Skocz do zawartości

Chromowane pierścienie


Z3US
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak pokazesz mi w serwisowce Junaka ustep mowiacy o jakichkolwiek chromowanych pierscieniach to wejde pod stol i odszczekam' date=' ale poki tego nie zrobisz to pozwolisz ze zostane przy swoim.[/quote']

Wracam do tematu, bo nie dawał mi spokoju :buttrock:

Otóż jest książka pt. "Junak M10", wydana przez WKŁ warszawa 1997 (reprint), gdzie w rozdziale pierwszym: "Charakterystyka techniczna motocykla" na stronie 9, drugi akapit - opis pierścieni, czytamy: "...pierscienie: 2 uszczelniajace i 1 zgarniajacy ( gorny pierscien uszczelniajacy chromowany)..."

Oczywiście wcześniej pisałem bzdury, że chromowany był zgarniający co jednak nie zmienia faktu, że Junaki, przynajmniej w wersji M10, produkowane były z pierścieniem chromowanym.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro odpowiem, bo bibliotekarz poszedł chyba spać i nie reaguje na monity. Ale będę szukał dalej :buttrock:

 

[ Dopisane: 07-01-2006, 23:56 ]

Mam. Obudził się :crossy:

okladka : Tadeusz Pietrzyk

redaktor: Zbigniew Otoczyński

redatkor techniczny : Jerzy Korpalski

korekta: Malgorzata Wiśniewska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeee

 

Nie chciał bym Cię martwić Adamie ale zarówno w "Instrukcji napraw" jak i "Instrukcji obsługi" modelu M10 mowa jest o chromowanym pierscieniu uszczelniajacym

http://www.junak.riders.pl/BIBLO/SERV10/ins09.htm#s623

 

http://www.junak.riders.pl/BIBLO/INS10/ins04.htm#3.1.1

 

pozdrawiam herflik

 

ps. a fakt ze chromowane pierscienie to zadna nowosc pokazuje przyklad chociażby silnika od Poloneza :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Junaka jest o wiele starsza konstrukcja ( koniec lat 50 tych ) od silnika Poloneza ( lata 70 te ), ale zgodnie z umowa odszczekuje:

HAU, HAU, HAU i to nawet glosno, bo sam znalazlem informacje o chromowanym pierscieniu uszczelniajacym juz w pierwszej instrukcji do M07. Jak sadze byl to pierscien wykonany z zeliwa i pochromowany chromem technicznym.

 

Adam M.

 

[ Dopisane: Niedziela 08 Styczeń, 2006 ]

Wynika z tego ze polskie tuleje cylindrowe stosowane do Jana byly lepsze od brytyjskich - bo tam wlasnie nie stosowano chromowanych pierscieni z uwagi na mozliwosc zniszczenia tulei.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam dokładnie .. to był pierścień zeliwny pokryty chromem technicznym... w WSK 175 było tak samo :crossy: Używano nawet tego samego rodzaju żeliwa... co do pierścieni bez powłoki galwanicznej... Dlatego są one takie kruche;)

 

Teraz małe pytanie.... A nowe pierścieni wykonuje sie z jakiś stali :buttrock: czy nadal z żeliwa;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czeeeeee

 

ps. a fakt ze chromowane pierscienie to zadna nowosc pokazuje przyklad chociażby silnika od Poloneza
Silnik Junaka jest o wiele starsza konstrukcja ( koniec lat 50 tych ) od silnika Poloneza ( lata 70 te ),

 

Zbyt skrocilem swoja wypowiedz. Chodzilo mi o wszytskie silniki ktore są jedynie wariacjami na temat silnika 1300 ,z ktorym to zakupilismy licencje na PF 125P.Licencje zakupiono w polowie lat 60-tych i od samego poczatku pierscien uszczelniajacy w tym silniku byl chromowany.Z tego co sie orientuje to silnik 1300 byl rowniez wersja rozwojową jakiegos fiatowskiego silnika z lat 40-tych (stąd miedzy innymi 3 łożyka głowne wału), wiec sama koncepcja jest chyba jednak starsza w przypadku fiata (nie wiem czy pierwowzor mial juz chrom na pierscieniach czy nie )

 

pozdrawiam herflik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wueska - polskie, rzemieslnicze pierscienie byly wykonywane z zeliwa pokrytego chromem i oprocz kiepskiej jakosci zeliwa chrom sie z nich zluszczal co powodowalo masakre silnika. Sadze ze fabryczne pierscienie Junaka musialy byc troche wyzszej jakosci niz te rzenieslnicze.

Japonskie / amerykanskie WISECO zrobione byly w ten sam sposob - stal chromowo - niklowa, caly pierscien ma ten sam jasny kolor i bardzo wysoka odpornosc na scieranie. Wysokosc tego pierscienia w rowku wynosi 1 mm.

Herflik - wiem ze poczatki silnika fiatowskiego 1300 / 1500 siegaja lat 30 tych, ale sadze ze robiono jakies udoskonalenia po drodze i jednym z nich mogly byc pierscienie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...