Skocz do zawartości

JINLUN - Made in China


voti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

U nas nie ma takich objawów; tzn. rezonansu od kuferków ponieważ pod każde wieczko kufra dałem uszczelkę okienną samoprzylepną, a pod mocowania podkładki gumowe.

Znakomicie to rozwiązało sprawę, a czy było tak wcześniej, to nie wiem z uwagi na to, że zrobiłem to od razu po zakupie.

Kolektor ssawny faktycznie wymieniłem, bo pękł po 3 dniach :icon_mrgreen: , następne 3 czekałem na nowy.

Pęknięcie to jest spowodowane złym mocowaniem osłony filtra powietrza, która ciągnie gaźnik w dół.

Po wyminie kolektora, odkręciłem obudowę filtra, tak żeby trzymała się gaźnika i dopiero dorobiłem odpowiednie mocowanie filtra powietrza, tak aby nie było żadnych naprężeń i do tej pory jest dobrze i z pewnością tak pozostanie po mojej przeróbce. :icon_mrgreen:

O tym, że są 2 instalacje :icon_mrgreen: wiem doskonale, bo miałem okazję zaznajomić się z nią przy okazji dokładania lightbarów.

Prąd zmienny obsługuje światła pozycyjne, mijania i drogowe,

reszta to już prąd stały.

Miałem problem, bo nie chciałem dokładać dodatkowego wyłącznika, tylko żeby mi załączały się razem ze światłami mijania, ale koniecznie na osobnym obwodzie prosto z aku.

Tak wiec w lampie wpiąłem się równolegle w światła mijania mostkiem Groetza, który mi sprostował prąd potrzebny do zasilania cewki przekaźnika.

I w taki oto sposób przełącznik na prądzie zmiennym (światła mijania) przełącza mi osobny obwód prądu stałego (lightbary). :icon_mrgreen:

Pozdrawiam :icon_mrgreen:

witam jawos -podobnie z tym wszystkim zrobilem ja ale swiatla pomontowalem inaczej --halogeny podlączylem przez bezpiecznik do akumulatora iprzez przekaznik a przekaznik zasililem z prewodu w lampie ktory mial prąd staly ale w ktorym po wylączeniu stacyjki nie plynie prąd dodalem taki ladny niklowany przelącznik (prawdziwe przeznaczenie przelącznika to kierunkowskazy)25 zł (jak zrobie fotki to pokaze)i ne puszczalem halogenow przez wylączniki od swiatel by ich nie wytopic bo zarowki mam 2x55 W a prąd miezony przy ładowaniu przy zapalonych wszystkich swiatlach i stopie wynosil w granicach 13 v tak ze straty w ladowaniu nie ma . a swiatel nie mozna zaswiecic przy zgaszonym silniku bo prąd do nich idzie prosto z cewki zmienny by nie wytopic wylącznikow no i tansze rozwiązanie bo nie treba przekaznikow . a z kolektorem mam juz zalatwione z facetem co spawa aluminium jak mi znowu peknie to zciągne gume i wstawimy aluminiową rurke i bedzie nawet stabilniejsze i od razu troche przedłuzymy by z filtrem bylo ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a jak zapłon włączysz to też światła nie działają?

 

Teoretycznie jest taka instalacja do zrobienia z dwoma obwodami, tylko po co?

 

Tyle, że przy takim podłączeniu na wolnych obrotach światło będzie przygasać a nawet da się zaobserwować mruganie.

 

A ty masz 200cc, już kiedyś słyszałem, że w tych sprzętach właśnie tak chyba jest, że światła są wtedy jak zapala się silnik, tak jak w WSK bez akumulatora.

 

Po włączeniu zapłonu światła w 200 nie działają, Jawos ma dokładnie ten sam motor.

Na wolnych obrotach światła lekko mrugają i przygasają.

A jak chcesz zobaczyć schemat dodawany przez chińczyków do motoru to proszę bardzo link (3 Mb)

elektryka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.......

A tu:

http://www.kinojserklubben.dk/medlemmerne.dwt

 

99 wikingów przedstawia siebie i swoje motocykle. Uważam, że jest to fajna stronka.......

 

Jard - nie 99 .... tylko pierwszych 99 - wszystkich jest około 600!!! :)

 

 

Czy ktoś miał już problemy z pęknietym wichajstrem od ssania (ten plastik przy rączce). U mnie on ruszał się lekko na bok i przykleiłem go SuperGlue ale nie wiem jak długo to wytrzyma? :D

Edytowane przez CJT7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sobie zrobie Jinluna tak :icon_mrgreen: : http://www.kinojserklubben.dk/Medlemmer/Da...h_medlem_nr.htm

 

 

P.S.

A tu zupełnie z innej beczki : http://www.kinojserklubben.dk/Medlemmer/ti...inna_glisbo.htm

Ten ma jeszcze bardziej wysunięte koło do przodu od mojego. Tym to dopiero musi być sztuka robić ósemeczki :icon_mrgreen: http://www.kinojserklubben.dk/Medlemmer/mo..._spangsberg.htm

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jak podłączyć dzwignię zmiany biegów ze wskaźnikiem zmiany biegów na baku paliwa, żeby pokazywał, na którym biegu obecnie jedziemy - nie jest to mi specjalnie niezbędne - ot taki kolejny gadżet do pokazywania? :icon_mrgreen:

To bardzo proste, kupujesz i montujesz drugi silnik od 150tki ze skrzynią sekwencyjną i podpinasz kostkę.

U nas jest inna skrzynia i nie ma tam czujnika biegów to i nie ma do czego podłączyć. Nie ma też takiej potrzeby bo na szczęście mamy normalną skrzynię a nie kołowrotek i doskonale wiadomo na jakim biegu się jedzie.

Na upartego to dało by się zamontować dwa przełączniki krańcowe i układzik elektroniczny, który by zliczał w którą stronę ile razy była manipulowana dzwignia zmiany biegów a na neutralu prądzik od kontrolki by zerował układ. Jak dla mnie to szkoda zachodu.

Ja mam zamiar wywalić wszystko, zostawiam tylko wskaźnik paliwa i obok chcę zamontować wyświetlacz, który będzie mnie informował o temperaturze silnika. To będzie znacznie bardziej przydatne, niż biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo proste, kupujesz i montujesz drugi silnik od 150tki ze skrzynią sekwencyjną i podpinasz kostkę.

U nas jest inna skrzynia i nie ma tam czujnika biegów to i nie ma do czego podłączyć. Nie ma też takiej potrzeby bo na szczęście mamy normalną skrzynię a nie kołowrotek i doskonale wiadomo na jakim biegu się jedzie.

Na upartego to dało by się zamontować dwa przełączniki krańcowe i układzik elektroniczny, który by zliczał w którą stronę ile razy była manipulowana dzwignia zmiany biegów a na neutralu prądzik od kontrolki by zerował układ. Jak dla mnie to szkoda zachodu.

Ja mam zamiar wywalić wszystko, zostawiam tylko wskaźnik paliwa i obok chcę zamontować wyświetlacz, który będzie mnie informował o temperaturze silnika. To będzie znacznie bardziej przydatne, niż biegi.

 

Tak to prawda - nie ma co robić tego na siłę - tylko ja mam charakter taki praktyczny i nie lubię jak się coś marnuje - z tym wskaźnikiem temperatury to niezły pomysł :lalag: . Ja myślałem jeszcze o powiadamioniu że komórka dzwoni lub o umieszceniu jakiegoś fajnego zegara analogowego :) . Może ktoś jeszcze ma jakiś fajny pomysł na wykorzystanie tego pola? :icon_idea: :icon_idea: :icon_idea:

 

WoW! :bigrazz: Miło mi ;) Jak nie ma się prawa jazdy i motorku to lżej niż gdy ma się motorek a nie ma prawa jazdy :banghead: i trzeba tylko patrzeć jak mąż sobie nim jedzie :icon_evil:

 

Witaj Jawoska,

 

Wiesz, jak masz motor a nie masz prawka to masz duuuużą motywację, żeby go jak najszybciej zrobić - wiem to z autopsji ;)

Edytowane przez CJT7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda - nie ma co robić tego na siłę - tylko ja mam charakter taki praktyczny i nie lubię jak się coś marnuje - z tym wskaźnikiem temperatury to niezły pomysł :icon_idea: . Ja myślałem jeszcze o powiadamioniu że komórka dzwoni lub o umieszceniu jakiegoś fajnego zegara analogowego :) . Może ktoś jeszcze ma jakiś fajny pomysł na wykorzystanie tego pola? ;) :icon_evil: :icon_idea:

No zegarek też by się przydał i całkiem ładnie by to wyglądało. Myślałem też nad zastosowaniem tych cyfr jako wskaźnik temperatury na (LED linijka). Wraz ze wzrostem temperatury zapalały by się kolejno cyferki a nr 5 było by na czerwono i oznaczałoby przegrzanie silnika. Niestety nigdzie nie znalazłem takiego schematu elektronicznego na termometr i kupiłem cyfrowy, no i mam problem go tam wsadzić. Kupiłem najmniejszy jaki był a i tak ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zegarek też by się przydał i całkiem ładnie by to wyglądało. Myślałem też nad zastosowaniem tych cyfr jako wskaźnik temperatury na (LED linijka). Wraz ze wzrostem temperatury zapalały by się kolejno cyferki a nr 5 było by na czerwono i oznaczałoby przegrzanie silnika. Niestety nigdzie nie znalazłem takiego schematu elektronicznego na termometr i kupiłem cyfrowy, no i mam problem go tam wsadzić. Kupiłem najmniejszy jaki był a i tak ciasno.

 

Luca, poszukam w internecie takiego schematu do wskaźnika temperatury (albo sam wymyślę - a co :) ) jak zmontuję i sprawdzę czy działa to walnę to tutaj. Tylko mam pytanie jakie zakresy temperatur (dolna rozumiem że jakieś 25-30 stopni C - chociaż nie jestem pewien) i jaka rozdzielczość (chociaż to wyjdzie z zakresu temperatur podzielonych na pięć diod)?

Edytowane przez CJT7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luca, poszukam w internecie takiego schematu do wskaźnika temperatury (albo sam wymyślę - a co :icon_evil: ) jak zmontuję i sprawdzę czy działa to walnę to tutaj. Tylko mam pytanie jakie zakresy temperatur (dolna rozumiem że jakieś 25-30 stopni C - chociaż nie jestem pewien) i jaka rozdzielczość (chociaż to wyjdzie z zakresu temperatur podzielonych na pięć diod)?

A proszę cię bardzo, chętnie taki schemacik zobaczę ;)

Wczoraj jak jechałem to temperatura pracy silnika była około 70 stopni, przy powolnej jeździe wzrosło do 85 (było bardzo chłodno to w upalne dni będzie więcej) a temperatura krytyczna to gdzieś 130 stopni. Jeszcze zależy, czy czujnik umieścimy w oleju, czy tak jak ja na dole cylindra. Na razie jeżdzę z tym termometrem zamocowanym prowizorycznie na przyssawce. W zimie zabieram się za przeróbkę sprzęta nie do poznania ale na razie o tym cicho sza :)

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam jawos -podobnie z tym wszystkim zrobilem ja ale swiatla pomontowalem inaczej --halogeny podlączylem przez bezpiecznik do akumulatora iprzez przekaznik a przekaznik zasililem z prewodu w lampie ktory mial prąd staly

Hej! :cool:

Lightbary zrobiłem sobie na osobnym obwodzie prosto z aku, oczywiście przez 15A bezpiecznik (2 żarówki 55W biorą ok 9A), dalej do przekaźnika i z przekaźnika wyprowadzenia na każdą lampę.

Sterowanie cewką przekaźnika rozwiązałem w taki sposób jak pisałem wcześniej;

wpiąłem się równolegle w kostkę od świateł drogowych mostkiem Groetza, co by sprostować prąd potrzebny do zasilenia cewki przekaźnika lightbarów(bo przekaźnik jest przecież na 12V stałego).

W ten sposób nie obciążam oryginalnego przełącznika świateł.

Zależało mi poprostu na niedokładaniu osobnego wyłącznika. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A proszę cię bardzo, chętnie taki schemacik zobaczę :biggrin:

Wczoraj jak jechałem to temperatura pracy silnika była około 70 stopni, przy powolnej jeździe wzrosło do 85 (było bardzo chłodno to w upalne dni będzie więcej) a temperatura krytyczna to gdzieś 130 stopni. Jeszcze zależy, czy czujnik umieścimy w oleju, czy tak jak ja na dole cylindra. Na razie jeżdzę z tym termometrem zamocowanym prowizorycznie na przyssawce. W zimie zabieram się za przeróbkę sprzęta nie do poznania ale na razie o tym cicho sza :cool:

 

Myślę, że łatwiej i bez większej ingerencji w silnik będzie można umieścić czujnik pomiędzy żeberkami radiatora silnika. A co myślisz o tym: schemat ?

Sorki poprawiony link jest TU i w dalszej części forum - przepraszam za pomyłkę ale przeglądałem kilka schematów jednocześnie to mi się wkleił nie ten co trzeba :wink:

Edytowane przez CJT7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mimo że kupiłem "szlifierkę" nadal śledzę temat. Co do czujnika temperatury to jako posiadacz Jawy śledziłem strony, na których przedstawiano różne patenty jawoskie. Był i czujnik temperatury, gość opisywał w jaki sposób go wykonał. Piszę to jako wskazówkę, byście wiedzieli gdzie szukać takiego opisu (jeśli strona jeszcze istnieje), jak znajdę nieco więcej czasu to poogoglam i zapodam link, gdy znajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury i dobra rzecz. Jednak zastanawiam się, czy niezbędna?

Przejechałem niemal 700km w jeden dzień w czasie najwyższych temperatur tego lata i nic mi się nie przegrzało. pomimo tego że czasem musiałem przystanąć w kiku korkach nie wyłączając silnika.

Jednak, jeśli będzie możliwość to go założę, niemniej nie na siłę.

 

Cinek, a co szlifierka ma do tego, czy piszesz w tym temacie czy nie? Toż my nie jesteśmy jakimś hermetycznym kółkiem zainteresowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...