Skocz do zawartości

polerka glowicy i tloka czy to cos daje???


api
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Polerowane powierzchnie zimnego metalu powodują szybkie skraplanie się mieszanki paliwowopowietrznej i podczas pierwszego rozruchu jeżeli silnik zgaśnie to podczas drugiego już jest zalany.

Jedynym rozsądnym działeniem jest korekta kanałów zarówno dolotowych jak i wylotowych aby pozbyć się wystających krawędzi.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8O Każda zimna powierzchnia powoduje skraplanie, polerowanie nie ma tu nic do rzeczy! Natomiast szorstka ścianka ma większa powierzchnię, i przez to lepiej odprowadza ciepło, czyli...może byc zimniejsza i tu sie może dopiero skraplac! Polerowałem kanały w Yamaha SR 500, starym singlu 1982', łącznie z korektą prowadnic, gniazd itp, przy okazji remontu. Nowy był również tłok, tuleja itd. Dodatkowo założyłem rurę wydechową o mniejszym przekroju i wydech przelotowy od HD. Po dotarciu niesamowicie wzrósl moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów, a V maks wg licznika wynosiła ok. 168km/h. :twisted: Błąd wskazania nie wchodził raczej w grę, po przed remontem maksymalna prędkość tego samego motocykla wynosiła tyle ile pisze fabryka, czyli...145km/h! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a V maks wg licznika wynosiła ok. 168km/h. Błąd wskazania nie wchodził raczej w grę' date=' po przed remontem maksymalna prędkość tego samego motocykla wynosiła tyle ile pisze fabryka, czyli...145km/h! [/quote']

ten tekst to prowokacja czy pobożne Twoje życzenie?

A może nie doczytałeś do końca tekstu Fritza Egli gdzie jest wyraźnie napisane iż aby uzyskać wzrost prędkości o 15% trzeba koniecznie tuningować wałek rozrządu i zmienić przełożenie końcowe.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polerowane powierzchnie zimnego metalu powodują szybkie skraplanie się mieszanki paliwowopowietrznej i podczas pierwszego rozruchu jeżeli silnik zgaśnie to podczas drugiego już jest zalany.

Jedynym rozsądnym działeniem jest korekta kanałów zarówno dolotowych jak i wylotowych aby pozbyć się wystających krawędzi.

 

Dokładnie. tutaj chodzi głównie o minimalne zawirowania mieszkanki, tak że się nie skrapla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może SR500 miała fabrycznie niezbyt udany wydech, lub był on dobrany tak by uzyskać najlepszy kompromis między wartością maksymalną momentu, a zakresem obrotów w jakich wysoki moment jest osiągany?

Jeżeli modyfikacje jakie przeprowadził Kolega w swoim singlu dały tak wyraźny wzrost prędkości, to pewnie kosztem elastyczności i kultury pracy przy niskich i średnich obrotach.

 

Tylko się nie pokłóćcie o tą polerkę :D

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się o co kłucić.

Czytałem kiedyś w Motorradzie o testach silnika jednocylindrowego w celu ograniczenia nagaru. Kilkakrotnie w testowym silniku notabene SR500 mechanik usuwał nagar z połówki głowicy i tłoka. Po trzech tysiącach kilometrów grubość warstwy nagaru była równa na całej powierzchni.

W silnikach ostro rasowanych można się bawić w polerowanie denka tłoka i nie obawiać nagaru bo najpóźniej co 1000 km go rozbieramy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kobra szacun za SRke - piękna maszyna

Dzieki,to bardzo udany motorek :D zdjęcie możesz zobaczyc w moim profilu, w galerii osobistej.

ten tekst to prowokacja czy pobożne Twoje życzenie?

A może nie doczytałeś do końca tekstu Fritza Egli gdzie jest wyraźnie napisane iż aby uzyskać wzrost prędkości o 15% trzeba koniecznie tuningować wałek rozrządu i zmienić przełożenie końcowe.

Nie musze popierać sie autorytetami, mam kilkunastu swiadków, którzy sami prowadzili SRę i jeżdzili za mną w trasy. I jeszcze cie zaskoczę: 5 lat jeżdziłem junakiem, w którym porobiłem podobne rzeczy jak w SRce. Swobodnie mogłem trzymac na trasie 115-120km/h bez obaw o silnik, który zrobił tak 3 sezony i jakieś 20000km. Tylko nie pisz mi że Kopernik pisał że to niemozliwe.pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...