DiboS60 Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 No wlasnie przeciez nikiel a chrom to 2 calkiem inne pierwiastki o roznej twardosci:PA Namiary musze wziąśc od kolegi bo to on do tzr dorbaial i podam na forum albo puszcze ci prywatną wiadomosc;]PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 podaj na forum a jak nie to mi też powiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 dla porownania twardosci innych czystych pierwiastkow: -zloto 18,5 HB-srebro 25 HB-antymon 35 HB-kadm 20 HB-mangan 35 HB-molibden 125 HBwolfram 300 HB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 O ile dobrze pamiętam' date=' to Junaki też miały chromowany jeden pierścień. Niestety nie pamiętam który...[/quote'] Oryginalnie zaden. No więc zasięgnąłem informacji u znajomego, który jest maniakiem totalnym. A, że podobnie jak ja mieszka w Szczecinie=u samego źródełka :( więc dotarł do ludzi, którzy czynnie uczestniczyli w produkcji jak i pracach badawczych nad tymi sprzętami. Potwierdził, że Junkersy wychodziły z fabryki z chromowanym pierścieniem zgarniającym.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 No więc zasięgnąłem informacji u znajomego, który jest maniakiem totalnym. A, że podobnie jak ja mieszka w Szczecinie=u samego źródełka Smile więc dotarł do ludzi, którzy czynnie uczestniczyli w produkcji jak i pracach badawczych nad tymi sprzętami. Potwierdził, że Junkersy wychodziły z fabryki z chromowanym pierścieniem zgarniającym.Pozdrawiam. zgarniajacym ? :roll: na 100% to byl ten pierscien :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Przekazuję to, co napisał mi znajomy. Dodał jeszcze, że właśnie w swoim Junaku ma oryginalny tłok i pierścienie, które dostał w ramach prezentu od emerytowanego pracownika POLMO w Szczecinie (dodatkowo zresztą dostał też od tego przemiłego pana głowicę wyposażoną w zawory wykonane ze stopów tytanu - tak tak, takie rzeczy też robiono w szczecińskich zakładach :( ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 zgarniajacym ? na 100% to byl ten pierscien No właśnie...Skoro jeden był chromowany , to raczej ten górny uszczelniający.Z tego względu ,że jest on najbardziej obciążony cieplnie-a przez to najszybciej ulega zużyciu.Ale nie sprawdzałem i ręki nie dam uciąć. Wiem natomiast ,że takie "patenty" były stosowane swego czasu w wyścigowych silnikach WFM(właśnie z górnym pierścieniem chromowanym) :lapagora: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 eeee cos mi tu niegra zawsze niklowany jest 1 gorny:Pzgarniający jest normalny i sie lamie predko:PJak zmienialismy pierscienie w junaku kolegi to ten na samej gorze wygiolem sobie w literke ,,L" a tamte reszta sie lamaly normalnie :roll: :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 Hikor, ten twoj kolega maniak ma chyba dostep do jakichs super tajnych przez poufne materialow na temat Junaka, bo z materialow ogolno dostepnych wiadomo ze zaklady w Szczecinie nie mialy nic wspolnego z silnikiem - skladaly tylko w kupe wszystkie podzespoly przychodzace z roznych stron kraju.Silniki robily zaklady w Nowej Debie kolo Lodzi i tam na Politechnice Lodzkiej robiono prace badawcze.Ja tam pasjonatem Junaka NIE jestem, ale wzwiazku ze swoim pobytem na liscie Dziki Junak ( akurat jest on zblizony konstrukcyjnie do klasycznych anglikow ktorymi sie interesuje ) wiele rzeczy obija mi sie o uszy, a rowniez niektore czytalem. Jak pokazesz mi w serwisowce Junaka ustep mowiacy o jakichkolwiek chromowanych pierscieniach to wejde pod stol i odszczekam, ale poki tego nie zrobisz to pozwolisz ze zostane przy swoim. O ile moge sie zgodzic ze w motocyklach uzytych do sportu robiono jednostkowo rozne rzeczy aby poprawic ich osiagi to w produkcyjnej wersji silnika S03, ani w jego nastepcy - prototypie S131 zadnych chromowanych pierscieni, ani tytanowych zaworow nie bylo.Nie sprawdzalem dokladnie jak zrobiono w 2 cylindrowym prototypie S132, ale tez nie sadze.Mysle ze po prostu nie zdajesz sobie sprawy na jakim poziomie byla technologia obrobki metali w PRL w latach 50 - 70 tych, o ile pamietam jak trzeba bylo zrobic rure bez szwu ze stali wysokiej jakosci to jedyna szansa bylo wyjecie lufy z dziala niemieckiego czolgu, natomiast sposob na zrobienie walka o stopniowanej grubosci np do zastosowania w skrzyni biegow dostalismy dopiero po kupieniu licencji duzego Fiata ( 125 ) od Wlochow.Koledzy z Dzikiego Junaka mieli i maja na biezaco kontakt z ludzmi odpowiedzialnymi za powstanie i ewolucje tego motocykla - niedawno zmarlym inz Kochanowskim od ktorego dostali rysunki konstrukcyjne S131, inz Ornafem - tworca silnika S132 i wlascicielem prototypu tak ze gdyby jakiekolwiek pierscienie chromowane tam byly to mysle ze bym o nich slyszal.Mysle ze jezeli naprawde chcesz sie dowiedziec jak bylo to wejdz na liste i zadaj pytanie - zobaczysz jakie odpowiedzi dostaniesz. Mozesz rowniez zajrzec na strone Jacota o Junaku na www.riders.pl - ten sam serwer co nasze forum - jest to chyba najbardziej kompletny zesaw wiadomosci na temat Junaka. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 dobra... nie niklowany tylko chromowany... :( pozatym:WSK 175 górny pierścień chromowany (oraz inne wiatry 2).MZ górny pierścień chromowany... nieiwem czym tu sie podniecac.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 WSK 175 górny pierścień chromowany (oraz inne wiatry 2).MZ górny pierścień chromowany... nieiwem czym tu sie podniecac..Oj chyba fabrycznie tego nie stosowali :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2006 no jak nie stosowali.... Błagam was. W ksiazce pana Załeskiego(mogłęm sie pomylić w nazwisku) jest to napisane wyraźnie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 dobra... nie niklowany tylko chromowany... :notworthy: pozatym:WSK 175 górny pierścień chromowany (oraz inne wiatry 2).MZ górny pierścień chromowany... nieiwem czym tu sie podniecac.. Ojojoj coś mi sie widzi ze cie niewiedza dopadla bo ja w tych silnikach widzialem 2 takie same lamliwe czarne pierscienie ktore napewno nie byly chromowane ani niklowane:P:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KrzyChules Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 moze te nigdy nie rozbierane tak mają ale te juz troche kombinowane napewno nie mają oryginalnych pierscieni i pewnie na takie sie natkneles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundy Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Ja też w żadnym takim silniku nie spotkałem chromowanego pierścienia :| Ksiżkę Załęskiego mam (od MZ) i nie wszystkie wiadomości są pewne :cry: Także też co do tych pirścieni nie był bym pewien :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.