Skocz do zawartości

KTM LC4 640 Adventure - opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow.

Powoli zbliza sie nowy sezon turystyczny. Zastanawiam sie nad nowym moto. Oczywiscie W gre wchodzi tylko enduro. Jednym z moich typow jest KTM LC4 640 Adventure z roku ok. 2001. Szukalem juz wczesniej na forum ale nic konkretnego nie znalazlem.

Prosze o opinie glownie posiadaczy lub tych ktorzy mieli z nim do czynienia, bo slyszalem juz rozne bajki miedzy innymi o awaryjnosci KTMa. Juz czas zmienic moje DR na cos bardziej turystycznego a nie chcialbym rezygnowac z moich wypadow w teren. Mysle ze w terenie bede mogl sobie pozwolic na duzo wiecej niz DRka. Nie wiem natomiast jak wyglada w praktyce jazda w dalsza trase z bagazem i pasazerem taka maszyna. Zdarza mi sie robic dziennie przebiegi rzedu 300-400km.

Z gory dziekuje za wszelkie informacje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o slyszalem juz rozne bajki miedzy innymi o awaryjnosci KTMa.

 

Dokładnie bajki bo tam jest silnik lc4 czyli bardzo trwały.

U nas w komisie stał Adventure i to był taki lC4 z większym bakiem i owiewką. Czyli w terenie powinien sobie jako tako dawać rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko oplastikowany jest wiec gmole napewno musial bys zalozyc i spora owiekwa z przodu moze przeszkadzac w lesie

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc najpierw przytoczę suche dane:

Displacement: 625.00 ccm (38.14 cubic inches)

Engine type: Single cylinder

Stroke: 4

Power: 49.00 HP (35.8 kW)) @ 7500 RPM

Torque: 52.00 Nm (5.3 kgf-m or 38.4 ft.lbs) @ 5500 RPM

Bore x stroke: 101.0 x 78.0 mm (4.0 x 3.1 inches)

Fuel system: Carburettor

Valves per cylinder: 4

Gearbox: 5-speed

Transmission type

final drive: Chain

Dry weight: 154.0 kg (339.5 pounds)

Seat height: 935 mm (36.8 inches) If adjustable, lowest setting.Wheelbase: 1,510 mm (59.4 inches)

 

Zawieszenia mają duży skok a bak pojemność 28l!

Myślę że spokojnie możesz się nim wybrać w teren. Co do wypraw 300-400km to mam wrażenie że do tego został stworzony!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenia mają duży skok a bak pojemność 28l!

Myślę że spokojnie możesz się nim wybrać w teren. Co do wypraw 300-400km to mam wrażenie że do tego został stworzony!

I to mi sie wlasnie w nim podoba. Nie wiem jednak czy pasazer po pierwszych 200km nie wbije mi noza w plecy :D. Nigdy na nim nie siedzialem ale widac ze kanapa jest strasznie waska i krotka. Co do wypraw to po glowie chodzi mi Rumunia. Zamierzamy sie tam wybrac mala ekipa. Takze nie mowilem o krotkich wycieczkach. Jesli ktos moglby cos powiedziec o podrozowaniu asfaltami bylbym wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam sie że ci wbije nóż w plecy,a sama wyskoczy,zakładająć że sam tyle wytrzymasz i nie wyskoczysz pierwszy... :evil:

Co do asfaltów,nie ma ''złotego srodka" motocykl dobry w terenie będzie zle się prowadził na asfalcie,i odwrotnie.

Duzy bak będzie przeszkodą w terenie,(brak mozliwości balansu ciałem),ale jest zaletą podczas asfaltowych przelotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Od 2 lat z przyjemnoscia uzywam LC4 Adventure.

Polecam zdecydowanie. Wiosna 2004 wraz z kolega na 2 takich samych zrobilismy ok ladnych pare tys w maroko (RIF, ATLAS, Sahara Pn-zach). Zadnych zasadniczych problemow.

Podstawowe modyfikacje obejmuja: wymiana fabrycznego wydechu- jest za ciezki i dlawi moto. Ja zalozylem wydech produkcji 'garazowej' - chyba 3 razy lzejszy otwarty wiec szczegolnie w krajach afrykanskich czy arabskich doskonale sie nadaje na torowanie trasy przejazdu w miastach miedzy wielbladami ;) Ponadto, co wazniejsze moto dostaje wiecej mocy i lepiej ciagnie z dolu. Koniecznie wymonotwac modul ograniczajacy moc (EPS chyba sie nazywa...)- wiadomo po co :)

POza tym nowa kanapa (mozna dokupic od KTM, warto wydac te pare PLN jak bedziesz w siodle spedzac cale dnie) oryginalny seat (model 2003) meczy dupe. Warto tez zampontowac ciezarki antywibracyjne na koncowkach kierownicy (touratech) - zdecydowanie redukuje wibracje od jednocylindrowego silnika

Nie mialem/nie mam zadnych awarii, choc przyznaje sie ze w minionym roku troche malo na nim latalem. Brak fajnych terenow w okolicy, a poza tym kupilem yamahe i smigam wiecej po asfalcie.

W razie pytan- chetnie odpowiem z priva

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Piotrek za odpowiedz. Prosze powiedz mi jeszcze jak sie jezdzi takim moto asfaltami. Odnosnie terenu jestem przekonany ze da mi duzo wiecej frajdy od mojej DR 650. Rozumiem ze posiadasz rocznik 2003. Ja zastanawiam sie nad rocznikami 2000-2002. Czy tam tez wystepuje modul o ktorym pisales (ograniczajacy moc)? Ile kosztuje taka kanapa akcesoryjna? Czy jest duzo wieksza od seryjnej? BYlbym wdzieczny za jakiegos linka. Moto ogolnie bardzo mi sie podoba tylko chcialbym go przystosowac do turystyki "dwuosobowej" ;p. Najbardziej podoba mi sie model produkowany od 2004 (niski blotnik, dwie tarcze z przodu). Rownie wazna jest dla mnie mozliwosc zaladunku bagazy. Tu w gre wchodzilyby kufry i stelaz. Sam oryginalny bagaznik montowany z tylu wyglada dosc mizernie. Jak jest z jego wytrzymaloscia?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modul (EPS czy jakos tak- nie pamietam jak sie, cholera nazywa) chyba jest we wszystkich, jak chcesz spytam ziomala co mial wlasnie 2001 rocznik. jego demontaz to banalna rzecz, na prawde.

 

Na asfalcie jezdzi sie OK, byle nie za szybko :) mysle ze 140 to grnice komfortu.

Moto dostaje czasem shimmy, ale jak wybierasz sie z nim w trudny teren anyway bedzies zpotrzebowac jeszcze amort skretu. od kiedy zalozylem (scotts) shimmy przestalo pojaiwac sie wogole.

model 2004 niski blotnik - nie polecam jak sie wjedzie w lepkie bloto. Sam widzialem jak klienci zrywali z LC4 660 rally takie niskie blotniki na rajdzie , bo nie bylo sans jechac- choc przynaje ze wyglad jest bardziej sexi z niskim - w rally to standard

Jak mam do polatania po miescie- wole KTMem - jest lzejszy, zwrotniejszy,siedzisz wysoko etc, a jak sie porysuje to tez nie ma bolu (jak sobie przy myciu porysowalem szybe w FJRce- to omal sie nie rozplakalem ;)))

tylny bagaznik ja wymienilem - ale to zbytek, zapewniam, oryginalny wezmie bagaz i wytrzyma chba ze zaliczysz glebe jakos niefortunnie. do bagazy NIEZBEDNY jest stelaz, na ktry mozna zapiac torby (ortileb) lub (aluminiowe skrzynie - touratech)

cen rzecz jasna nie pamietam.

linki, co ciekawsze:

http://www.touratech.de/shop/enter.html?lang=en-us

http://www.ohlins.com/mc_sd_mx.shtml

http://www.ortlieb.com/prod_en.php?lang=en

http://www.sahara-overland.com/routes/index.htm

 

Generalnie super motocykl- serdecznie polecam. a jak juz nabedziesz - szybko sie wkrecisz i przekonasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek 69 ma racje co do tych ciężarków. Miałem Tenerę 660 i od 120 km/h zaczynały sie "mrówki" na kierownicy- uroki singla. Ale miałem oryginalne ciężarki.

No i kanapa. Ja robiłem trasy po 400 km bez zsiadania ( W-wka - Bałtyk) i było ok. Ale w Tenerze to bez mała wersalka, KTM sie nie umywa.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek powiedz jaki apetyt na paliwo ma Twoj Adventure na trasie przy predkosciach rzedu 80-90 i 100-120.

Co do ciezarkow to ja posiadam w DR-ce akcesoryjne i ich waga jest znikoma. Nie czuje jakiegos duzego dyskomfortu przy 130km/h. Szybciej raczej nie jezdze, no chyba ze sporadycznie przy wyprzedzaniu. Inna sprawa ze seryjna kierownica w DR jest do kitu....

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek powiedz jaki apetyt na paliwo ma Twoj Adventure na trasie przy predkosciach rzedu 80-90 i 100-120.

Co do ciezarkow to ja posiadam w DR-ce akcesoryjne i ich waga jest znikoma. Nie czuje jakiegos duzego dyskomfortu przy 130km/h. Szybciej raczej nie jezdze' date=' no chyba ze sporadycznie przy wyprzedzaniu. Inna sprawa ze seryjna kierownica w DR jest do kitu....

Pozdr[/quote']

 

Trudno mi powiedzec.... Jak raz przed wycieczka do Maroko zmienilem dysze w gazniku celem uzyskania wiecej mocy (byla to jedna jedyna zbedna modyfikacja, oczym przekonalem sie juz niestety daleko, daleko od domku :D)- moto palilo cholernie duzo, ponad 7l - ale dodatkowo to bylo na marokanskiej benzynie, ktora jest ... specyficzna, w porownaniu z nia, benzyna na PL stacjach to najwyzsza swiatowa jakosc.

 

Mysle ze jakosc paliwa (poza ustaiweniem gaznika, stylem i predkoscia jazdy) ma kolosalne znaczenie. Przyklad z samochodu: na niemieckiej i szwajcarskeij waszce 95 okt auto przy tym samym zasadniczo stylu jazdy, bralo do 15% mniej wachy na 100km ! dodam ze w PL lalem 98 (albo vpower).

Wracajac na moto , przy dobrzeustawionym gazniku i spokojnej jezdzie ok 100km/h nie powinno palic wiecej niz 5,5-6 l

pozdr

 

BTW; do szwajcarii mam jakies 25 km, jezdze tam po benzyne. zgadnijcie ile place za litr 95okt na przyklad na Shell?

 

 

 

1eur 5 centow. W momencie gdy cena barylki szczytowala bylo ok 1,12 eur'a.... Taniej niz w PL - IMHO to jest chore...[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...