Skocz do zawartości

Regeneracja zawieszeń M-72


Saakaszwili
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem jest następujący, powoli zaczynam dorastać do wzięcia się za zawieszenie w mojej męce i nie mam kompletnie pojęcia jak się do tego zabrać. :oops: Swojego czasu zdjąłem szklanki z przedniego zawieszenia i rozabrałem jeden suwak z tylnego ale nie wiem co robić dalej. Napiszcie proszę jakiś mini poradnik ale taki dla kretyna :oops: krok po kroku.

Będe wdzięczny za wszelkie porady :)

Jeszcze jedno jak sie wyjmuje oś kierownicy z dolnej półki (czy w ogóle się wyjmuje) bo półki mam ok ale ośkę chyba ruski w wolnej chwili diaxem traktował.

pzdr i dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne zawieszenie suwakowe, praktycznie ma dwa elementy, które współpracują i mogą sie zużyc >przy normalnej eksploatacji< Tj. trzpień i dwie tulejki ślizgowe, chyba brążowe >takie zestawienie na suwak<. Trzpień siewyciera i tulejki takze. Ja kombinuję aby tulejek nie ruszac, tylko dać nadwymiarowy trzpień z jakiegos niebanalnego materiału. Juz mam pomysły na jego adaptacje.

Co do przedniego zawieszenia, to je rozebrałem, ale jeszcze nie zdążyłem remontować, bo nawet jeszcze nie jest w lakierze. Jak sobie przypominam to w oryginale lagi są na khaki też pomalowane.

A Ty w końcu zdradzisz mi z kad jesteś? Bo jesteś z mojego terenu i nie wiem z kąd! Ja jestem z Zalesia A Ty? Chyba że nie chcesz mówic, z kad dokładnie jesteś, to powiedz idam Ci spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kombinuję aby tulejek nie ruszac, tylko dać nadwymiarowy trzpień z jakiegos niebanalnego materiału.

 

bład! powinno sie wybic stare tuleje,dotoczyc nadwymiarowe i przetoczyc trzepien na tokarce. operacja jest zdecydowanie tansza 1.braz jako materiał wyjsciowy jest tanszy2.trzpien jest zrobiony z twardszego materiału - ulepszany cieplnie etc.,zazwyczaj tuleje z brazu poddaja sie i to one sa wyrobione3.jaka masz pewnosc ze obie tuleje sa tak samo wyrobione(działaja tez skladowe sił poprzecznych-jajo)

 

lagi czy golenie??lagi moga byc ewentualnie pochromowane- technicznym...

z przodem jest prosta polka...golenie od wewn przetoczyc, dorobic tuleje gora doł, lagi przetoczyc, tłumienie olejowe sklasyfikowac jako nadajace sie lub nie, posprawdzac gwinty, zabezpieczyc, piaskowac malowac znalezc dwa pierscienie zamykajace w dobrym stanie, jak wojak dac do ocynku, chrom mat zeby nie rdzewiały, jak cukierek to pochromowac na high połysk, kupic 4 nowe simmery, dosztukowac dwa pozadne slimaki na sprezyny jak i same sprezyny zeby zmeczone nie były i składac do kupy.

co do toczenia znajdz dobrego tokarza najlepiej starego wyge, wystarczy ze rzuci okiem i bedzie wiedział o co chodzi...w dwie godzinki sie wyrobi..

 

co do dolnej polki jak sztuca siedzi mocno to nie ruszaj..nigdy sie w ten temat nie zagłebiałem ale wydaje mi sie ze jest wprasowana i to moze nawet na goraco. polke w porzadne kuznicze imadło palnik i grzac i walic jak sztyca na szrot. i znowu tokarz,allegro albo bajzel.

co do dokladnego remontu przodu to moge ci opisac wszystkie czynnosci co i jak na priva. wrzuce pare zdjec i kilka dobrych rad. moge tez podesłac dane z serwisowki emki dotyczace remontu przodu ale to dopiero za tydzien...moze koledzy beda uprzejmi i mnie wyprzedza bo kazdy emkowicz ma chyba te knigi...

 

pozdr ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dokladnego remontu przodu to moge ci opisac wszystkie czynnosci co i jak na priva. wrzuce pare zdjec i kilka dobrych rad. moge tez podesłac dane z serwisowki emki dotyczace remontu przodu ale to dopiero za tydzien...moze koledzy beda uprzejmi i mnie wyprzedza bo kazdy emkowicz ma chyba te knigi...

 

Byłbym wdzięczny i to bardzo :) Jeśli chodzi o instrukcje obsługi i katalog części zamienych to jak każdy emkowicz mam w oryginale ;)

 

ps. Motołusz ja jestem ze wsi obok zalesia "Kamionki" (Wieś sexu i biznesu :twisted: ) Pytałeś wcześniej ?? niezauważyłem

 

Dzięki za odpowiedzi i pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przodem jest prosta polka...golenie od wewn przetoczyc, dorobic tuleje gora doł, lagi przetoczyc, tłumienie olejowe sklasyfikowac jako nadajace sie lub nie,

pozdr ms.

 

Warto wiedziec ze toczenie goleni od wewnatrz moze latwo sie skonczyc zrobieniem tam stozka, w ktorym bedzie sie blokowala dolna tuleja osadzona na ladze. Tak ze nie tylko fachowiec musi byc dobry ale maszyna, na ktorej sie to robi tez.

Chromowanie lag chromem tech jest dobrym pomyslem - to samo robia wlasciciele starszych anglikow ( BSA / Triumph i inne ), czyli miedzy innymi ja :)

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam napisał:

Warto wiedziec ze toczenie goleni od wewnatrz moze latwo sie skonczyc zrobieniem tam stozka, w ktorym bedzie sie blokowala dolna tuleja osadzona na ladze. Tak ze nie tylko fachowiec musi byc dobry ale maszyna, na ktorej sie to robi tez.

 

Adam zgadzam sie z toba ale zazwyczaj dobry fachura idzie w parze z dobrym sprzetem a jak sprzet lipa to sie nie podejmie(jezeli ciagle jest dobry) :) ;)

wiec niech Saakaszwili bierze graty i szuka zakładu i tokarza coby roboty nie sknocili.....

 

sam wiem co znaczy dobry tokarz bo z przodem do emki przechodziłem przez dwoch..pierwszy niby pro...stary wyga na zakładach na polibudzie zrobił takie tuleje wspołpracujace z lagami ze pozal sie boze, nie dosc ze braz parchaty z dziurami to jeszcze jedna bez kołnierza - i mowi mi ...panie jak złoto bedzie chodzic..taa chodzic tylko ile i jak(?)

takze na tokarzu nie oszczedzac zbytnio( najlepiej jak sie ma zaprzyjaznionego co to przeszlifuje lagi za dwa zubry papieroska i pogaduchy..) bo potem czlowiek załuje i w piety ma ochote sie gryźć.

 

jak mowiłem wczesniej wroce do pl i przesle co trzeba z dokladnym opisem, co i jak po kroku no chyba ze ktos z forumowiczow mnie uprzedzi ;)

 

a poki co bierz sie za suwaki bo to robota prosta i dumac nie trzeba.nie wiem tylko czy sposob Matołusza zdaje egzamin. Ja obstaje za nowymi tulejami i tzw przelizaniem sztyc-trzpieni. materiału na dzis sobie nie przypomne ale jakis braz z domieszkami - samosmarowny.

pamietaj tez ze za duzo z trzpienia zdjac nie mozna bo bedzie luz na gornym slimaku sprezyny i z dołu na podcieciu-moze ci wpadac jak masz porozciagane odkowki-a powinien sie oprzec. takze jak trzpienie bananowe to paszli won..

pozdr. ms.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podszedłem do tego tematu pardzo powierzchownie - z tąd wyniknął mój głupi bład :oops: Powierzchownie toz. rozłożyłem suwaki obejzałem i narazie czekają na swoja kolej. Ale Masz racje. Tzn. mój pomysł przyszedł dlatego, bo wiesz, czasami można łatwiej też zdobyc taki utwardzony materiał ;) Ale to juz kwestia dostępnosci... Pozdrawiam Dzieki za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli z oryginalnego trzpienia już nic nie da się zrobić to można go wykonac ze stali 16H,16HM,18H czyli tych do obróbki cieplno-chemicznej.Ja wytoczonego juz trzpienia dawałem do azotowania, przy nawęglaniu jest problem utzrymania wymiaru,tzn. po naweglaniu trzeba jeszcze przeszlifować powierzchnie trzpienia, w przypadku azotowania wymiar praktycznie się nie powinien zmienić. Tulejki robiłem z bršzu B101 i z takiego wystarczš, można je zrobić z bršzu manganowego,ale trudniej go dostać, a jest wytrzymalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie emka ma krótsze golenie od kasiek i urali i stad przy takim samym wyrobieniu tulejek w przodzie sawieksze kolebania goleni . Przy jeździe z wozem nie ma to większego wpływu na jazdę i w każdym normalnie explowatowanym sprzęcie takie luzy minimalne sie wyczuwa

 

Sam regeneruje takowy przód i szukam fachowca któy przeszlifuje golenie od wewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe za cene jednej sztuki sprezyny to na łodzi kupiłem komplet przod, komplet tył i koles dorzucił mi do przednich slimaki i podkladki aluminiowe..-a sprezyny w super stanie..

btw skad sie k*%$wa takie ceny biora tych gratow..

pozdr. ms,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...