Skocz do zawartości

JINLUN - Made in China


voti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw to ty sprawdź, czy masz odpowiednio ustawione zawory, to jest najczęstrza przyczyna przebarwień na tłumiku a dopiero potem bawisz się z gaźnikiem.

 

 

odbrawienia mam w dolnym tlumiku mniej wiecej w 1/3 odlegloci

mierzac od przodu

 

no to gdzie najlepiej podjechac (w warszawie lub okolicach) sprawdzic te zawory ?

czy musze kupic sobie szczelinomierz?

sa jakies fotki / instrukcje gdzie i jak to mierzyc?

 

moc jest taka sobie - ale poniewaz moto jest uzywane to nie wiem czy tak bylo od poczatku

byc moze zassalem paprochy jakies albo gaznik jednak

bo w zeszly weekend skonczylo mi sie paliwo i pchalem przez 1km lub 2km

ale juz slabiutko szedl w trasie zanim sie skonczylo...

mial jakby takie pociagniecia do przdu parotaktowe a potem znow moc spadala... w okolicy 80 i powyzej

 

poszukiwany fachowiec co w razie co sprawdzi gaznik jak sie okaze ze zawory ok, albo wyczysci czy wyreguluje luzy...

Edytowane przez tls
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

Uuu, możesz chyba mieć to co ja. Faktycznie coś może być zapchane i benzynka nie dochodzi.

 

Ja jestem do 9-tego uziemiony bo dopiero wtedy mnie przyjmą. Będę tam u siebie w serwisie dziewiątego pewnie gdzieś w okolicach 18-19.00. Wpadnij to pogadamy czy nie sprawdzili by ci przy okazji twojego sprzęta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Filtr powietrza to zwykła gąbka, którą po prostu myjesz w ciepłej wodzie z dodatkiem Ludwika i suszysz.

Czwarty sezon tak robie i jest ok.

 

A ja ten cały "filtr powietrza" razem z obudową wywaliłem w chol...rę. Zamiast niego wstawiłem dwa stożkowe filtry gięte w dół pod kątem 45 stopni bezpośrednio na wloty gaźników. Zmieściły się bez problemu. :biggrin: Są tam jeszcze dwa przewody od tych "dopalaczy" na rurach wydechowych, ale to już dawno zaślepiłem i nic sie złego nie dzieje! Po prostu nie mogłem patrzeć na tę nawilżoną olejem gąbkę :evil:

Pozdrawiam.

Remigiusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ten cały "filtr powietrza" razem z obudową wywaliłem w chol...rę. Zamiast niego wstawiłem dwa stożkowe filtry gięte w dół pod kątem 45 stopni bezpośrednio na wloty gaźników. Zmieściły się bez problemu. :) Są tam jeszcze dwa przewody od tych "dopalaczy" na rurach wydechowych, ale to już dawno zaślepiłem i nic sie złego nie dzieje! Po prostu nie mogłem patrzeć na tę nawilżoną olejem gąbkę :P

Pozdrawiam.

Remigiusz

Też mi chodzą po głowie takie stożki. Jakieś wrażenia? Różnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi chodzą po głowie takie stożki. Jakieś wrażenia? Różnice?

 

Shipp w Świecie Motocykli nr.5 z 2008r. jest artykuł na temat filtrów (sportowe o zmniejszonych oporach ssania), proponuje przeczytać samemu bo możesz nie uwieżyć ,że sportowe filtry wręcz ograniczają moc, a tylko niektóre dodają ale bardzo minimalnie.

 

Zaś się wyrwałem. O stożkach nic nie ma - sorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gąbkowe fitry się NASĄCZA, szkoda że nikt o tym nie pamięta. Są specjalne oleje do tego przeznaczone. Zwykła gąbka przepuszcza większość zanieczyszczeń, zatrzymuje tylko piach, liście i zwierzęta (muchy). Mniejsze drobinki elegancko szlifujące silnik bez natłuszczenia filtra przedostają się do środka.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gąbkowe fitry się NASĄCZA, szkoda że nikt o tym nie pamięta. Są specjalne oleje do tego przeznaczone. Zwykła gąbka przepuszcza większość zanieczyszczeń, zatrzymuje tylko piach, liście i zwierzęta (muchy). Mniejsze drobinki elegancko szlifujące silnik bez natłuszczenia filtra przedostają się do środka.

Pawel

Masz racje Pawel ale nie we wszystkich przypadkach. Nie wszystkie filtry gąbkowe nadają się do nasączania.

To zależy od struktury gąbki i wielkości szczelin. Producent powinien podawać, czy filtr trzeba nasączać.

W Jinlunie fabrycznie filtr jest suchy i jak dostanie oleju z odmy to szybko się zakleja.

U siebie nie nasączam, załozyłem tylko dodatkową siateczkę i już musiałem ustawiać sprzęta bo go dławiło.

Odpowiednie dobranie filtra stożkowego było by super sprawą bo współczynnik filtracji jest znacznie lepszy niż w przypadku filtra gąbkowego.

Tak jak pisałeś, że przez filtr gąbkowy drobniutkie zanieczyszczenia jednak się przedostają.

 

P.S.

Można by sprawdzić i nasączyć specjalnym olejem filtr w Jinlunie i zobaczyć czy będzie to miało wpływ na pracę silnika. Jak nie to zawsze olej przyciągnie jakieś drobinki. Nie wiem tylko, czy gąbka się nie rozlezie bo w miejscu gdzie dostała oleju z odmy jakos tak porozciągała się.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jakieś badziewiasta ta gąbka jest. Moszesz spróbować spryskać ją sprayem do filtróe K&N. Nie jest on tak lepki jak te specjalne do gąbkowych (które przypominają trochę smar do łańcucha, ale nie wysychają). Czerwony smar do K&N nie niszczy filtra bawełnianego, nie powinien zniszczyć teć tworzywa.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moszesz spróbować spryskać ją sprayem do filtróe K&N. Nie jest on tak lepki jak te specjalne do gąbkowych (które przypominają trochę smar do łańcucha, ale nie wysychają). Czerwony smar do K&N nie niszczy filtra bawełnianego, nie powinien zniszczyć teć tworzywa.

Pawel

Pytanie tylko, czy wydłużymy tym coś żywot chińskiego silnika, czy po prostu zadziała nam to na poprawę własnego samopoczucia. :icon_mrgreen:

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumując w ten sposób mógłbyś jeździć na Kujawskim, a nie na dobrym oleju, "bo i tak się rozwali". Jak dla mnie ma sens, ale róbta co chceta :(.

Właśnie do takich motocykl lałbym dobry olej (tu bardziej mam na myśli głównie kwestie lepkościowe, 15W50 gwarantuje trwalszy film olejowy niż 10W50, dobry półsyntetyk wystarczy), filrty itp, żeby przedłuzyć życie silnika. Podobnie jak regulacja zaworów - skoro się potrafią podpierać, to regulujcie je częściej.

 

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumując w ten sposób mógłbyś jeździć na Kujawskim

No i tu trafiłeś w sedno Pawel, lepiej żebyś nie wiedział na czym ja jeżdzę :wink:

 

Właśnie do takich motocykl lałbym dobry olej (tu bardziej mam na myśli głównie kwestie lepkościowe, 15W50 gwarantuje trwalszy film olejowy niż 10W50, dobry półsyntetyk wystarczy

Z tym filmem olejowym to nie jest tak do końca nie koniecznie olej 15W/50 będzie lepszy niż 10W/50.

Wszystko zależy od warunków pracy silnika, stanu pierścieni i gałdzi na cylindrze. Jeżeli pierścienie z gładzią cylindra spasowane są raczej liźno to olej 15W/50 będzie lepiej chronił elementy przed tarciem ale jeżeli pasowanie jest ciasne to olej 10W/50 okaże się lepszy, ponieważ cieńsza warstwa jest w stanie utrzymywać film. Dlatego nowoczesne silniki, dobrze dopasowane pracują na olejach o mniejszej lepkości. Wbrew pozorom czym żadszy olej tym lepiej zapobiega tarciu i większym obciążeniom mozna poddać silnik pod warunkiem, że elementy współpracujące są wykonane w odpowiedniej klasie dokładności.

Najlepiej stosować olej o lepkości zalecanej przez producenta i w miarę jak silnik zacznie nam mieć apetyt na olej jedziemy z klasą lepkości w górę.

Ja u siebie stosuję zgodnie z instrukcją olej 10W/40, choć skrzynia biegów zapewne wolała by jeździć na 15W/50.

 

Podobnie jak regulacja zaworów - skoro się potrafią podpierać, to regulujcie je częściej.

Z zaworami nic złego się nie dzieje pod warunkiem, że ktoś ustawi je dobrze a nie na oko. Przejechałem na własnoręcznych ustawieniach 10tyś i przy kolejnej próbie ustawiania zaworów nie bardzo było co ustawiać.

 

P.S.

Jak kupowałem Jinluna to zakładałem, że jak 20tyś silnik wytrzyma bez remontu to będzie dobrze, jak na chińszczyznę. Zakładałem, że nie będę więcej jeździł jak do tej pory, czyli 3tyś. km/rok to moto starczy mi na jakieś 6lat.

Teraz okazuje się, że całkiem przyjemnie się spędza czas na tym chińskim wynalazku i mam nadzieje, że 30tyś się uda nakręcić :icon_mrgreen: (apetyt rośnie w miare jedzenia) a jak będzie w rzeczywistości to zobaczymy.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "Media & Marketing" z maja 2008 czytamy m.in.:

1. liczba sprzedanych nowych motocykli w 2007 była wyższa od tej w 2006 o 33,1% (dla porównania sprzedaż samochodów wzrosła o 22,9%)

2. Liderem jest Yamaha - 1124 sprzedanych motocykli, potem Suzuki - 904 i Honda - 663

 

i najważniejsze:

 

3. TOP 10 - pierwsze rejestracje nowych motocykli, czyli nie starszych niż 3-letnie (w szt.). Dane: PZPM

Yamaha - 1161

Suzuki - 999

Senke - 933

Honda - 672

Jinlun - 598

Kawasaki - 316

Harley Davidson - 249

BMW - 242

 

Pełen tekst artykułu u autora postu :)

Edytowane przez mkmurawski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

Tylko, że te statystyki dotyczą wszystkich tzw. "jednośladów" nawet quadów. Czyli crossów, skuterów itp. A sam artykuł dotyczy wydatków na reklamę oraz gdybania kiedy importeży motocykli zaczną ładować kasę w ATL.

http://s46.chomikuj.pl/ChomikImage.aspx?tk...664&idf=8363664

Edytowane przez Lefthandy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...