Skocz do zawartości

Wstępne naprężenie amortyzatora


MZrider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie polecanie wstępne naprężenie amortyzatora w turystycznym enduro?

Od kiedy go kupiłem mam sprężynę skręconą na maxa (wstępne napręż. max) i trochę mi twardo do turystyki. Czy poluzowanie coś pomoże, czy motocykl będzie bardziej miękki, tak, żeby nie było czuć nierówności asfaltu? Mam wygodne dupsko :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema!z tego co slyszalem to amor powinien byc ustawiony tak, ze jak siedzisz na motocyklu to musi byc do polowy schowany mniej wiecej.napiecie sprezyny sie zwieksza odpowiednio jak jedziesz np z plecaczkiem to wtedy dostrajasz pod dwie osoby :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy od zakresu regulacji i jak jeździsz. Optymalne ustawienie amorów w swoim byłym sprzęcie /reg 5-stopniowa/ znalazłem w danych techn. w katalogu Louisa /jak chciałem kupić zamienniki/. Ustawiłem wg. tych danych i już nie rozglądałem się za zamiennikami...duużo pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka, z tym, że ten artykuł odnosi się raczej do motocykli wyścigowych. Tak wnioskuję z różnic skoku zawieszenia. Enduro pod własnym obciążeniem ugina się więcej niż 5-15 mm :roll:

Tak czy inaczej trzeba będzie popróbować różne ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://egetadeal.com/mx/tips/race_sag.htm

poza tym zajrzyj chociaż do instrukcji swojego motocykla, tam na pewno będą takie rzeczy.

 

siema!z tego co slyszalem to amor powinien byc ustawiony tak, ze jak siedzisz na motocyklu to musi byc do polowy schowany mniej wiecej.napiecie sprezyny sie zwieksza odpowiednio jak jedziesz np z plecaczkiem to wtedy dostrajasz pod dwie osoby

jak coś słyszałeś tylko to nie powtarzaj tego na forum tylko zachowaj dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozdro600 napisał:  

siema!z tego co slyszalem to amor powinien byc ustawiony tak, ze jak siedzisz na motocyklu to musi byc do polowy schowany mniej wiecej.napiecie sprezyny sie zwieksza odpowiednio jak jedziesz np z plecaczkiem to wtedy dostrajasz pod dwie osoby

 

jak coś słyszałeś tylko to nie powtarzaj tego na forum tylko zachowaj dla siebie.

kolego!nie tylko slyszalem ale i przyczytalem:)ksiazka nosi tytul Motocyklista Doskonaly wydanie 2005(bukrower) strona 226 - rozdzial 7-wspolna podroz/zakrety "Rzuc takze okiem na tylnie zawieszenie(...)najpierw zmierz dlugosc sprezyny, kiedy motocykl stoi bez obciazenia.Potem zmierz ja ponownie, kiedy na motocyklu sa dwie osoby i ewentualny bagaz.Najlepiej byloby, gdyby amortyzatory ustawione byly wtedy mniej wiecej w polowie odleglosci miedzy skrajnymi polozeniami"

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem zmierz ja ponownie, kiedy na motocyklu sa dwie osoby i ewentualny bagaz.Najlepiej byloby, gdyby amortyzatory ustawione byly wtedy mniej wiecej w polowie odleglosci miedzy skrajnymi polozeniami"

pozdro

Jak sie chce jezdzic na tapczanie to mozna tak ustawic :lol: Napiecie wstepne powinno byc takie, aby zawieszenie pod ciezarem kierowcy, bagazow itp. nie uginalo sie o wiecej, niz 30% skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rzuc takze okiem na tylnie zawieszenie(...)najpierw zmierz dlugosc sprezyny' date=' kiedy motocykl stoi bez obciazenia.Potem zmierz ja ponownie, kiedy na motocyklu sa dwie osoby i ewentualny bagaz.Najlepiej byloby, gdyby amortyzatory ustawione byly wtedy mniej wiecej w polowie odleglosci miedzy skrajnymi polozeniami"[/quote']

no to już po takim sformułowaniu jak "mniej więcej w połowie odległości między skrajnymi położeniami" możesz sie zorientować że to jakaś bardzo ogólna książka i raczej nie warto brać na serio co tam w niej piszą bo powiedz mi co to znaczy że w motocyklu ma coś być "mniej więcej"?! Oleju do silnika też lejesz mnie więcej np. 3 litry? Zapłon sie ustawia też żeby był mniej więcej wtedy gdy tłok jest na górze? Nie znam tej książki ale raczej jest mało fachowa. Pomijam to że jeśli sprężyna pod ciężarem motocykla gotowego do jazdy wraz z kierowcą ma ugiąć sie do połowy ( :!: ) to nie wiem jak coś takiego ma sie zachowywać w zakręcie, nie mówiąc o awaryjnym hamowaniu na nierównościach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...