Skocz do zawartości

Kawy maja to "cos" ZX6R ZX7R ZX9R


Gość Ali
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kanibal ze względu na nadmiar wolnego czasu z nudów zjadł członków swojej rodziny i teraz myśli jakby tu innym życie skomplikować. Uwaga - na 4um Kanibal jest wszędzie! Merytorycznie - DNO! A Wy, Panowie, tak głowami w mur nie walcie, bo Was rozbolą, a to jeszcze nie koniec świata. Ludzkość niejednego kanibala zjadła, yyyyy, to znaczy przeżyła! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam Panowie ale czy Cannibal to ktoś kogo trzeba unikać a co najmniej ignorować ?.

Proszę potraktować ten post jako pytanie a nie jako nabijacz.

Nota bene jestem pod wrażeniem co do ilości postów wysłanych przez niektórych z Panów.

POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie.

 

Mam do was wielką prośbe...

 

Jako, że niedawno stałem sie (jak najbardziej szczęśliwym :mrgreen: ) posuiadczem kawaski ZX9-R z 99roku czyli model "C" poszukuje wszystkiego co związane z tym motorkiem.

 

Wiem że podobny temat już był, od razu mówie że przekopałem archiwum i przejrzałem to co zostało powiedziane, nie odsyłajcie mnie prosze do Świata Motocykli czy Motocykla bo to już dawno doapdałem i zapoznałem sie z tym co tam jest! :)

 

Od czasu tamtego posta o 9tce przybyło na forum troche użytkowników, napewno są wśród nich tacy, którzy mają większe lub mniejsze doświadczenia z tym motorkiem(wiadomo- niektórzy mieli takie sprzęty na własnośc a ini mają bliskich przyjaciół którzy czymś podobnym sie rozbijali więc to i owo na ten temat wiedzą...) więc bardzo chętnie zapoznałbym sie z waszymiopiniami na temat tej maszynki.

Każde info na ten temat,zdjęcia(apropo- nie wiecie co stało sie ze stronka www.sportsbikerider.com bo mi już od dłuższego czasu nie działą a była tam naprawde fajne fotki...) każda porada czy ciekawy link do netu będzie dlamnie cenna. chętnie tez nawiąże jakiś kontakcik z użytkownikami tej maszynki(zarówno byłymi jak i aktualnymi).

 

Troche już przekopałem stron internetowych ale przyznam sie szczerze,że bardzo wiele nie znalazłem- jedna stronka jakiegoś anglika i coś niemicekiego ale niestety język niemiecki leży u mnie i kwiczy a jedynie angielskim władam na tyle żeby poradzić sobie na jakimś forum czy poczytać wartościowe artykułu.

 

Bede bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i jeszcze raz sorki za ww sumie jakby nie patrzeć powtarzanie tematu ale tak jak mówiłem- myśle że warto bo od tamtego czasu sporo sie na forum pozmieniało, nowi użytkownicy z nową wiedza a i starzy też zapewne moga mieć coś ciekawego noewgo do powiedzenia.

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No ja bym Ci mogl udzielic pare odpowiedzi ale musisz jakies konkretne pytania zadac.

Co prawda nie mialem na wlasnosc modelu 98/99 tylko model 96 ale kumple maja z 98r.i 2000r.Zaden z nich nie narzeka.Na pewno trzeba dbac o regularny serwis (olej,gazniki,zawory co 6000km!) i z trwaloscia i niezawodnoscia nie powinno byc problemow.Oleju nie biora,malo pala,dosc wygodne.Jak jezdzilem na nich to brakowalo mi skuteczniejszych hamulcy (moze byla to wina zlych klockow) i rownomiernego oddawania mocy:kopa dostaje przy 8tys.obrotow,zalezy co kto lubi ;)

Na gume na jedynce ida z gazu,na dwojce ze sprzegla i dobrego szarpniecia.

Jak masz jakies pytania to wal,moze bede mogl Ci pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok najbardziej interesują mnie słabe punkty bo wiadomo chce uniknąć przykrych niespodzianek.

To jest moja pierwsza Kawa ale wielokrotnie słyszałem że jest strasznie czuła na serwisownie-tzn. że bardzo trzeba dbac o wsyztsko bo inaczej długo nie pośmiga bezawaryjnie...

Oczywista sprawa że będe dbał o dobry serwis ale kwestia czy to wystarczy!? Czy są jeszcze jakieś rzeczy których trzeba szczególnie pilnować, jakaś pięta achillesowa tego modelu... Chce poprostu uniknąc niemiłych niespodzianek, szczególnie takich których da sie uniknąć... ;)

 

Wydaje mi sie że maszynka będzie spełniać większosc wymagań bo jeżdże dużo zarówno po mieście jak i na trasie... z reguły raczej ostro, więc naraszcie nie powinno mi brakować mocy jak na CBRce(w mieście było jeszcze w miare OK ale na trasie czesto sie wściekałem, szczególnie gdy leciałem w grupie za 1000cami).

Na torze raczaj szalał nie będe, no chyba że w celu nabrania odrobiny pokory i nauczenia sie paru rzeczy których na drodze szybko nie opanuje bo nie ma warunków.

 

Zastanawiam sie tylko jak będzie z wygłupami... :roll:

O hamulcach słyszałem że są niezłe ale szybko puchną... podobno przewody w stalowym oplocie spro dają... zobaczymy- oby to plus dobry płyn wystarczyło...

 

Co do gum... no cóż róznie słyszałem- dwie osby pomykające na tym samym modelu co ja mam(dwa rózne egzemplarze 9tki) mówiły skrajnie różne rzeczy...

Obaj na jedynce mówili że z gazu to pestka ale jeden na dwócjce za chiny nie postawił z gazu(ze sprzegła obaj nie umieli) a drugi robił to bez trudu!! 8O

Mysle że napewno wszystko będzie łatwiejsze niż było na mojej starej poczciwej CBRce bo to jednak sporo nowsze moto ipod kazdym względem bardzie dopracowane niż F2ka...

Ciekaw jestem jak też jest z odpornością na jazde na gumie i rózne tego typu wygłupy.... o ramie już słyszałem że trzeba pilnowac ale ciekaw jestem jak jest z silnikiem? Wiadomo że do CBRy napewno mu z trwałością będzie daleko ale czy dbając o wszystko zniesie taką jazde?

 

Aha- jak jest z prowadzeniem?? Ja swoją kupiłem i w zasadzie zaraz potem wsadziłem ją w konterner(w USA ją kupiłem będąc tam) i nie miałem nawet okazji nią polatać jeszcze(w tym tygodniu dopiero będzie u mnie w domq:( ). Jeździłem kiedyś identyczną ale tylko kilka czy kilkanaście minut w gęstym ruchu po mieście więc ciężko mi było ocenić... tym bardziej że wtedy jeszcze nie byłem z byt dobrym szoferem jeśli chodzi o plastiki.

Czy ma skłonności do shimmy czy raczej jest stabilnym sprzecikiem którym da sie jeździć bez tego dobrodziejstwa? Jak troche odetchne finansowo i zakupie inne pilniejsze rzeczy to tak czy siak pewnie sie zaopatrze w amorek bo bez tego troche strach o naprawde szybkie gumy...

 

Ciekaw jestem jak sie prowadzi w porownaniu do innych maszyn?

O charakterystyce silnika też wiele słyszałem... w sumie to ocenie dopiero gdy troche pośmigam czy mi odpowiada- napewno trzeba sie bedzie przyzwyczaić...

Mam tylko nadzieje że będzie dość elastyczna żeby sie sprrytnie poruszać bez ciągłego wachlowania. Momentu troche ma więc wierze że będzie sporo lepiej niż na 600tce?!

 

Przy okazji... poszukuje jakiegos tłumika lub całego układu wydechowego do niej... moze być nawet używany... :)

Oprócz tego cały czas rozgladam sie za kimś kto w rozsadnej cenie jest w stanie zrobić czy moze skąd załatwić wypełnienie nadkola(undertail) i nakładke na siedzenie pasażera...?

 

Pozdro i dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem taki maly opis"Jedyne co łączy ten motocykl ze znanym do tej pory modelem, jest nazwa-symbol. Jakkolwiek znakomity byt poprzedni ZX-9R, to zarzucano mu nie dość sportowy charakter. Krytyka dotyczyła zarówno ciężaru, jak i gabarytów, które, jakkolwiek dobrze wpływały na zachowanie motocykla podczas szybkiej jazdy, to w warunkach sportowej walki na torze byty nie do przyjęcia, szczególnie wobec takiej konkurencji, jak np. Honda CBR 900RR czy najnowsza Yamaha YZF R-1. Silnik nowego ZX-9R jest zupełnie nową konstrukcją nie odbiegającą gabarytami od silnika 600 ccm z ZX-6R. Silnik jest teraz jeszcze bardziej krótkoskokowy, a większa średnica cylindra pozwoliła powiększyć średnicę zaworów. Są one teraz uruchamiane bez pośrednictwa dźwigienek - za pomocą popychaczy szklankowych. Nie nazywałby się ZX-9R Kawasaki, gdyby nie układ dynamicznego doładowania Ram-Air. Indywidualne dla każdej świecy cewki zapłonowe znajdują się bezpośrednio na świecach zapłonowych. Alternator w nowym modelu znajduje się na lewym końcu wału korbowego. Rama z krótkim rozstawem osi (1415 mm, o 25 mm mniej niż dotychczas) zrywa z masywnością starej Ninji. Ściśle otaczając zwarty silnik nadaje motocyklowi cechy sześćsetki, ale tylko do chwili odkręcenia gazu... Przednie zawieszenie ma teleskopy o średnicy rur nośnych 46 mm i jest w pełni regulowane. Nowe są także hamulce z sześciotłoczkowym i zaciskami. O ile ZX9R starej generacji był "pomniejszoną" wersją ZZ-R 1100 z wszystkimi z tego wypływającymi konsekwencjami, to nowy ZX-9R jest zdecydowanie dużo bliższy sportowemu ZX-6R. Ninja model '98 zrywa z bardziej turystycznym niż sportowym charakterem swojej poprzedniczki."

Moja prowadzi sie swietnie a pojecie shimmy jest mi calkowicie obce,nie zamierzam inwestowac w amorek.Poki co nie mam zadnych problemow poza hamulcami bo fakt puchna przewody.Zbyt duzo nie jestem w stanie napisac bo mam ja kilka miesiecy ale po przegladzie u Pawla i zobaczeniu jej bez "ubrania" wiem ze nic jej nie dolega i nie byl zbytnio katowana.Rama pikna.Przebieg prawie 29000 km i do tej pory nic tak zapewnial mnie poprzedni wlasciciel...i oby tak dalej.

A jak bedzie zobaczymy w przyszlym sezonie...albo w przyszlym tygodniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Obaj na jedynce mówili że z gazu to pestka ale jeden na dwócjce za chiny nie postawił z gazu(ze sprzegła obaj nie umieli) a drugi robił to bez trudu!!  

No to chyba niezlym musial byc strongmenem jak go z gazu na dwojce stawial bo wg mnie to raczej niemozliwe,ja ze sprzegla+mocne szarpniecie i tez nie zawsze wychodzilo.

Ciekaw jestem jak też jest z odpornością na jazde na gumie i rózne tego typu wygłupy.... o ramie już słyszałem że trzeba pilnowac ale ciekaw jestem jak jest z silnikiem? Wiadomo że do CBRy napewno mu z trwałością będzie daleko ale czy dbając o wszystko zniesie taką jazde?

Co do odpornosci do jazdy na gumie tez roznie slyszalem (padajaca panewka na 3 korbie).Najgorsze jest to ze kumple co maja te 9-ki nie lataja nimi na gumie :) i nie ma jak sie przekonac co do odpornosci silnika :twisted:

Czy ma skłonności do shimmy czy raczej jest stabilnym sprzecikiem którym da sie jeździć bez tego dobrodziejstwa?

Raczej 9-ka nie potrzebuje amora bo jest dosc stabilna,kumplowi w czasie 2-letniej eksploatacji zdarzyla sie tylko raz shimma na nierownosciach,tylko ze on na gumie nie jezdzi a jak chcesz latac na gumie to lepiej zalozyc bo moze sie trafic kiedys ladowanie na lekko skrzywionej kierownicy przy duzej predkosci i moze byc niewesolo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie gostek co robił te gumy z dwójki to był kawał chłopa, napewno nie był gruby ale był poprostu byk(nie mylić z nafaszerowanym koxem karkiem... :D ) i być moze to w jakiś sposob mu pomagało... nie wiem- jestem tylko pewien że stawiał ją na dójce bez sprzegła siedząc bo widziałem to na własne oczy wielokrotnie(zresztą on z klamy nie umiał bo na 9tce sie uczył jeździć na kole i od razu zaczął z gazu..).

 

Zobaczymy... trzeba być dobrej myśli, może jak sie w nią troche wjeżdże znajde jakąs metode jak stawiac ją na dwójce bez pacniecia po sprzegle(moze na stojąco będzie szła!?) a jak nie to albo wróce do klamy(kiedyś tylko tak umiałem ale na CBRce stawiałem tylko z gazu bo tak bardziej polubiłem... :roll: ) albo będzie trzeba przebijać z jedynki...

Na każdy sprzęcik jest metoda trzeba tylko ją znaleźć i wyćiwczyć...mam nadzieje że coś wykombinuje... 8)

 

A z tymi panewkami to pamiętam że kumpel miał właśnie ten sam problem z tym że w mniejszym zygzaku(600) zdaje sie po sezonie czy półtora latania na gumie... :roll: oby mi sie coś takiego nie przytrafiło... :|

 

Dobrze że przynajmniej przy normalnej jeździe jest stabilna bo przy gumach to faktycznie nie ma ratunku i czasem nawet najlepszym sie zdarza odrobine pomylić... Na jedynce to jeszcze można bez amora ale dwójka czy trójka czasmi może okazać sie za szybko... :roll: Mam tylko nadzieje że nie będzie problemu z dostaniem amora z jakimś zestawem montażowym bo do mojej F2ki czegos takiego nie było(to samo np. ze sliderami na rame...).

 

A powiedz Gixer jeszcze jak 9tka Twoim zdaniem wypada przy innych moto bo troche już sprzetów zdążyłeś oblatać.

Jasna sprawa że nie porównujemy np. GSXRa 1000(bo to już inna liga i dzielie te maszynki spora przepasc) czy innych wymiataczy które pojawiły sie w 2000roku i później tylko sprzęty z tej samej pólki cenowej, rocznikowej i klasowej.

 

A nie macie może jakichś ciekawych namiarów na materiały o 9tce w necie? Może jakieś kluby użytkowników tego sprzętu, moze jakieś fora dyskusyjne albo coś w tym stylu?

Mi ta stron którą dawąłem w linku nie działa i do tej pory nie wiem czemu bo kiedys nie było nigdy problemu z nia a odkąd mam nesotrade ani razu sie nie odpaliła...

 

O 9tce najciekawsza strona jaką znalazłem to www.kgrant.co.uk

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie macie może jakichś ciekawych namiarów na materiały o 9tce w necie? Może jakieś kluby użytkowników tego sprzętu, moze jakieś fora dyskusyjne albo coś w tym stylu?

 

Cześć! No właśnie ja w tej sprawie. W kręgu naszych znajomych są właściciele 3 9tek'99 (wszystkie niebieskie :D ), jest kilku ludzików, którzy albo kiedyś posiadali lub dość długo użytkowali (np. ja). Spotykamy się na naszej stronie i forum. Z racji, że dotyczy ono głównie spraw znajomych z okolic Wawy to ruch tam niewielki, ale jakbyś miał pytania odnośnie 9tki to zapraszam to nas na stonie - www.streetfighters.pl. Możesz też zapoznać się naszymi tekstami o 9tce - np.

 

http://www.streetfighters.pl/dziewiatka.htm

 

Co do typowych usterek dodałbym nietrwałe sprzęgło - wymiana po ok. 20 tys. km nawet przy delikatnym traktowaniu oraz wypadający 2 i 3 bieg - nie zawsze, ale zdarza się - czytałem kiedyś o tym bodajże w ŚM, a jazda jedną z "naszych" egzemplarzy potwierdziła te informacje.

 

Faktycznie gostek co robił te gumy z dwójki to był kawał chłopa, napewno nie był gruby ale był poprostu byk(nie mylić z nafaszerowanym koxem karkiem...  ) i być moze to w jakiś sposob mu pomagało... nie wiem- jestem tylko pewien że stawiał ją na dójce bez sprzegła siedząc bo widziałem to na własne oczy wielokrotnie(zresztą on z klamy nie umiał bo na 9tce sie uczył jeździć na kole i od razu zaczął z gazu..).

 

Wasze dywagacje nie uwzględniają, że być może oba motocykle miały różne przełożenia wtórne - ostatnia 9tka jaką jeździłem miała tak "wolne" przełożenia, że i na 3ce guma z gazu była czymś normalnym...

 

Pozdrawiam i ew. zapraszam do nas na forum!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki antek... wasz opisik 9tki już kiedys przypadkiem wychwyciłem przeglądając zawartość ścigacza.pl(tak trafiłem na waszą stronke) ale z forum w razie czego skorzystam! thx :)

A co do przełożeń to cięzko powiedzieć... ja nie wiem czygixer mówił o stawianiu na dwójke tego modelu 9tki co ja mam czy mówił o swojej... bo między pierwszym modelem robionym do roku 1997 a tym produkowanym od1998 roznica byla znaczaca... moze nie mocowo ale duzo innych rzeczy pozmieniali i znacznie ja odchudzili.

Sam juz nie wiem. Wiem ze ten gosc ktory latal na dwojce na gumie sam nic nie zmienial ale maszynke kupil uzywana w USA wiec moze ktos tam cos dlubnal... ale tak czy siak jesli nawet to nieznacznie bo maxymalnej nigdy nie zbadal ale na drodze doszedl kiedys do 270 z groszami i mowil ze dalej sie poprostu bal bo nie bylo warunkow ale mowil ze raczej nie bylo by problemu zeby jeszcze troche ja pociagnac dalej...

Przyjdzie wiosna(albo cieply dzionek jak juz ja zarejstruje i przygotuje do jazdy) to poprobuje i zobaczymy co jest grane!? :D

 

 

A co do tej stronki to niestety fikus ale to jest zupelnie inna strona niz ta ktora podales- sporstsbikerider.com jest o niebo lepsza i kiedys chodzila bez problemów(gdy jeszcze smigalem na modemie) a odkąd mam neostrade ani razu sie nie uruchomiła... zreszta wielu osobom dzialała i działa nadal ale mam wrazenie ze mam albo jakiegos wirusa albo inny shit ktory blokuje mi wejscie na ta strone z mojego kompa... sam juz nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Wasze dywagacje nie uwzględniają, że być może oba motocykle miały różne przełożenia wtórne - ostatnia 9tka jaką jeździłem miała tak "wolne" przełożenia, że i na 3ce guma z gazu była czymś normalnym...
ja nie wiem czygixer mówił o stawianiu na dwójke tego modelu 9tki co ja mam czy mówił o swojej

Mowilem o 9 z 98r. i 2000r. na seryjnym przelozeniu.Bo w starej 9 jaka ja mialem to na dwojce nigdy nie udalo mi sie jej postawic,to byl strasznie ciezki kloc:250kg z pelnym bakiem.

Wiadomo ze jak sie skroci przelozenia to z wyzszych biegow mozna stawiac.Dlatego ja uwazam ze powinno sie mowic przy jakiej predkosci mozna postawic na gume a nie na jakim biegu.Tylko ze jak ktos skroci przelozenia a predkosc jest odczytywana na skrzyni to i tak nie bedzie wiedzial przy jakiej predkosci stawia bo licznik wtedy zawyrza.

A powiedz Gixer jeszcze jak 9tka Twoim zdaniem wypada przy innych moto bo troche już sprzetów zdążyłeś oblatać.  

Jasna sprawa że nie porównujemy np. GSXRa 1000(bo to już inna liga i dzielie te maszynki spora przepasc) czy innych wymiataczy które pojawiły sie w 2000roku i później tylko sprzęty z tej samej pólki cenowej, rocznikowej i klasowej.

Wg mnie w tej klasie cenowej to b.dobry motocykl.98r. mozna kupic juz ponizej 20tys.zl wiec jedyna konkurencja moze byc fireblade ale jest slabszy i wolniejszy od 9.Ale jest bardziej wytrzymaly na katowanie :twisted: No i moze jeszcze thunderace jest konkurencja ale nie umywa sie do 9 z 98r.,ja bym bardziej porownal do 9 z lat 94-97.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zapomniałem o tym- 9tka(przynajmniej ten model co mam i o którym móiwmy) ma prędkościomierz który nie odczytuje prędkości z kół tylko ze skrzyni więc przy skróconych przełożeniach może zawyżać... :roll:

 

Nie wiem już sam czy to możliwe czy nie żeby stawiać ją na dwójce bez sprzegiełka- trzeba być dobrej myśli a już niedługo sie okaże. Sam mówiłeś Gixer że kawa ma dosyć specyficzną nierówną charakterystyke silnika i oddawania mocy(tzn. długo długo nic a potem ogień...). Może poprostu na średnich obrotach nie starcza poweru żeby ją wyrwać z gazu ale przy odrobinie wjeżdżenia sie w maszynke i wyczucia tej charakterystyki(wiadomo- odpowiednie obroty, być może dopiero powyżej 8000 :roll: ) i odpowiednim podejści da sie ją tak postawić...

 

Pamętam kiedyś kolega(ten który był w filmie do którego dawałem ostatnio linka... na czrwono-czarno -białym firebladzie) potrafił go stawiać przy naprawde dużych prędkościach i na wyższych biegach częśto właśnie z gazu... rózne miał na to patenty... czasem mocno odchylał sie do tyłu, czasem na stojąco ale naprawde te gumy(mimo że fajerek nie był pierwszej młodości i nie był jakoś specjalnie wzmocniony i miał seryjne przełożenia...) robił bardzo dobrze. Fakt że czasmi gdy stawiał gazu z tym swoim odchyleniem do tyłu to motorek nie stawał tak gwałtownie jak normalnie tylko spokojnie i stosunkowo plynnie ale zawsze dostatecznie wysoko zeby go przełamać i pociągnąc gume na tyle wysoko żeby dojść do punktu balansu i ciąć dalej(on przebijał wszystkie 6 biegów na tym fire'ku 8O )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...