sobekkk Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Witam Potrzebuje referat na ten temat [ na jutro :roll: ] dla slinikow z zaplonem iskrowym lub zaplonem samoczynnym.Jak sie wykonuje krok po kroku, przyzady itp. itd. W necie za cholere nic niemoge znalezc :D Jeszcze mam miec do tego jakies rysunki ale to chyba pomine :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 Nigdy nie slyszalem o tym zeby ktos miezyl stopien sprezania. Jezeli by chodzilo o cisnienie sprezania to mialbym cos w ksiazeczce i moge ci zeskanowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 19 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2005 sma wymodzilem cos takiego: Pomiar ciśnienia sprężania w silnikach ZI Pomiar ma na celu sprawdzenie stanu silnika – jego zużycia. Pomiar ten wykonuje się na silniku uprzednio nagrzanym do temperatury pacy. Do pomiaru stosuje specjalne, przystosowane do tego celu mierniki wskazówkowe lub pistoletowych z zapisem. Akumulator w badanym samochodzie powinien być naładowany i w dobrym stanie technicznym. W celu sprawdzenia ciśnienia sprężania z nagrzanego uprzednio silnika wykręca się wszystkie świece (należy uważać, aby zanieczyszczenia osiadające się wokół świec nie dostały się do cylindrów!), Następnie przewody wysokiego napięcia należy tak umieścić, aby nie spowodowały porażenia lub nie uszkodziły elementów elektronicznych samochodu. W miejsce wykręconych świec należy włożyć miernik z gumową końcówką i docisnąć tak, aby sprężone powietrze – mieszanka nie mogła się wydostać. Inna osoba powinna uruchomić rozrusznik i wcisnąć "pedał gazu” do końca otwierając tym samym przepustnice i umożliwiając swobodny dopływ powietrza do komory sprężania. Pomiar należy wykonywać tak długo aż wskazanie przestanie rosnąc. Pomiar należy powtórzyć dla każdego cylindra kilkakrotnie a wynik uśrednić i porównać z wartościami podanymi w tabeli dla danego modelu silnika. Poprzez porównanie wartości możemy ocenić stan techniczny silnika: zużycie gładzi cylindra, pierścieni tłokowych, stanu uszczelki miedzy głowicą a blokiem, stanu gniazd zaworowych oraz przylgi zaworowych. Możemy porównać tez stopień sprężania w poszczególnych cylindrach, który nie powinien się zbytnio różnić. Nadmierna różnica będzie powodowała nieregularna prace silnika a także prowadziła do nierównomiernego rozłożenia momentu obrotowego tym samym powodując dalsze uszkodzenia podzespołów silnika i samochodu. W takim przypadku należy jak najszybciej dokonać naprawy silnika. Zbyt niski stopień sprężania świadczy o zużyciu silnika i powoduje nadmierne zużycie paliwa, słabsze osiągi, spaliny nie będą spełniały norm czystości, ubytki oleju w silniku. Aby wstępnie zdiagnozować zużycie należy do cylindra wlać kilka cm3 oleju i pomiar powtórzyć. Jeśli stopień sprężania znacznie się poprawi świadczy to o zużyciu gładzi cylindra i pierścieni tłokowych. W przypadku, gdy nie przyniesie to poprawy świadczyć będzie o zużyciu gniazd zaworowych oraz przylgni i/lub uszczelki miedzy głowicą a blokiemZnacznie zbyt wysoki poziom sprężania informuje nas o ingerencji w silnik poprzez splanowanie głowicy w celu uzyskania lepszych osiągów silnika lub zamontowanie pompy wstępnie sprężającej mieszankę, co w efekcie skraca żywotność silnika powodując szybsze zużycie się panewek, ale także poprawia osiągi silnika. Proces ten (jak i wiele innych) jest stosowany głównie w silnikach samochodów sportowych przeznaczonych do rajdów. :roll: :roll: :roll: :D :D :P 8O bani nie dostane :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMINIK200HP Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 człowieku, w jakiej ty jesteś szkole?? technikum rolniczym?? z całym szacunkiem dla Ciebie, ale nie odróżniasz podstawowych pojęć. Sprawdź czym się różni stopień sprężania od ciśnienia, to dwie różne rzeczy, a i stopnia sprężania się raczej nie mierzy:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 20 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Wiem! pomyleilem sie ale poprawielm to na kompie a juz niechcialo mi sie popraiwc na forum [24 byla i sapac mi sie chcialo ] ;) ural_zgora moglbys mi podeslac skan? bo mam zakrotki i jeszcze mam miec rysunki (a co tu rysowac :roll: ?) Ale dzieki ze zwrociles uwage bo bym zaniosl tak ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 wyslalem cos tam na poczte. [ Dopisane: 20-12-2005, 17:34 ]A w ZS roznica jest taka ze nie wykreca sie swiec tylko wyciaga wtryskiwacze. A koncowka pomiarowa musi miec taka sama budowe jak wtryskiwacz (obudowa) , badz mozna wziac stary wtryskiwacz i sobie go przerobic tzn wyciagnac ze srodka iglice, obciac koncowke rozpylacza zeby przeplyw powietrza ulatwic i zablokowac nadmiar, a przyrzad pomiarowy podlacza sie do zasilania wtryskiwacza (w miejsce przewodu wysokiego cisnienia). A po drugie cisnienia sa rozne (miedzy ZI a ZS). Ale zdaje sie ze cos tam w ksiazce jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 W silnikach z komorą wstępną i świecami żarowymi jest mniej roboty. Wykręcamy świece i tam wkręcamy ciśnieniomierz. Taka procedura podawana jest np. dla osobowych Mercedesów. Jezeli Kolega myli podstawowe pojęcia jak stopień i ciśnienie spręzania, to u nauczyciela fachowca polegnie w ogniu krzyżowych pytań. Na bank. Ludzie! To tak jakby dziennikarz mylił premiera z prezydentem! Co do pomiaru stopnia spręzania, to pisał o tym szeroko red. Tomasz Sałek. Dokonujemy tego w celu określenia stopnia sprężania silnika po modyfikacjach, choćby dla oszacowania najniższej liczby oktanowej dopuszczalnego po przeróbkach paliwa. Co do LO to końcowy wynik potwierdzą dopiero próby drogowe i torowe. Poza tym warto wiedziec jakie są skutki przeróbki, nawet dla własnej satysfakcji. Jednak jest to mierzalne.Ustawiamy tłok w DMP, a silnik ustawiamy tak zeby otwór świecy zapłonowej był w najwyższym punkcie. Następnie zalewamy cylinder olejem aż do poziomu dolnej krawędzi otworu świecy. Wlewając olej musimy wiedzieć ile wlewamy, czyli używamy menzurki i strzykawki.Następnie usuwamy olej i ustawiamy tłok w GMP, a cały silnik tak jak poprzednio, znów wlewamy olej pilnując ilości. Mając obie objętości, całkowitą cylindra i komory spalania oraz samej komory spalania, obliczamy stopień spręzania. Wsio. P.S. Jak obliczamy? To już by była przesada z mojej strony... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 20 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 wszyscy sa zawsze bezbledni i nigdy czegos nieprzekreca... tylko ja 8O ;) Tomek Kulik nigdy sie niepomyliles ?rozruzniam stopien sprezania od cisnienia sprezania :!: ciekawe czy jakby ten niemylacy sie reporter spotkal Kaczynskiego w dresiku na laweczce w parku to bylby w 100% pewnien kot to jest ... :roll: P.S. to u nauczyciela fachowca polegnie ale sie usmialem ;) ;) "fachowca" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Ustawiamy tłok w DMP, a silnik ustawiamy tak zeby otwór świecy zapłonowej był w najwyższym punkcie. Następnie zalewamy cylinder olejem aż do poziomu dolnej krawędzi otworu świecy. Wlewając olej musimy wiedzieć ile wlewamy, czyli używamy menzurki i strzykawki.Następnie usuwamy olej i ustawiamy tłok w GMP, a cały silnik tak jak poprzednio, znów wlewamy olej pilnując ilości.Mając obie objętości, całkowitą cylindra i komory spalania oraz samej komory spalania, obliczamy stopień spręzania. Wsio. Napewno wszystko zalezy od konstrukcji silnika (dwusuw i czterosuw). W dwusuwie bedzie problem z kanalami wykonanymi w cylindrze, natomiast w czterosuwie moze wystapic problem z zaworami (moze olej uciekac nim osiagnie poziom gwintu swiecy, chyba ze pozbedziemy sie rozrzadu np sciagniemy klawiature).A tak pozatym to pomiar taki musialby byc przeprowadzony baardzo dokladnie,bez zadnych wyciekow, bo glowicy nie planuje sie zbyt mocno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 no teraz to cie ulanska fantazja poniosla...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Napewno wszystko zalezy od konstrukcji silnika (dwusuw i czterosuw). W dwusuwie bedzie problem z kanalami wykonanymi w cylindrze' date=' natomiast w czterosuwie moze wystapic problem z zaworami (moze olej uciekac nim osiagnie poziom gwintu swiecy, chyba ze pozbedziemy sie rozrzadu np sciagniemy klawiature).[/quote']Jakie zawory?Jaka klawiatura?A zapomniał Kolega o suwie sprężania? Jakiś zawór jest wtedy otwarty?W dwusuwie pomiar wykonujemy po ustawieniu tłoka tak by na styk zasłaniał okno wydechowe. Trzeba pamiętać że okno warto uszczelnić z zewnątrz smarem stałym. Wtedy wycieków nie będzie.Takie eksperymenty robiliśmy z kolegami w klasie maturalnej technikum samochodowego. Obiektem "badań" był zazwyczaj Fiat 126p after tjuning, lub MZ'ka z której starał się człowiek wycisnąc ostatnie soki...Red. Tomasz Sałek pisał o tym dużo w czasach gdy wydawcy nie śniło się wpieprzać w treść gazety ŚM. Co do pomyłek to nieraz coś przekręciłem, lecz tutaj Kolega strasznie namotał. Co do nauczyciela fachowca, to mieliśmy w szkole kadrę która miała przktykę warsztatowo-sportową. To byli (i są) inżynierowie praktycy. Mówiąc o ewentualnej Twojej porażce, miałem na myśli nauczyciela-fachowca a nie przypadkowego gościa na etacie w technikum. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 20 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2005 Jakie zawory?Jaka klawiatura?A zapomniał Kolega o suwie sprężania? Jakiś zawór jest wtedy otwarty? A o jakim suwie sprezania Kolega pisze? Mnie sie zdawalo ze tlok powinien byc w dmp (badz tam ZW) , przed suwem sprezania. A wtedy nie jest powiedziane wcale ze zawor ssacy jest calkowicie juz zamkniety (chyba nawet rzadko sie to zdarza).Wszystko zalezy od konstrukcji silnika i jego rozrzadu. Sa silniki w ktorych opoznienie zamkniecia zaworu ssacego jest dosc znaczne (po dmp). Wowczas na wonlych obrotach co prawda czesc mieszanki ucieka nam przez wydech. Jednak przy wiekszych predkosciach obrotowch, gdy zasysany ladunek ma duza energie kinetyczna po zakonczeniu suwu ssania (dmp) do czasu zamkniecia zaworu ssacego nastepuje dynamiczne doladowanie cylindra. Masa ladunku w cylindrze ulega zwiekszeniu.Takze w ogole tego nie rozumiem:Co do pomyłek to nieraz coś przekręciłem, lecz tutaj Kolega strasznie namotał.Mówiąc o ewentualnej Twojej porażce, miałem na myśli nauczyciela-fachowca a nie przypadkowego gościa na etacie w technikum. [ Dopisane: 20-12-2005, 21:07 ]Prosilbym Ciebie Tomaszu Kulik o to bys podal mi choc jeden model silnika w ktorym zawor ssacy zamyka sie rowno w DMP przed suwem sprezania. Bo szczerze mowiac nie znam zadnego. Ale tak nawiasem piszac to chyba wiem o co Ci chodzi tylko ze tak powiem to Ty wprowadzasz ludzi w wielki blad. Ustawiamy tłok w DMP, a silnik ustawiamy tak zeby otwór świecy zapłonowej był w najwyższym punkcie. Następnie zalewamy cylinder olejem aż do poziomu dolnej krawędzi otworu świecy. Nalezy tu rozgraniczyc dwa pojecia: teoretyczny stopien sprezania i rzeczywisty stopien sprezania. Teoretyczny stopien to stosunek objetosci max (tlok w dmp tak jak piszesz na poczatku) do objetosci komory spalania. Natomiast rzeczywisty stopien sprezania jezt to objetosc jaka zajmuje ladunek w chwili sprezania (zawor ssacy sie zamknal, tlok w dwusuwie przymknal okienka) do objetosci komory spalania.Ja nawiazywalem do teoretycznego stopnia sprezania sugerujac sie Twoim "ustawiamy tlok w dmp". A pozniej piszesz calkiem o czyms innym - rzeczywistym stopniu. A kat po jakim zamknie sie zawor ssacy po dmp (w suwie sprezania) moze nawet wynosic 86 stopni po dmp- taki kat udalo mi sie znalezc najwiekszy -Opel Kapitan,Admiral 2,8 L - wiec troszeczke daleko od Twojego dmp :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Ja nawiazywalem do teoretycznego stopnia sprezania sugerujac sie Twoim "ustawiamy tlok w dmp". A pozniej piszesz calkiem o czyms innym - rzeczywistym stopniu... To co ty chciales teorie na rzeczywistym silniku uskuteczniac....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 22 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2005 To co ty chciales teorie na rzeczywistym silniku uskuteczniac.... Szkoda ze nie miales wczesniej nic do powiedzenia :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekS Opublikowano 23 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2005 :) matko i cório, całą bibliotekę knig na ten temat napisano! Są takie miejsca publiczne (nie tylko domy... :lol: ) pt. biblioteka. Knigę w łapę, poczytać, zrozumieć, ksero, skan, szybka obróbka i praca gotowa.A nie, szukać akademickich definicji na forum... przecież raz że to, jak praktyka pokazuje, jest niemożliwe, a dwa całkowicie niewiarygodne (bo skąd wiesz czy ktoś nie pisze z sufitu :?: ) :!: :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.