Rozio Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 postanowiłem przez zime nieco uterenowic moją WSK i między innymi założyć przednie zawieszenie od aprili etx 125. Z tąd moje pytanie : Czy zwykłe łożyska kulkowe ( w tym przypadku 6005) nadają sie do zastosowania w gówce ramy, czy moga przenosic nie małe przecież obciążenia poosiowe?? Orginalnie w aprili dolne łożysko było stozkowe, górne kulkowe zwykłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EnduroMax Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Co do samego łożyska do Ci nie podpowiem ale jak bym się pokusił o zawieszenie z CZ Cross 125cc 516! Lub 511.Zawieszenie od Aprili ETX...hmmm drogie, cienkie :D Cytuj http://www.flickr.com/photos/29858352@N03/Zapraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 26 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Zawieszenie od Aprili ETX...hmmm drogie, cienkie "drogie" to określenie subiektywne, IMO 90zł jakie zapłaciłem nie jest wygórowaną ceną. Ze cienke to niestety fakt - lagi mają po 31,7mm , no ale jak sie nie ma co sie lubi........ Ale ja bym prosił o opinie na temat tych łozysk......:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 dolne musi byc stozkowe ze wzgledu jaka sila jest na nie przenoszona , zwyczajne lozysko by sie wybiło tzn srodek by wylecial i kulki wysypaly. Co do gornego to moze byc tez stozkowe lub wianek kulkowy.pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 dół musisz mieć stożkowe ze względu na siłe przenoszoną wzdłuż osi główki ramy, i do tego dochodzą skrajne obciążenia typu lądowanie, co do góry masz dowolnosc. możesz złożyć ewentualnie na same kulki, jeżeli jeździłeś na łożyskach w główce to odczujesz troche różnicy w kierowaniu ale przyzwyczaisz sie i źle nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Niestety gniazdo łożyska w główce ramy WSK nie jest zbyt głębokie.Łożysko stożkowe wejdzie w nią najwyżej do połowy swojej szerokości Co do przodu ja wstawiłem sobie Marzecchoty http://www.polmot.skip.pl/images/galerie/c...sic/sport82.jpg . Dolna półka wymagała wymiany sztycy. W chwili obecnej przód jest łożyskowany jak w oryginale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Co do przodu ja wstawiłem sobie Marzecchoty. chyba Marzocchi :evil: do wsk chyba najlepszym rozwiązaniem jest przód CZ cross tam jest łozyskowanie na zwykłych kulkach z tym że bez przeróbek też sie nie obejdzie , w sumie montaż bez integracji w sztyce nie wchodzi w gre w żadnym crossowym przodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 do wsk chyba najlepszym rozwiązaniem jest przód CZ cross tam jest łozyskowanie na zwykłych kulkach z tym że bez przeróbek też sie nie obejdzie , w sumie montaż bez integracji w sztyce nie wchodzi w gre w żadnym crossowym przodzie Taki przód własnie przygotowuje kolega z Gdyni.udało się to zrobić w taki sposób, że na oryginalną sztyce są zrobione specjalne tuleje (nie wiem jak to można lepiej określić) i tak samo przód jest łożyskowany jak w WSK.Jedno jest pewne trzeba wszystko robić dokładnie, nie mogą być jakieś luzy na takich tulejkach itp bajki. chyba Marzocchi dokładnie tak :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Taki przód własnie przygotowuje kolega z Gdyni.udało się to zrobić w taki sposób, że na oryginalną sztyce są zrobione specjalne tuleje (nie wiem jak to można lepiej określić) i tak samo przód jest łożyskowany jak w WSK.Jedno jest pewne trzeba wszystko robić dokładnie, nie mogą być jakieś luzy na takich tulejkach itp bajki. wiem wiem Serek adoptuje mój były przód :evil:, i musze mu przyznać że bardzo sprytnie wymyślił ten "dystans" miałem gdzieś fotke tego co wytoczył ale nie moge znaleźć teraz, jak serek to skończy powienien zrobic artykuł na Polmocie czy tu bo napewno jeszcze nie jednemu sie przyda pozdro luCZas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 zgadnij kto mu to kazał zrobić :evil:a co do artykułu na polmot to wypadałoby opisać takie przeszczepy.Serkowi zrobiłem przód od MZ ETZ, teraz wykonał tą tuleje do CZ, do tego jeszcze mój można dodać i będzie już co opisywać.Bardzo dobry pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 26 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 przewertowałem katalogi i znalazłem łożysko stożkowe które idealnie spasuje, jednak cena prawie 100zł (w hurcie) jest dla mnie delikatnie mówiąc nie do przejścia (za cale zawieszenie dałem mniej) Mam zamiar zamknąć koszta w 700 - 800zł wraz z oponami + własna praca oczywiścieW katalogu części ETZ który właśnie dorwałem znalazłem 2 zwykłe łożyska kulkowe w główce ramy, wiec mam nadzieje, że takie rozwiazanie sie sprawdzi także u mnie :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Niektore lozyska kulkowe pozornie wygladaja tylko na zwykle, a w rzeczywistosci moga przenosic obciazenia poprzeczno - wzdluzne (tylko ze wzdluzne w jednym kierunku). Z tym ze jak zastosujemy dwa takie lozyska zwrocone do siebie odpowiednio to wtedy mamy zespol przenoszacy sily osiowe i wzdluzne. Nie wiem moze spotkales sie z takimi lozyskami ? Moze cos by z tego podpasowalo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rozio Opublikowano 26 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 w katalogu etki znalazłem 2 łożyka kulkowe 6006ZZ (30x55x13mm), instrukcja serwisowa nie podaje aby wkładać je jakąś konkretną strona, więc domniemywam że nie ma to znaczenia. Ja chce użyć łożysk 6005ZZ (25x47x12mm), od 6006ZZ różnia sie chyba tylko wymiarami, ich cena jest znikoma, jeśli by nie wytrzymały i sie rozpier.... to wtedy będe szukał innych. Moze jakis użytkownik ETZ'ki by sie wypowiedział czy łożyskowanie główki ramy sprawia tam kłopoty?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 Niektore lozyska kulkowe pozornie wygladaja tylko na zwykle, a w rzeczywistosci moga przenosic obciazenia poprzeczno - wzdluzne (tylko ze wzdluzne w jednym kierunku). Z tym ze jak zastosujemy dwa takie lozyska zwrocone do siebie odpowiednio to wtedy mamy zespol przenoszacy sily osiowe i wzdluzne. Nie wiem moze spotkales sie z takimi lozyskami ? Moze cos by z tego podpasowalo ? zgadza sie są takie łożyska , ale z reguły stosuje się je do kół a jakby sprawdziły się w głóce ramy czegoś co ma skakać i lądować nie wiem czy by dało rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 26 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2005 moim zdaniem bedzie mialo to wieksze szanse niz zwykle lozyska poprzeczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.