GaCek Opublikowano 5 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2006 To zależy jaka powłokę uzyskasz, miekiedy można to pominąć :banghead:Mianowicie kiedy to pomija sie (polerowanie lakieru)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 słyszałem, że najważniejsze jest ciśnienie wyjściowe. ponoć jak kompresor jest dobry to i 30 litrow wystarczy do pomalowania motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 kto takie rzeczy rozpowiada?ciśnienie robocze to 2-3 atm. - średnio. przy 4-8 atm kompresora.więc ? co jest ważniejsze ?- ilość powietrza czy jego ciśnienie? :D jezeli kompresor jest dobry to wystarczy dołozyć butle większą , ale musi mieć swoją odpowiednią wydajność . jeżeli chcesz piaskowac to 30 litrową butla nie wystarczy na porządne dmuchnięcie - minimum 200 a i kompresor musi być dużej pojemności aby nabił minimum 6 atmosfer. poniżej możesz sobie podarowac piaskowanie. aha - zaraz ktoś napisze ,że on wypiaskował , przy mniejszym ciśnieniu itp. owszem można wiele rzeczy zrobić "wbrew naturze" co wcale nie oznacza ,że tak powinno być . ja moge i pomalować 1 atm przy odpowiedniej dyszy i rozcieńczeniu.ale nie mówimy tu o dziwadłach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Kompresor jest "olejowy", cokolwiek to znaczy, niemieckiej firmy GUEDE czyt.: giide. Rozumiem ze lepiej odpuscic sobie ten zakup mimo okazyjnej ceny? W takim razie jakie pojemnosci i ile atmosfer do piaskowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Mianowicie kiedy to pomija sie (polerowanie lakieru)?? Kiedy jakość powłoki nie budzi zastrzerzeń.Gdy masz położone kilka warstw klaru wtedy to można pominąć.Gneralnie ten zabieg jest po to aby zniwelować wszelkie niedoskonałości powłoki. Powłoka polerowana jest bardziej odporna na starzenie ,matowienie.Czyli jak Ci lakier dobrze wyszedł , efekt zadowalający to możesz to pominąć zresztą zawsze możesz powłokę odnowić później :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 Gdy masz położone kilka warstw klaru wtedy to można pominąć. dlaczego przy kilku warstwach klaru można pominąć polerowanie a przy mniejszej ilości - polerować? :rolleyes2: Powłoka polerowana jest bardziej odporna na starzenie ' date='matowienie. [/quote'] a w jaki sposób polerowanie wpływa na trwałość lakieru?co takiego się dzieje z lakierem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 6 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2006 No na trwałość lakieru nie wpływa :roll: .Ale lakier wypolerowany będzie dłużej utrzymywał wysoki połysk, dlaczego przy kilku warstwach klaru można pominąć polerowanie a przy mniejszej ilości - polerować? No jak ktoś chce to można zawsze polerować , ale widziałem lakier akrylowy polerowany i taki na który był położony klar nie polerowany i nie było dostrzegalnej różnicy.Więc nie ma koniecznosci-dobra ja tylko tak uważam :lol: .wszystko zależy od efektu jaki chcemy uzyskać :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 7 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2006 w takim razie wskaż mi np. na allegro dobry kompresor do lakierowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr7557 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Siema wszystkim. Przeczytałem cały temacik i chciał bym żeby zebrać wszystko do kupy. Mam WSK, chce ją pomalować (boczki, błotniki, bak, rame) Pewny jestem że nie będe malował sprayem i że wolał bym pomalować ją sam przy użyciu pistoletu. I teraz po kolei:-Ile i jakiego podkładu będe potrzebował, w jakiej jest cenie?-Ile warstw podkładu, jakim papierem czyścić?-Chcę malować akrylem, ile potrzeba, jaka cena, z czym rozcieńczyć, w jakich proporcjach-Na to bezbarwny, ale jaki, też akryl, ile warstw, ile potrzeba. czy przed bezbarwnym matowić baze?-Polerowanie końcowe, nie mieści mi się w głowie, wydaje mi się że narobie tylko rys :? Na pierwszym planie stawiam efekt końcowy, ale nie mam więcej niż 250zł Czy za tą kwote mogę dobrze pomalować Wieśke?? pozdro :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 wszystko pokręciłeśchcesz akryl i na to bezbarwny? po co? to juz lepiej zastosuj baze i pokryj klarem.bazy sie nie matuje - walisz mokro na mokro - musi byc tylko pyłosucha tak ,żeby palcem przejechac i nie przykleić sie.przesuszona nie złaczy sie z klarem.klar a także akryle miesza sie różnych proporcjach- patrz producent średnio od 5:1 do 2:1 rozcieńczalnik wedle gustu 0d 0 do 30%.podkładu tyle ile konieczne średnio 2 .koszty?podkład i lakier-250? starczy na marne polskie lakiery i podkłady typu novol , do tego papiery , szpachel , nitro do mycia pistoletów , może nie starczyć Ci kasy.dla porównania dobrej jakości klar to koszt 150 - 180 za litr kompletu.baza (nie perła) to kosztokoło 180 złz rozcieńczlnikiem za litr.akryl to około 200 za litr.a podkłady dobre 100 za litr kompletu - marniejsze 50-70 litr.szpachel papiery i nitro drobiazg ale razem tez dadzą około 30zł.wybór nalezy do Ciebie. a polerowanie sobie daruj- jeżeli nie wiesz jak sie co je lepiej Twoja praca bedzie wyglądała przed jak po polerce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr7557 Opublikowano 9 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2006 Wilekie dzięki za sprowadzenie na właściwą droge. :( Zastanawiam się czy warto tyle kasy wpakować w zwykłą WSK. Idzie wiosna a ja mam motor w proszku... Będzie trzeba pomalować novolem :roll: Pozdro :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gothcrust Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Halo, bo ja nie wiem: - co to jest "klar" - co to jest "baza" I jeszcze, andrew, jaka jest róznica w kładzeniu i obchodzeniu się z lakierem matowym i mrożonym. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 10 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 I jeszcze' date=' andrew, jaka jest róznica w kładzeniu i obchodzeniu się z lakierem matowym i mrożonym. Pzdr.[/quote'] ja nawet nie wiem co to jest mroźony lakier- kawa mroźona - owszem.z matowym lakierem już nic nie będe tłumaczył szkoda mi czasu - rzecz oczywista.a klar to lakier bezbarwny- czyli klarowny. z obcego klarlack. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 10 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2006 Po długim namyśle jednak kupie 0,5L bazy + bazbarwne (może nawet z 1L jak będzie taka koniecznośc do osiągnięcia dobrego efektu). Niektóre częsci chyba ponownie wypiaskuje mimo że są juz odpowiednio przygotowane do lakierowania, i dam do malowania proszkowego. Mianowicie chodzi mi o osłone łańcucha (2 części), tylne amortyzatory oraz półke górną. Zdecydowałem się nato, ponieważ proszek jest bardziej trwały (no ale bez przezady) i napewno efekt jest nie gorszy niż po lakierowniu akrylem. Zostanią tylko błotniki, zbiornik, puszka oraz przednie osłony lagów więc z pewnością 0,5L wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 17 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 P.S. Jak już pomalujesz to daj fotki :D Pamparam: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.