Skocz do zawartości

Chromowane pierścienie


Z3US
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O ile dobrze pamiętam' date=' to Junaki też miały chromowany jeden pierścień. Niestety nie pamiętam który...[/quote']

 

Oryginalnie zaden.

 

No więc zasięgnąłem informacji u znajomego, który jest maniakiem totalnym. A, że podobnie jak ja mieszka w Szczecinie=u samego źródełka :( więc dotarł do ludzi, którzy czynnie uczestniczyli w produkcji jak i pracach badawczych nad tymi sprzętami. Potwierdził, że Junkersy wychodziły z fabryki z chromowanym pierścieniem zgarniającym.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zasięgnąłem informacji u znajomego, który jest maniakiem totalnym. A, że podobnie jak ja mieszka w Szczecinie=u samego źródełka Smile więc dotarł do ludzi, którzy czynnie uczestniczyli w produkcji jak i pracach badawczych nad tymi sprzętami. Potwierdził, że Junkersy wychodziły z fabryki z chromowanym pierścieniem zgarniającym.

Pozdrawiam.

 

zgarniajacym ? :roll: na 100% to byl ten pierscien :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekazuję to, co napisał mi znajomy. Dodał jeszcze, że właśnie w swoim Junaku ma oryginalny tłok i pierścienie, które dostał w ramach prezentu od emerytowanego pracownika POLMO w Szczecinie (dodatkowo zresztą dostał też od tego przemiłego pana głowicę wyposażoną w zawory wykonane ze stopów tytanu - tak tak, takie rzeczy też robiono w szczecińskich zakładach :( ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgarniajacym ? na 100% to byl ten pierscien

No właśnie...Skoro jeden był chromowany , to raczej ten górny uszczelniający.Z tego względu ,że jest on najbardziej obciążony cieplnie-a przez to najszybciej ulega zużyciu.Ale nie sprawdzałem i ręki nie dam uciąć.

 

Wiem natomiast ,że takie "patenty" były stosowane swego czasu w wyścigowych silnikach WFM(właśnie z górnym pierścieniem chromowanym)

:lapagora: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hikor, ten twoj kolega maniak ma chyba dostep do jakichs super tajnych przez poufne materialow na temat Junaka, bo z materialow ogolno dostepnych wiadomo ze zaklady w Szczecinie nie mialy nic wspolnego z silnikiem - skladaly tylko w kupe wszystkie podzespoly przychodzace z roznych stron kraju.

Silniki robily zaklady w Nowej Debie kolo Lodzi i tam na Politechnice Lodzkiej robiono prace badawcze.

Ja tam pasjonatem Junaka NIE jestem, ale wzwiazku ze swoim pobytem na liscie Dziki Junak ( akurat jest on zblizony konstrukcyjnie do klasycznych anglikow ktorymi sie interesuje ) wiele rzeczy obija mi sie o uszy, a rowniez niektore czytalem. Jak pokazesz mi w serwisowce Junaka ustep mowiacy o jakichkolwiek chromowanych pierscieniach to wejde pod stol i odszczekam, ale poki tego nie zrobisz to pozwolisz ze zostane przy swoim. O ile moge sie zgodzic ze w motocyklach uzytych do sportu robiono jednostkowo rozne rzeczy aby poprawic ich osiagi to w produkcyjnej wersji silnika S03, ani w jego nastepcy - prototypie S131 zadnych chromowanych pierscieni, ani tytanowych zaworow nie bylo.

Nie sprawdzalem dokladnie jak zrobiono w 2 cylindrowym prototypie S132, ale tez nie sadze.

Mysle ze po prostu nie zdajesz sobie sprawy na jakim poziomie byla technologia obrobki metali w PRL w latach 50 - 70 tych, o ile pamietam jak trzeba bylo zrobic rure bez szwu ze stali wysokiej jakosci to jedyna szansa bylo wyjecie lufy z dziala niemieckiego czolgu, natomiast sposob na zrobienie walka o stopniowanej grubosci np do zastosowania w skrzyni biegow dostalismy dopiero po kupieniu licencji duzego Fiata ( 125 ) od Wlochow.

Koledzy z Dzikiego Junaka mieli i maja na biezaco kontakt z ludzmi odpowiedzialnymi za powstanie i ewolucje tego motocykla - niedawno zmarlym inz Kochanowskim od ktorego dostali rysunki konstrukcyjne S131, inz Ornafem - tworca silnika S132 i wlascicielem prototypu tak ze gdyby jakiekolwiek pierscienie chromowane tam byly to mysle ze bym o nich slyszal.

Mysle ze jezeli naprawde chcesz sie dowiedziec jak bylo to wejdz na liste i zadaj pytanie - zobaczysz jakie odpowiedzi dostaniesz. Mozesz rowniez zajrzec na strone Jacota o Junaku na www.riders.pl - ten sam serwer co nasze forum - jest to chyba najbardziej kompletny zesaw wiadomosci na temat Junaka.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra... nie niklowany tylko chromowany... :notworthy: pozatym:

WSK 175 górny pierścień chromowany (oraz inne wiatry 2).MZ górny pierścień chromowany... nieiwem czym tu sie podniecac..

Ojojoj coś mi sie widzi ze cie niewiedza dopadla bo ja w tych silnikach widzialem 2 takie same lamliwe czarne pierscienie ktore napewno nie byly chromowane ani niklowane:P:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...