Gość japko Opublikowano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2006 witammam pytanie odnośnie wstawiania tuleji zeliwnej do cylindra z tuleja alumniowa pokryta nikasylem. Rozmawiałem ostatnio z facetem który takie cos wykonuje i twierdzi ze wada to wieksze temperatury pracy silnika i szybsze zuzycie jednak na moc ma to niewielki wpływ. Na tym forum zdania sa podzielone, wiec ciekawy jestem jak to naprawde jest i prosiłbym osoby które wykonywały takie cos w swoich motocyklach i maja porównanie o wypowiedz. PS.Przy okazji prosiłbym jezeli ktos ma linka do jakiegos manuala lub serwisówki do arpili af1 lub innej z silnikiem rotax 123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 ja mam aprilie af1 ale serwisowki do mojego modelu jeszcze nigdzie nie znalazlem,jedynie od rski na stronie http://www.serviceaprilia.com/public/lum/i...ex.asp?l=AF%201 a co do zeliwnych tulei to wydaje (nie jestem pewnie) ze troche zmniejszaja moc (wieksze tarcie) i napewno bardziej sie z nia grzeje silnik Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malina Opublikowano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2006 Witam. 2 razy wstawialem w cylinder tuleje zeliwna. Nie polecam. Jezeli zle bedzie wykonana (np nieznacznie inne wymiary okienek w cylindrze) to beda schody np utrata mocy i wogole to nie jest wg mnie dobre rozwiazanie. Na 2 wstawienia i remonty, 2 razy trzeba bylo rozbierac ponownie silnik i zmienic pierscienie + szlif. Pozdrawiam, malina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 ja mam tuleje tzw krotoszynska zamontowana z tym ze orginalna byla podobna tylko dzaponska i jak narazie po 10 tys km wszystko gra z tym ze to malo wysilony 4T ale slyszalem podobnie ze zamiast nikasilu tuleja zeliwna sie nie nadaje Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Rozmawiałem ostatnio z facetem który takie cos wykonuje i twierdzi ze wada to wieksze temperatury pracy silnika i szybsze zuzycie jednak na moc ma to niewielki wpływ. Facet szerzy herezje i głupoty wygaduje. Na stos z nim :!: Niklasil to związek krzemu mający wydłużyć żywot tulei cylindrowej poprzez zmniejszenie tarcia. Poza tym z niklasilu nie robi się tulei, tylko pokrywa się nim bardzo cienką warstwę wierzchnią materiału metodą obróbki elektrochemicznej (coś jak teflon na patelni ;) ) Jeśli się nie mylę to związek ten stosuje się li tylko do tulei wykonanych z/w aluminium, chociaż co do tego pewności nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malina Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Zgadza sie ale "japko" mial na mysli, jak mniemam, wstawienie zeliwnej tulei do cylindra ktory poprzednio byl pokryty nikasilem i jego wypowiedz odnosi sie do tejze zeliwnej tulei w aluminiowym cylindrze. Jezeli sie mysle to niech mnie ktos poprawi 8) Pozdrawiam, malina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Tak o to mu wlasnie chodzilo. Wiadomo jezeli jedna tuleja jest wciskana w druga to pogarszaja sie warunki odprowadzania ciepla (zarowno w przypadku chlodzenia powietrzem jak i ciecza). Takie polaczenie musi byc odpowiednio wykonane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 pewnie stara tuleja jest wyciskana jak umnie w kawie mozliwe nawet ze jest to osobna czesc tak jak korbowod Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 wiec to wyglada tak zeby nie było nie domówien ;) cylinder jest do poliniego z aluminowa tuleja pokryta nikasylem, pokrywa sie własnie metoda elektrochemiczna na grubosc zazwyczaj ok 0,2mm, ale niektórzy po uszkodzeniu nikasylu wybijaja tuleje alumniowa a w to miejce wstawiaja zeliwna,rozmawiałem z facetem który takie cos robi i muwi ze bedzie wieksze tarcie o ok 5% w porównaniu do niaksylu przez co wyzsza temperatura i mniejsza moc ale nieznacznie, koszt jest zachecajacy bo około 150zł w porownaniu do 600zł za nikasyl, i teraz moje pyanie dotyczyło jak wyglada w parktyce to "nieznacznie" czyli jak sie zachowuje moto po zamianie tuleji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 jesli nie jest to bardzo wysilony sprzet (cross 2t) to faktycznie taka tuleja moze i pochodzi :roll: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malina Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Ogolnie tak jak pisalem, pochodzic moze i pochodzi ale trzeba sie liczyc z tym ze to nie bedzie juz tak fajnie, no i musi byc bardzo dobrze to zrobione. Tzn nie wiem moze ja mam juz jakis uraz psychiczny, ale w 2T w tuleje juz bym sie nie bawil, wg mnie warto zainwestowac w nowy nikasil jezeli chce sie jezdzic na spokojnie Pozdrawiam, malina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2006 Bzdury !! Mam akurat tuleje w swoim moto (cross 2T) tuleja ma juz przynajmniej 2-3 lata (ja mam to moto rok poprzedni włascicel rok i jeszcze wczesniejszy pewnie ja wprasowal czyli minimum 2 lata). Ostatnio zmieniałem tłok selekcja A (wsadziłem selekcje A) !! Nie moge porownac roznicy mocy bo nie jechalem na CR 125 rok 1997. Ale mimo, że mam tuleje nie brakuje mi mocy. Na 3 biegu jestem w stanie postawic motocykl na kolo z gazu. Jak kazda CRka ma poteznego kopa na wysokich obrotach. Motocykl w 36 stopniowych upalach i jezdzie tylko po torze bez problemu dawal rade. Wiec nie wiem w czym jest problem ;) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 25 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2006 problem jest w tym : że juz wyżej Michał wszystko napisał tak jak i reszta. Z tego co sie orientuje to np. wstawienie tueli do rm kosztuje około 700 zł a nicasil na powierzchnie tego gara około 1000. I gdybym musiał coś takiego robic to bym dał do nałozenia nicasilu bo nie po to ktos wymyślił nicasil zeby coś pogorszyć, i po co sie cofać z myślą techniczną w tył?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.