CJT7 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Cjt7 wkręcasz a nie przytykasz jak chcesz dokładnie sprawdzić poziom oleju. przytykac to możesz sobie w trasie po to by sprawdzić, czy moto przypadkiem nie łykneło oleju. Właściwy pomiar dokonuje się poprzez wkręcenie korka tak jak normalnie go zakręcasz.Bagnet w samochodzie tez nie przytykasz tylko wciskasz na swoje miejsce robiąc pomiar. Zawsze tak byłem uczony przez różnych motonitów (poczynając od nauki jazdy), że przytykasz a nie wkręcasz.... :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 byc moze dlatego, ze stal na stopce bocznej dzis rano ...Aaaa no to trzeba zwrócić Panu Greedo honor bo może dobrze ci nalał tego oleju. Powinien też sprawdzić stan po nalaniu i po krótkiej pracy silnika.Teraz jak masz za dużo to strzykawka z wężykiem i odsysasz nadmiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 No, ale jesli ten bagnet wlorzysz i dokladnie wkrecisz to oleum na nim juz jest rozmazane i mozesz miec bledny odczyt :icon_rolleyes: Lepiej chyba wetknac i wyjac, bo ten 1 cm Cie nie zbawi a pomiar i tak masz miedzy kreskami min. - max. Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Zawsze tak byłem uczony przez różnych motonitów (poczynając od nauki jazdy), że przytykasz a nie wkręcasz.... :icon_rolleyes:No to byliśmy uczeni przez dwie różne szkoły :icon_mrgreen: Przytykasz owszem ale na trasie a w domciu jak olejek zleci wkręcasz i sprawdzasz ile dokładnie ma być. :flesje: No, ale jesli ten bagnet wlorzysz i dokladnie wkrecisz to oleum na nim juz jest rozmazane i mozesz miec bledny odczyt :eek: Lepiej chyba wetknac i wyjac, bo ten 1 cm Cie nie zbawi a pomiar i tak masz miedzy kreskami min. - max.Ja się ręka nie trzęsie i dobrze wcelujesz to nic się nie rozmazuje.Dobrze zauważyłeś, że chodzi o sam fakt, czy olej nie spylił gdzies po drodze a nie o dokładność ale po zmianie oleju na nowy warto wiedzieć dokładnie ile się go tam wlało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tls Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 (edytowane) no wlasnie - moze sie wlascieiele wypowiedza - bo nie chcialbym nic sugerowacwiem dokladnie ile w sumie weszlo - bo po butli widac ... tyle ze kontrolowalem poziom na przechylonym...a poniewaz uznalem ze w gorace dni lepiej blizej maksymalnej ilosci... niz przy minimum albo w srodku...to pewnie wizyta w aptece i zakup strzykawy ... no prosze napiszcie wszyscy ile wlewacie/wchodzi do swoich r250 bo nie chcialbym miec za dozu Edytowane 12 Czerwca 2008 przez tls Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 bagnet się tylko przytyka, bez wkręcania - wkręcając otrzymuje się zawyżony wynik, i całkiem to sporo. W waszych silnikach powinno się to mierzyć na zimnym, moto oczywiście w pionie. pzdr, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 bagnet się tylko przytyka, bez wkręcania - wkręcając otrzymuje się zawyżony wynik, i całkiem to sporo. W waszych silnikach powinno się to mierzyć na zimnym, moto oczywiście w pionie.pzdr, AdamSam już nie wiem. Producent powinien podać sposób pomiaru ale nie podaje. Przytykając to wejdzie sporo oleju więcej jeśli wlejemy do stanu max a wtedy z filtra powietrza zacznie nam kapać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tls Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 (edytowane) no i ja nie jestem pewien teraz czy kupowac strzykawe i wysysac, czy czekac na kapanie z filtra... bo skoro nieprawidlowo mierzylem (bo wkrecalem - przez analogie do wsuwania w samochodzie) ale przy przekoszonym motocyklu...wiec jak sadze prawdopodobnie mam go teraz za duzo... Edytowane 12 Czerwca 2008 przez tls Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hendar1 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Jak masz przelany olej to morze się stać katastrofa , lepiej bierz strzykawkę !!!Sprawdzasz na bank nie wkręcając a przytykając i pamiętaj że jak zapalisz silnik to olej się rozbryzga , musisz czekać aż się zleje z powrotem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Zawsze tak byłem uczony przez różnych motonitów (poczynając od nauki jazdy), że przytykasz a nie wkręcasz.... :flesje:No i chyba jednak masz rację. :notworthy: Zapuściłem temat w dziele mechanika i okazuje się, że znaczna większość przytyka a nie wkręca, czyli byłem w błędzie.100% pewności jednak nie ma bo tak naprawdę to producent powinien podać sposób pomiaru a tego to chyba nikt nie ma w swojej instrukcji. Wlewając na maxa i przytykając korek to wejdzie nam sporo więcej oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Wlewając na maxa i przytykając korek to wejdzie nam sporo więcej oleju. Wiesz, jeszcze jest pytanie co to znaczy sporo ??? :eek: Jak 2,3 setki to nie robi roznicy, bo i tak sie zmiescisz w widelkach. Jak z litr wiecej to tak Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk@ Opublikowano 13 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 hmm ja przytykam, ale oleju leje maksymalnie do polowy bagnetu bo potem kapie przy filtrze. pewnie wychodzi na to samo co luca wkreca i leje do pozycji max. w sumie wchodzi 1,5-1,6 litra :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motocyklista 45 Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 no tak ....dobrze ci ....a ja musialem spedzic pol dnia na naprawianiu swiatla pozycyjnego z tylu...Witaj, to jeszcze nic, ja czekam w serwisie na linke gazu i sania i do tego pokretlo ,juz tydzien tak sie stara serwis Rometa z Debicy, a na fitr powietrza i olejowy czekam juz 3 tydzien, Szerokiej drogi , powitanka na trasie :icon_mrgreen: :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość falcone Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Witaj, to jeszcze nic, ja czekam w serwisie na linke gazu i sania i do tego pokretlo ,juz tydzien tak sie stara serwis Rometa z Debicy, a na fitr powietrza i olejowy czekam juz 3 tydzien, Szerokiej drogi , powitanka na trasie :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:Lecą sobie w kulki jak nic. Wczoraj miałem zwarcie w przedniej lampie i spalił się bezpiecznik (wyszedł kabel z wtyczki i zwarł się z innym a jest tam trochę tych kabli).Po wymienieniu go nie ma iskry. Chyba padł moduł lub regulator. Coś mam czarną wizję, że przez dłuższy okres sobie nie pojeżdżę. PS. ma ktoś schemat elektryczny do Rometa k-125? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubrick Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Hejka. Podczas jazdy odkreca mi sie pokretelko od szybkosciomierza, to zeby zerowac kilometry. Nie wypada, ale odkreca sie tak ze jest luz, i potem musze "szukac" momentu, zeby zlapac z powrotem i zerowac. Mozna to jakos naprawic bez rozbierania zegara? :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.