Skocz do zawartości

Colortune, wakuometry i gaźnikowe "śrubokręty"??


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanicy z tego forum zapowiadali, że niebawem zakupią Colortune, a było to jakiś czas temu. Więc może już zakupili i mogą się wypowiedzieć czy warto.

 

Co do Colortune to spotkałem się na tym forum z opinią, że może służyć wyłącznie do ustawiania składu mieszanki na wolnych obrotach, ale czy napewno?? Na zagranicznych stronach z kolei znalazlem informacje, że można przy użyciu tego ustawiać mieszankę w całym zakresie obrotów, a aby obciążyć silnik powinno używać się tylniego hamulca. No i powinno się uważać, żeby go nie przegrzać. Opis, który znalazłem brzmiał mniej więcej tak: wstaw motocykl na podstawkę, wrzuć bieg, dodawaj gazu jednocześnie coraz mocniej wciskając tylni hamulec i obserwuj świecę colortune.

 

Co wy na to, szczególnie w przypadku mocnych motocykli z malymi tylnimi hamulcami??

 

Drugie pytanie dotyczy wakuomertów - czy ma ktoś doświadczenie z przyrządem do synchro carbtuneII, bo podobno sprawuje się to znacznie lepiej niż typowe zegary z dławikami i cena jakby nie patrzeć jest dość konkurencyjna. Zamawiając tu www.carbtune.com można mieć u siebie w domu za 53 funty, czyli ok.300pln.

 

No i jak ustawiacie np. śrubkę skłądu mieszanki wolnych obrotów, szczególnie gdy jest podane np 1 3/5 obrotu, na oko używając zwykłych śrubokrętów, czy specjalnymi śrubokrętami kątowymi?? Ew. gdzie możnaby dostać taki śrubokręt za przyzwoite pieniądze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Colortune przydatny jest w całym zakresie prędkości obrotowych i używanie hamulca tylnego jest jak najbardziej na miejscu, oczywiście przy użyciu odpowiednio wysokiego biegu z uwagą na temperaturę zacisku.

CarbtuneII tradycyjny i dokładny przyżąd lecz delikatny w użyciu (rtęć). Ogólnie panuje mylne przekonanie, że synchronizacja jest lekarstwem na wszystkie bolączki, nie ma co przesadzać z dokładnością synchronizacji, bo i tak ona (dokładność) gubi się po symbolicznych kilkunastu otwarciach przepustnic, przyżądy zegarowe, przy odrobinie doświadczenia, są wystarczająco dokładne. 53 funciaki + oczywiście koszty wysyłki. ostatnio ktoś na allegro sprzedawał taki przyżąd za 440 zł.

Śrubokręty mikrometryczne do ustawiania składu na wolnych obrotach do dla mnie oczywista przesada, bo jeśli producent mówi np. wykręć dwa i 1/3 obrotu to jest to pozycja wyjściowa do dokładniejszej regulacji właściwej dla danego egzemplarza. Z doświadczenia wiem, że motocykle z przebiegiem kilkudziesięciu tyś. km podległy już tak dalekiej erozji dysz gażnikowych, że konieczne jest ich ponowne dokładne strojenie (np. colortune), które będzie w swych wynikach odbiegało od ustawień fabrycznych, a do tego celu napewno nie będziemy używać wkrętaka mikrometrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Colortune przydatny jest w całym zakresie prędkości obrotowych i używanie hamulca tylnego jest jak najbardziej na miejscu, oczywiście przy użyciu odpowiednio wysokiego biegu z uwagą na temperaturę zacisku.

 

Ja bym nie dokonca sie z tym stwierdzeniem zgodzil. Co ma wspolnego jaki bieg zalaczymy? Silnik ma okreslona moc, z ktorej duza czesc (pomniejszona o straty) jest przekazywana na kolo. Obojetnie jaki bieg zalaczymy to i tak ta moc bedzie przekazywana na kolo, ktora hamulec musi zdlawic (na pierwszym biegu moc bedzie w przyblizeniu rowna mocy na kole na biegu np szostym). Roznica jest tylko taka ze zmienia sie sila napedowa na kole i obroty kola - czyli moment na kole. A skrzynia biegu nie zmienia nam mocy na kole.

Chyba ze chodzilo o to iz tarcza hamulcowa przy wyzszych obrotach bedzie miala lepsze chlodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaprzęgajmy w "sprawę" mocy, generalnie w przychamowywaniu koła na wysokim biegu intencją jest to , że moment obrotowy jest kilkakrotnie mniejszy niż na biegu pierwszym i możemy w ogóle przyhamować koło, co na biegu pierwszym przy obrotach maksymalnego momentu obrotowego może być to niemożłiwe. Tym sposobem możemy przebadać skład mieszanki względem chrakterystyki prędkościowej ale również obciążeniowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CarbtuneII nie ma rtęci;)

 

A 53 futnty to cena z przesyłką do Polski(52+1 za przesyłkę). Biorąc pod uwagę, że w Larssonie najtańsze wakuometry kosztują 506pln, a i mój znajomy miał straszne problemy z dławikami gąbkowymi w tych wakuometrach i każdy pokazywał mu niemal co innego na tym samym cylindrze :!:

 

A dokładny śrubokręt do ustawiania składu mieszanki zbuduje sobie sam za kilka pln :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ze te iloczyny sa stale' date=' zatem i obciazenie cieplne hamulca powinno byc stale[/quote']

Wszystko się zgadza, tylko odbiegamy od celu hamowania. Mamy za zadanie obciążyć silnik w jak maksymalnym stopniu, mając na uwadze, iż dysponujemy ogranicznymi możliwościami tylnego hamulca, musimy zdecydować się na jego znaczne obciążenie cieplne zwiększając jego skuteczność (w kierunku wału korbowego) za pomocą dobrania odpowiedniego przełożenia skrzyni biegów. teperatura zacisku nas nie interesuje jako parametr dopóki nie osiągnie ona wartości krytycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carbtune I (pierwsza wersja tego urządzenia była z rtecią)' date=' Carbtune II is mercury free(tak piszą na opakowaniu). Co tam może być zamiast rtęci nie mam pojęcia :D[/quote']

 

Stalowe kolumienki. Ja uzywam wersji popularniwjszej ze stalowymi kulami ( wzor Suzuki ).

 

Adam M.

 

[ Dopisane: Poniedziałek 19 Grudzień, 2005 ]

Carbtune I (pierwsza wersja tego urządzenia była z rtecią)' date=' Carbtune II is mercury free(tak piszą na opakowaniu). Co tam może być zamiast rtęci nie mam pojęcia :D[/quote']

 

Stalowe kolumienki. Ja uzywam wersji popularniejszej ze stalowymi kulami ( wzor Suzuki ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Colortune i Carbtune sa dostępne na www producenta www.carbtune.com Ceny są atrakcyjniejsze niż w Polsce i istnieje możliwość przesłania do Polski, ale w takim wypadku należy doliczyć całego jednego Funta do podanej ceny. Carbtune widzałem(i jak widać nie tylko ja) na allegro za 440pln. Colortune można nabyć w Larssonie za ~300pln lub tez taniej na stronie producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...