Luk Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Witam! Wuesce chodzilo zapewne o żeliwo CIĄGLIWE. Ponizej cos dla żądnych wiedzy - link do pliku ze skanami rozdziału ze skryptu do materiałoznawstwa. http://s24.yousendit.com/d.aspx?id=2KW5U5O...PH2YUZRGQVGHMYW Miłej lektury. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 bo stal to jest stop żelaza z węglem do 2,2% .. po przekroczeniu tej granicy jest to żeliwo. p.s. Już wszystko wyjaśnione;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Znalazle w dosc starej ksiazce silnikowej (1965r) dosc ciekawe informacje odnosnie pierscieni. Napewno nie dotyczy to silnikow dzisiejszej konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Jak pokazesz mi w serwisowce Junaka ustep mowiacy o jakichkolwiek chromowanych pierscieniach to wejde pod stol i odszczekam' date=' ale poki tego nie zrobisz to pozwolisz ze zostane przy swoim.[/quote']Wracam do tematu, bo nie dawał mi spokoju :buttrock:Otóż jest książka pt. "Junak M10", wydana przez WKŁ warszawa 1997 (reprint), gdzie w rozdziale pierwszym: "Charakterystyka techniczna motocykla" na stronie 9, drugi akapit - opis pierścieni, czytamy: "...pierscienie: 2 uszczelniajace i 1 zgarniajacy ( gorny pierscien uszczelniajacy chromowany)..."Oczywiście wcześniej pisałem bzdury, że chromowany był zgarniający co jednak nie zmienia faktu, że Junaki, przynajmniej w wersji M10, produkowane były z pierścieniem chromowanym.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 A kto jest autorem tej ksiazki ?Hikor, wyraznie napisalem " w serwisowce" - to jest jedyna w miare miarodajna pozycja na temat Junaka.Jak ci za trudno ja znalezc to sam poszukam :buttrock: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 Jutro odpowiem, bo bibliotekarz poszedł chyba spać i nie reaguje na monity. Ale będę szukał dalej :buttrock: [ Dopisane: 07-01-2006, 23:56 ]Mam. Obudził się :crossy:okladka : Tadeusz Pietrzykredaktor: Zbigniew Otoczyńskiredatkor techniczny : Jerzy Korpalskikorekta: Malgorzata Wiśniewska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2006 czeee Nie chciał bym Cię martwić Adamie ale zarówno w "Instrukcji napraw" jak i "Instrukcji obsługi" modelu M10 mowa jest o chromowanym pierscieniu uszczelniajacym http://www.junak.riders.pl/BIBLO/SERV10/ins09.htm#s623 http://www.junak.riders.pl/BIBLO/INS10/ins04.htm#3.1.1 pozdrawiam herflik ps. a fakt ze chromowane pierscienie to zadna nowosc pokazuje przyklad chociażby silnika od Poloneza :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Silnik Junaka jest o wiele starsza konstrukcja ( koniec lat 50 tych ) od silnika Poloneza ( lata 70 te ), ale zgodnie z umowa odszczekuje:HAU, HAU, HAU i to nawet glosno, bo sam znalazlem informacje o chromowanym pierscieniu uszczelniajacym juz w pierwszej instrukcji do M07. Jak sadze byl to pierscien wykonany z zeliwa i pochromowany chromem technicznym. Adam M. [ Dopisane: Niedziela 08 Styczeń, 2006 ]Wynika z tego ze polskie tuleje cylindrowe stosowane do Jana byly lepsze od brytyjskich - bo tam wlasnie nie stosowano chromowanych pierscieni z uwagi na mozliwosc zniszczenia tulei. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Adam dokładnie .. to był pierścień zeliwny pokryty chromem technicznym... w WSK 175 było tak samo :crossy: Używano nawet tego samego rodzaju żeliwa... co do pierścieni bez powłoki galwanicznej... Dlatego są one takie kruche;) Teraz małe pytanie.... A nowe pierścieni wykonuje sie z jakiś stali :buttrock: czy nadal z żeliwa;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herflik Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 czeeeeee ps. a fakt ze chromowane pierscienie to zadna nowosc pokazuje przyklad chociażby silnika od Poloneza Silnik Junaka jest o wiele starsza konstrukcja ( koniec lat 50 tych ) od silnika Poloneza ( lata 70 te ), Zbyt skrocilem swoja wypowiedz. Chodzilo mi o wszytskie silniki ktore są jedynie wariacjami na temat silnika 1300 ,z ktorym to zakupilismy licencje na PF 125P.Licencje zakupiono w polowie lat 60-tych i od samego poczatku pierscien uszczelniajacy w tym silniku byl chromowany.Z tego co sie orientuje to silnik 1300 byl rowniez wersja rozwojową jakiegos fiatowskiego silnika z lat 40-tych (stąd miedzy innymi 3 łożyka głowne wału), wiec sama koncepcja jest chyba jednak starsza w przypadku fiata (nie wiem czy pierwowzor mial juz chrom na pierscieniach czy nie ) pozdrawiam herflik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2006 Wueska - polskie, rzemieslnicze pierscienie byly wykonywane z zeliwa pokrytego chromem i oprocz kiepskiej jakosci zeliwa chrom sie z nich zluszczal co powodowalo masakre silnika. Sadze ze fabryczne pierscienie Junaka musialy byc troche wyzszej jakosci niz te rzenieslnicze.Japonskie / amerykanskie WISECO zrobione byly w ten sam sposob - stal chromowo - niklowa, caly pierscien ma ten sam jasny kolor i bardzo wysoka odpornosc na scieranie. Wysokosc tego pierscienia w rowku wynosi 1 mm.Herflik - wiem ze poczatki silnika fiatowskiego 1300 / 1500 siegaja lat 30 tych, ale sadze ze robiono jakies udoskonalenia po drodze i jednym z nich mogly byc pierscienie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOVIETVW Opublikowano 12 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2006 no ja jestem bardzo ciekawy jaki byl by efekt takiej modyfikacji w MZ hehe...pozdrowka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.