Tomek Kulik Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 Temat był już wałkowany przy okazji porównywania łańcuchów, kompletnych zestawów napędowych, ich smarowania itd... Mimo to pytanie mam konkretne: jakiej marki zębatki zdawcze uważacie za najtrwalsze? Chodzi mi o to że czasem zakładamy nowy zestaw napędowy, smarujemy, dbamy o naciąg, zmywamy raz na jakiś czas cały stary smar razem z syfem towarzyszącym, czyli staramy się żeby zestaw pojeździł jak najdłuzej. Jednak mimo to zębatka zdawcza znika w oczach i kwalifikuje się do wywalenia gdy naciąg wykorzystany jest w 1/3'ej a tylna zębatka wygląda znakomicie. Taką sytuację miałem w GS500, gdzie zakuto łańcuch RK oringowy, na zębatkach from Larsson. Mechanik twierdził że wszystko będzie dobrze. Jednak nie było. Mamy na rynku rózne zębatki, wielorakiego pochodzenia. Jak dobrać elementy zestawu napędowego żeby zużywały się równomiernie? Żeby nie trzeba było dopuszczać się wymiany samej zębatki zdawczej po 10 tys. km, bo zwyczajnie szkoda człowiekowi reszty, czyli łańcucha i drugiej zębatki. Sunstar, czy też PRB, a może VAZ? Lub inna marka warta uwagi przy intensywnej eksploatacji... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 chlopaki w motocrosie jezdza na zestawach napedowych vaza bo najtansze sezon przejezdza i zywot sie ich konczy ale jak wiadomo w takim sporcie wszystko sie szybko zuzywa a piach i bloto nie sluzy lancuchowi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 Tomek, w pewnym sensie szybsze zuzywanie zębatki zdawczej niż tylnej jest zrozumiałe - duże obciążenie, a mniej zębów. Zresztą w GS500 zdaje się do 1994 roku to nie to jest problemem. Zębatka zużtwała się na osadzeniu na wałku, japońce nie wpadli na pomysł, że miejsce styku jest za wąskie. Potem to poprawili. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 ja juz 3 zebatke zdawcza zalozylem po przebiegu 10 tys lancuch jeszcze pozyje tylnia zebatka prawie jak nowa a przednie po 3 tys wygladaja jak tarcza pily do drewna mialem sunstary i teraz ponoc d.i.d zwykle ale nastepna zebatke kupie PBR wzmacniana i za mniejszy pieniadz niz sunstar czy did bo trafilem w necie sklep gdzie maja dosc tanie zestawy napedowe do mojej kawy wychodzi o 100 zl taniej niz w innych sklepach :P Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 ponad 3tys km na zębatkach AFAM i łańcuchu Regina x-ring, prawie zero zużycia, na zębatce zdawczej i tylnej na boku jet tylko ślad od łańcucha, jak łańcuch naciągłem tak jest do dzisiaj Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2005 Nie pomyslales o oryginalnej Suzuki?W twoim przypadku mialo by to sens. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.