PGR Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Sztywniejsze to na pewno ale czy lepsze ? Moze lepsze przez to ze sztywniejsze? DObra zacisk zaciskiem ale jak działa pompa radialna :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Ja rozumiem to w taki sposób. Chodzi o sztywność układu co przekłada się na jego precyzyjność Radialnie mocowany zacisk dzięki specyficznemu mocowaniu przenosi siły równomiernie.Jest on mocowany można powiedzieć z 2 stron.Obciążenia działają na 2 końce co w pewien sposób równoważy siły. Ruchy zacisku (które tak na prawdę są dla zwykłego motocyklisty niewidoczne) w tradycyjnym układzie są nieporównywalnie większe niż w radialnym patencie w którym są już praktycznie sprowadzone do ekstremalnego minimum ( na dzień dzisiejszy bo pewnie za parę lat będzie to słaby układ w porównaniu do przyszłych nowości) Rysunek poglądowy:http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=2073(długości strzałek nie mają żadnej proporcji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Na 100% pewny nie jestem ale chodzi chyba o takie zjawiska: 1.pompa radialna - tłok umieszczony prostopadle do dźwigni hamulca, wieksza powierzchnia, większa siła hamowania, mniejszy skok dźwigni, łatwiej wyczuć siłe hamowania.2. zacisk radialny - śruby mocujące umieszczone wzdłuż wektorów sił hamowania, w klasycznym zacisku w poprzek, pracują "na ścięcie". Klasyczny zacisk jest mocowany z góry i w połowie długości, radialny po obu końcach co redukuje naprężenia materiału podczas hamowania, obrazowo klasyczny zacisk jest "wyginany" a to może w jakiś sposób źle wpływa na prace tłoków. Faktem że nie znalazłem opisów technicznych dlaczego tak a nie tak. :idea: [ Dopisane: 05-01-2006, 17:42 ] Ruchy zacisku (które tak na prawdę są dla zwykłego motocyklisty niewidoczne) w tradycyjnym układzie są nieporównywalnie większe niż w radialnym patencie w którym są już praktycznie sprowadzone do ekstremalnego minimum ( na dzień dzisiejszy bo pewnie za parę lat będzie to słaby układ w porównaniu do przyszłych nowości) Za parę lat pewnie będą hamulce elektromagnetyczne w kołach. Takie patenty ćwiczą już w samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Radialna pompa to nic nowego znamy to od lat :notworthy: : http://www.forum.motocyklistow.pl/album_pa...php?pic_id=2074 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Radialna pompa to nic nowego znamy to od lat Konstrukcja jak najbardziej zbliżona jeśli chodzi o wzajemne ułożenie dźwigni i tłoczka. Niezła jazda PROC, pojechałeś po bandzie tym zdjęciem. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Czyli to ułożenie tłoczka wzgl dźwigni nazywa się fachowo radialnym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 5 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Czyli to ułożenie tłoczka wzgl dźwigni nazywa się fachowo radialnym ? Z tego co wiem, to właśnie tak wygląda radialna pompa :notworthy: Nie za bardzo za to pasuje mi stwierdzenie, że większy tłoczek w pompie = większa siłą hamowania. Zasada działania układów hamulcowych opiera się właśnie o to, że powierzchnia tłoczka w pompie jest mniejsza niż cylinderków w zaciskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 A skśd nazwa "radialna" :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redline Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 radialne czyli promieniowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 To wiem. Radian to miara długości po promieniu.Tylko jak ma się to do takiego ustawienia ? Tłok ustawiony jest po promieniu? O to biega? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.