Skocz do zawartości

Zmiana koncowki wydechy w 2T (nie dyfuzora)


Bubu Goryl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A wczesniej go widzicie ? Bo ja nie. Jest cos grubego pod nozka ale to bylo puste w srodku wiec nie wiem jakim celem bylo a przed zalozeniem mial duzo mocy. Jeszcze nie jezdzilem nia po zalozeniu nowego tlumika i to jest narazie wersja testowa, pozniej bede kombinowal zeby uzyskac podobne rezultaty. Tlumik byl zalozony zeby mniej wiecej zobaczyc jak bedzie wygladac. A oryginalny tlumik lezy z boku wiec nawet jak by stracil za duzo na mocy to go spokojnie moge wsadzic tak jak byl. A nie chce tego zrobic bo ten tlumik wyglada jak niemiecki karabin z II wojny swiatowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K***a chlopcze nie wiem jak w RD bo na scigach / nakedach sie kompletnie nie znam i nie probuje wyrozniac sie swoja wiedza wiec napisalem ze byl calkowicie pusty i zalozylem go do testow (chcialbym uzyskac lepszy dol bo te moto zyje tylko na wysokich i nie tak jak wszystkie 2T). Jak juz tak bardzo chcesz to mozesz mi powiedziec co troche szersza rura lecz tak samo pusta robi ? HMMM, jadles kiedys gruszke? Mi sie wydawalo ze nie jest pusta w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marius powiem tyle - zje... motocykl.

Nie chcę Cie urazić nie jestem też złośliwy

 

Chodzi o to że układ wydechowy w dwusuwie to podstawa.

W tym momencie straciłeś pewnie z połowę mocy i totalnie zepsułeś charakterystykę silnika.

 

Pomijam estetykę tłumika szerszego od opony.

 

kiedys gruszke? Mi sie wydawalo ze nie jest pusta w srodku

są zarówno dyfuzory całkowicie puste jak i z jedną przegrodą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Rozumiem. Wiem ze duzo ludzi mowi ze to jest strasznie wazne i sa o tym ksiazki ale chce sprawdzic na wlasnej skorze, tak jak napisalem ze zalozylem zeby sprawdzic i do testow a pozniej bede kombinowal zeby zrobic jak najlepiej.. Wiem ze jak sie wybebeszy w enduro caly dyfuzor i koncowke to zyska na mocy bo sam 2 razy robilem. A jak mam mozliwosc to chce sie sam przekonac a nic nie zepsulem bo oryginalny wydech lezy obok caly i zdrowy. A za ten wydech nic nie placilem, tak samo jak za zrobienie.

 

Opona jest juz nowa i szersza ;) Napisalem ze juz jest wiecej zrobione ale nie mam fotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta gruba ruła wcześniej to był dyfuzor :buttrock: wyzruciłes go i Twoje moto napewno pójdzie o wiele gorzej, wiem po swoich próbach jak ściągnałem go i tak jezdzilem , aprilka mi wtedy szła jak komarek a nawet gorzej!!!!!!! Sam zobaczysz.... człowiek się uczy na błędach ;) a co do tego że nic w tym dyfuzorze nie było to on musiał być rozbebeszony, ja też z kumplami rozbebeszałem dyfuzory np w dt albo derbi ale chociaż pusty to ten dyfuzor musi byc!!!!!!!!!!! wkoncu to 2T :banghead:

pzdr Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale czy ktos wie dlaczego on musi byc jak jest pusty tak samo jak troche ciensza rura ? Co on zrobi jak jest pusty ? No Jaro ale Ty jezdziles w ogole bez a ja mam poprowadzona rure. Moze pojdzie gorzej a moze tak samo, nie wiem i bede kombinowal. Chce sie przekonac na wlasne skorze.

Pozyjemy zobaczymy, na pewno napisze co i jak bylo niedlugo.

pzdr ;)

 

[ Dopisane: 19-01-2006, 23:17 ]

ta gruba ruła wcześniej to był dyfuzor

 

zapomnialem. Ktora rura w koncu ? Ta pod podnozkiem ? Zadnej innej blizej nie bylo grubej rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ale czy ktos wie dlaczego on musi byc jak jest pusty tak samo jak troche ciensza rura ? Co on zrobi jak jest pusty ?

 

Ma odpowienida długość i kształt co daje silnikowi odpowiednie cisnienie orpóżniania cylindra. W RD dyfuzor jest na poczatku tłumika.

Chiałes zrobić zeby motocykl bardziej jechał na wolnych ale teraz wogle dołu nie będzie mial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze sama koncowka nie ma nic do rzeczy wazne zeby dyfuzor byl oryginal i bedzie gitess

To coś źle myslisz... Fabryczne koncowki w wiekszosci 125cm3 2t sa ku*ew*ko poblokowane (np. MTX125, DT125) co znacznie ogranicza osiagi. Załozenie koncowki przelotowej likwiduje ten problem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha Rd W Seryjnym tlumiku jak najbardziej posiada Dyfuzor...Usuniecie go i wstawienie innej koncowki(Glosnieszej) i efektownie wyglądającej moze i doda uroku motocyklowi ale niekoniecznie musi dodać albo utrzymać fabryczną moc Silnika 8) Związane to jest z tym ze puszka rozprezna w silnikach wysokobrotowych posiadających wiekszą ilosc okien w cylindze jest potrzebna aby nastąpilo szybsze plukanie cylindra ze spalin...W Tej Rd to nie Bym Byl taki pewien ze tam nie bylo dyfuzora Bo ten ,,Kawalek Grubej rury" ktory usunoles mogl byc wlasnie nim:)No ale zobaczymy jak ci to bedzie chodzilo na tej koncowce ...Niedosc ze teraz twoj uklad wydechowy nie posiada dyfuzora To jeszcze koncowka jest Od Silnika 4T do ktorych tlumiki sa calkiem inaczej obliczane..scisliwosc gazow w takiej koncowce jest calkiem inna no ale sie zobaczy...zycze powodzenia i dobrych osiągow na ulicach :buttrock: ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyfuzor musi miec orginalny kształt. Absolutnie nie moze pochodzic od innego moto czy tez nie moze go byc wcale !

W silniku 2t uklad wydechowy spelnia bardzo wazna role w procesie oczyszczenia cylindra ze spalin. Rola dyfuzora jest taka, aby w rurze wydechowej wytworzylo sie duzo nizsze cisnienie niz w cylindrze(podcisnienie), co powoduje wyssanie spalin z cylindra. W rurze panuje naprzemian raz spadek cisnienia, a nastepnie wzrost. Wzrost cisnienia spowodowany jest odbiciem impulsu i powracaniem gazow spalinowych do cylindra.(odbija sie on od scianek-dlatego jest dyfuzor a dalsza czest jest to cienka rurka zazwyczaj, dlatego logiczne jest ze jezeli wywalisz dyfuzor proces ten nie zajdzie). W chwili zetniecia sie z przegrodą nastepuje odbicie impulsu i jego powrot w strone okna ssacego. W silnikach sportowych o cienkich rurach wydechowych powracajacy impuls jest szybszy o 20% niz szybckosc dziewku.

W dostrojonym ukladzie wydechowym wypływajace z cylindra gazy ulegaja w rurze rozprezeniu, tym samym tworzac podcisnienie wysysaja z cylindra spaliny oraz cześć napływającej mieszanki. Tuz przed zamknieciem okna wydechowego powinno nastapic odbicie impulsu, a tym samym na skutek cofania gazow wtloczenie do cylindra mieszanki, ktora zostala z niego wyssana razem ze spalinami. W tym momencie okno wydechowe powinno zostac zamkniete. Jezeli zamkniecie okna nastapi wczesniej to czesc mieszanki pozostanie w ukladzie wydechowym i powoduje to zwiekszenie zuzycia paliwa bez wzrostu mocy, czesto nawet spadkiem. NAtomiast gdy okno zamyka sie zbyt pozno moze powodowac cofniecie sie spalin do cylindra. To takze zmiejszy moc silnika (nie bedzie czystego tlenu w cylindrze tylko tlen ze spalinami, chyba logiczne ze spalanie bedzie wtedy słabsze).

Stosując dyfuzor silnik zyskuje ok 20% mocy. Nie mowiac juz o charakterystyce silnika ktora jest nieporownywalnie lepsza.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...