redline Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Mam pytanie czy zębatka zdawcza jest zamontowana "na sztywno" czy dopuszczalny jest minimalny luz? Nie mam luzów na wałku zdawczym ale gdy złapę zębatke za krawędź (powiedzmy za ząB) i zaczne ruszać w kierunku do siebie i do silnilka to wyczuwam minimalny luz.Zębatka jest jeszcze oryginalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 W niektórych konstrukcjach luz jest dopuszczalny, gdyż zębatka nie jest montowana na sztywno. Czasami nawet nie ma nakrętki, tylko zapinka zabezpieczająca żebatkę przed zsunieciem się z wałka. Nie zawsze nawet jak jest nakrętka to dociska ona zębatke na ścisk. Inna sprawa - luz który wyczuwasz może być luzem osiowym na wałku zdawczym. Pawel PS. W pierwszej odpowiedzi napisałem nie o tej zębatce :oops: To się nazywa zrozumienie tekstu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 8 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 http://www.bikepics.com/pictures/497961/ Wygląda to tak: w płaszczyźnie zaznaczonej na zielono nie ma luzów a czerwone strzałki oznaczają minimalny luz. Mam nadzieje że da się zrozumieć ten rysunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Wszystko w porządku. Niewielki luz wzdłuż wieloklina jest normalny.Luz wzdłuż łańcucha byłby niepokojący. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 u mojego kolegi w rg to ta zebatka lata jak chce jest 1 właścicielem tego moto i w serwisie mówili że to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2006 Ten luz jest założony konstrukcyjnie aby w czasie jazdy łańcuch biczując na boki nie frezował zębatki. Zębatka poddaje się biczowaniu i ustawia do osi środkowej łańcucha. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marknt Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Ten luz jest założony konstrukcyjnie aby w czasie jazdy łańcuch biczując na boki nie frezował zębatki. Zębatka poddaje się biczowaniu i ustawia do osi środkowej łańcucha.Dokładnie tak , szczególnie w crossach i enduro , gdzie jest duży skok tylnego zawieszenia , przez co moto naturalnie jest jest mniej sztywny, a płaszczyzny zębatek muszą do siebie współgrać. Luz zębatki osiowy o,2- o,5 mm to norma fabryczna. Nawet do 1 mm nie ma się co zapas przejmować, tylko pilnuj ,aby zębatka nie wyrabiała wielowypustu (luz na łączeniu promieniowy, zmieniaj zębatkę na czas, kiedy taki luz wyczujesz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.