MaBory Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Ciągle próbuję wymyślć jaki motor sobie kupić do 4500 PLN.Najpierw myślałem nad kupnem NSR-ki 125, GS-a 500e i innych ścigach/naked bike.Niedawno oglądałem kilka filmików na kompie związanych z crossami i enduro. Naprawdę fajnie to wygląda, taka jazda po bezdrożach. Ale mam pewne wątpliwości co do kupna takiego crossa czy enduro.Oto kilka rzeczy na które chciałbym uzyskać odpowiedzi:1. Ile taki cross czy enduro może spalić w terenie?2. Ile to w ogóle idzie? (Vmax)3. Czy endurko mają liczniki? 4. Nie wiem czy gdybym kupił takiego crossa, po zarejestrowaniu go, opłaceniu OC, AC mógłbym jeździć legalnie? po mieście. przecież taki cross nie ma świateł i kierunków. Czy policja przyczepiła by się i mogła odebrać mi dowód rejestracyjny?5. Inna sprawa ma się z enduro, ponieważ ten ma wszystko "na miejscu" (światła,kierunki, itp), ale z kolei czy byłby na tyle żwawy co "rasowe crossy" aby podołać w terenie? Nie mówię tu oczywiście o jakichś wyczynówkach (skakanie z 5 m na glebę itp.) Jestem początkujący i chciałbym troszkę pojeździć w terenie, bo mam gdzie.6. Jeżeli już miałbym kupywać jakiegoś sprzęcika typu enduro/cross to jakie marki i modele polecacie? Cena do 4500 PLN.Dzięki za rady ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I_Mat Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Na enduro nie osiągniesz więcej niż 160km/h (nie biore pod uwage smoto, fundoro, czy uterenowionych turystyków), ponieważ jego przełożenia i budowa na to nie pozwalają.Hehe liczniki mają :) . Crossem nie możesz jeździć po drogach publicznyhc(chyba, że byś zakupił specjalny kit pozwalający na rejestrację).Zauważ jeszcze jedną rzecz : crossy są znacznie mocniejsze od enduro, ale jest to okupione znacznie szybszym zużywaniem jednostki napędowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dc-Lx-Vi Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 I_Mat ma rację. Poczytaj sobie parę postów w dziale "Mechanika ogólna" na temat enduro i cross (niektóre tematy ja zapodałem, bo też nie za dużo wiedziałem :roll: ) a zobaczysz natychmiast o co chodzi... POZDRAWIAM :!: :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Na enduro nie osiągniesz więcej niż 160km/h a dakar widziales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 do mabory 1.ile moze spalic ,to zalezy czy kupisz 2 czy 4 suwa i jaka pojemnosc i na jakim terenie jezdzisz,jak bedziesz walil pod gore non stop to 10 mozesz spalic2.Vmax tez zalezy od powyzszego 4 suwy lepiej sobie radzana prostej ale na gorkach sa przewaznie gorsze .w ramach tych pieniedzy nie rozwiniesz wiekszej predkosci niz 150km/h3.Enduro maja liczniki (przewaznie)4.KOlega juz powiedzial5.w terenie enduro podoła bo to motocykl terenowy ,chyba ze kupisz endurko podchodzace pod turystyka to moze sie zakopac w piaseczku :lol: 6.No nowki nie kupisz,ja odradzalbym kawasaki bo firma enduraki robi słabe,na dobrego ktm'a za malo.zostaje yamaha,suzi i hondzia.A modeli tu full komplet.popatrz w interneciepozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 1. Ile taki cross czy enduro może spalić w terenie?!Przeliczasz na kilometry lub godziny jazdy. Dwusuwowa crossówka pali ok. 15l/100 km a enduro 10/100 km, czterosuowa crossówka i enduro ok. 10 l/100 km 2. Ile to w ogóle idzie? (Vmax)!To zwykle jeździ, a nie idzie. Prędkość nie ma znaczenia, zakłada się zupełnie inny niż fabryczny zestaw napędowy. Chodzi o moc a nie prędkość. Chyba że chcesz jeździć po asfaltach, ale wtedy nawet nie mów mi, że masz coś wspólnego z enduro. 3. Czy endurko mają liczniki? !Mają, nie zwykle nie po to by mierzyć prędkość, ale by sprawdzać przebiegi między serwisami (kilometry), a podczas rajdów liczniki służą do oczytu czasów na Punktach Kontroli Czasu i Punktach Kontroli Przejazdu. 4. Nie wiem czy gdybym kupił takiego crossa, po zarejestrowaniu go, opłaceniu OC, AC mógłbym jeździć legalnie? po mieście. przecież taki cross nie ma świateł i kierunków. Czy policja przyczepiła by się i mogła odebrać mi dowód rejestracyjny?!Kolego - poczytaj co to motocykl crossowy - nie do zarejestrowania, nie do jazdy po drogach publicznych, nie do ubezpieczenia OC ani AC. Jak trafisz na takimi motocyklu na drodze publicznej, to przestanie on cieszyć się swoim garażem, a będzie musiał przekimać na policyjnym parkingu. 5. Inna sprawa ma się z enduro, ponieważ ten ma wszystko "na miejscu" (światła,kierunki, itp), ale z kolei czy byłby na tyle żwawy co "rasowe crossy" aby podołać w terenie? Nie mówię tu oczywiście o jakichś wyczynówkach (skakanie z 5 m na glebę itp.) Jestem początkujący i chciałbym troszkę pojeździć w terenie, bo mam gdzie.!Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie - do czego ten motocykl ma Tobie służyć. Póki co takiej odpowiedzi nie widzę, tylko koncert marzeń. Jeśli chesz jeździć po zamkniętym torze crossowym musisz wybrać mocną dwusuwową crossówkę w pojemności 125 lub 250. Jeśli zaś zaczynasz dopiero, zalecam lżejsze i łagodniejsze enduro w stylu Yamaha DT, KMX, RMX, CRM w pojemności 80-125 ccm. 6. Jeżeli już miałbym kupywać jakiegoś sprzęcika typu enduro/cross to jakie marki i modele polecacie? Cena do 4500 PLN.!Vide wyżej. W tej cenie nie licz na roczniki powyżej 92-93 w enduro i 94-95 w crossówkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2003 jesli chodzi o łagodniejsze enduraki to polecam ymahe DT ,honde MTX i suzuki RMw tej cenie kupisz cos kolo 95'jesli jestes poczatkujacy to nie napalaj sie konkretniejsze maszyny bo nie dosiegniesz do ziemi nogami :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Generalnie zastanów się co Cie bardziej pociąga: czy rasowa jazda w terenie czy tez czasami jakies turystyczne wypady? Ja juz wiem, ze na dobra sprawe powinienem miec 2 motocykle cross i enduro. Troche XT podniszczylem bo za bardzo nią w terenie jezdzilem, a ona sie do tego nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaBory Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Jeżeli chodzi o to gdzie będę jeździł, to powiem w ten sposób: Z miasta na wieś itp. tam wyszaleć się na pagórkach i tak dalej. Potem do domu, z rana do szkoły, po szkole jakiś wypad za miasto itd. A może kupić sobie coś innego niż enduro, bo z crossa to raczej nici wyjdą bo co mi z jazdy po mieście, jak policja może drapnąć...Może macie jakieś sugestie, co do kupna jakiegoś moto...?GS500 odpada - ponoć szybko rdzewka bierze w starszych rocznikachscigacz może by się jakiś z niedużą pojemnością znalazł, ale odpada NSR125sam już nie wiem co mam kupić .... Chciałbym aby moto miał spoko wygląd, w miare mało palił, długo mi służył bez jakichkolwiek napraw no i aby był w miare szybki... 160 km/h mi wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogi Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2003 Jeżeli chodzi o to gdzie będę jeździł, to powiem w ten sposób: Z miasta na wieś itp. tam wyszaleć się na pagórkach i tak dalej... To z tego wynika, że potrzebujesz enduro. Te pagórki jak to rozumiem, że to jakiś lekki teren. Może DR650RS, KLR650, XT600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dc-Lx-Vi Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Odradzam kupno cross'a jak masz tylko 4'500 zł, bo co ok.20-40h jazdy w terenie masz do wymiany tłok z pierśieniami, a taka zabawa kosztuje około 500 zł (dwusuwy cross).Dlatego ja sam odpuściłem sobie kupno cross, a kusiło mnie bo stosunkowo tanie były i nienajstarsze modele.Enduro 125ccm nawet po odblokowaniu nie poleci 160km/h, może 140km/h. Do wypadów w teren i jeżdżenia po mieście polecałbym (w tym przedziale cenowym): KAWASAKI KMX 125 KAWASAKI KDX 125 YAMAHA DT 125 R YAMAHA DT 80 (tu jest od ch**a pana różnych wersji - chłodzonych cieczą, powietrzem, ...) HUSQVARNA WRE 125 (może znajdziesz w tej cenie, ale nie obiecuję) APRILIA RX 125 (zazwyczaj zakładają cylinder pollini i mają 160ccm zamiast 125ccm) SUZUKI DR 125 (suzuki same stuki - słaba jakość materiałów) SUZUKI RMX 125 (patrz wyżej :D a wersja RM to cross, nie enduro, jak pisał thors) HONDA CRM 125 HONDA MTX 125 no i to by było na tyle z dwusuwów.Są też słabsze czterosuwy jakHONDA XL 125 RYAMAHA TT 125 R (ale nie jestem pewien czy mają światła... chyba niestety nie :) ) POZDRAWIAM :!: I SŁUSZNEGO WYBORU ŻYCZĘ :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaBory Opublikowano 4 Kwietnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2003 dzięki wszystkim za pomoc ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 30 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2003 sądzę, że tu już wszystkie Twoje wątpliwości zostały wytłumaczone przez forumowiczów, ale jestem ciekawy jak wyobrażasz sobie skok z 5 m na glebę (sam tak napisałeś), mówiłeś, ze jesteś początkującym... chciałem dodać tylko tyle: ja mam małe, bo 50cm3, enduro - Derbi Sendę R - skok z uskoku o wysokości 1 metra to dużo jak na początek. wiesz ile to jest 5 metrów??!! zwykle patrzysz z dołu na górkę i mówisz spokojnie z niej zjadę, potem stajesz na górze i jak patrzysz w dól to w majtach robi Ci sie rzadko... zastanów sie :) ja Cię rozuiem, bo też kiedyś tak myślałem :) założyłem sie z kumplem, ze jak bede miał enduraka to skoczę z takigo wysokego progu. jak stanąłem na progu moim moto i zorientowałem się, że to jest jednak wysoko to momentalnie zbladłem... dla świetego spkoju i honoru (ja nigdy nie odpuszczam) skoczyłem. w wyniku tego (to był drugi dzień kiedy dostałem motor!!) moje simeringi poszły sie walić, z amortyzatora siknęło jak z dupy, a w domu nie mogłem doprowadzić mojego żołądka do poprzedniego stanu... jedyn słowem przemysl to co powiedziałeś :wink: :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 2 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2003 sądzę, że tu już wszystkie Twoje wątpliwości zostały wytłumaczone przez forumowiczów, ale jestem ciekawy jak wyobrażasz sobie skok z 5 m na glebę (sam tak napisałeś), mówiłeś, ze jesteś początkującym... chciałem dodać tylko tyle: ja mam małe, bo 50cm3, enduro - Derbi Sendę R - skok z uskoku o wysokości 1 metra to dużo jak na początek. wiesz ile to jest 5 metrów??!! zwykle patrzysz z dołu na górkę i mówisz spokojnie z niej zjadę, potem stajesz na górze i jak patrzysz w dól to w majtach robi Ci sie rzadko... zastanów sie :) ja Cię rozuiem, bo też kiedyś tak myślałem :) założyłem sie z kumplem, ze jak bede miał enduraka to skoczę z takigo wysokego progu. jak stanąłem na progu moim moto i zorientowałem się, że to jest jednak wysoko to momentalnie zbladłem... dla świetego spkoju i honoru (ja nigdy nie odpuszczam) skoczyłem. w wyniku tego (to był drugi dzień kiedy dostałem motor!!) moje simeringi poszły sie walić, z amortyzatora siknęło jak z du*y, a w domu nie mogłem doprowadzić mojego żołądka do poprzedniego stanu... jedyn słowem przemysl to co powiedziałeś :wink: :wink: Czy to znaczy ze na Sendzie nie mozna sobie poskakac bez uszkodzenia motorka? Czy skaczac na RMX'ie (50ccm) skutki byly by podobne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 2 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2003 no bez przesady... skok z pięciu metrów takim motorowerem jak Rmx czy Senda przeważnie kończy sie uszkodzeniem, a nawet pożądnym upadkiem... 5 metrów to jest naprawdę bardzo wysoko!! ja po skoku z około 120 cm miałem uszkodzone simeingi (być może to był wynik tego, że motorek stał wcześniej u importera dwa lata i te części musiały zostać wymienione tak jak inne płyny i uszczelki) Rmx i Senda pod względem zawieszenia to to samo - Showa :wink: każdy motor, nawet te najlepsze wyczynowe crossy, po takich skokach muszą kiedyś przejść wymianę simeringów, łożysk itp. każdy motor wraz ze stopniem eksploatacji (tym bardziej skoków :twisted: ) sie zużywa i trzeba go troszkę podremontować :) :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.