Skocz do zawartości

Co zalać do Suzi GSX 750F???


Rekomendowane odpowiedzi

Kolego wlewaj co chcesz z takim przebiegiem nic się nie stanie, nawet jakbyś rzepakowego nalał byłoby dobrze.

Temat oleju mam przerobiny na 13 letnim transicie 2,5 td od momentu zakupu w zeszłym roku przy każdej wymianie (15 kkm) wlewam praktycznie inny olej (zrobiłem już 135 kkm) były już i półsyntetyki i syntetyki, szukam złotego środka . Nadmieniam, że po 10 tysiącach musiałem dolewać około 1 litra aby dotrwać do wymiany. Tak było, bo teraz wlewam olej FORD 3W-30 (do auta, którego przebieg zna chyba tylko Wrzechwiedzący) i przestał go zużywać. No nie całkiem, od maxi do mini starcza do wymiany. 8)

Podsumowując moje wywody, każdy obecnie dostępny olej w sprzedaży utrzymuje silnik na tyle w czystości, że nalanie innego nie spowoduje awarii. A mity o natychmiastowej wypłuczce silnika powstały w przeszłości, każdy kto widział w środku silnik od 126p jeżdżonym na selektolu wie o czym mówie.

Zmieniajcie olej na czas a wszystko będzie ok. nie musi to być olej najdroższy ważne żeby był świeży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS> wyciekow z silnika nie ma - jedynie w jednym miejscu uszczelka pod prawym deklem delikatnie poci sie po dluzszej i ostrzejszej jezdzie.

 

Tu nie chodzi o wycieki na zewnątrz silnika - to kwestia wymiany uszczelki na nową lub dokręcenie dekla. Tylko o rozpuszczanie zebranego nagaru wew. silnika i wpadanie tych syfów do oleju w wyniku czego moga powstać powazne konsekwencje.

Byc może Zajc ma rację i przy obecnej wysokiej technologi olejów zbieranie sie nagaru w silniku nie wystepuje...

Ja tam nie bede kombinował tylko zaleje olej Castrol GPS 10W40 którego oznaczenia sa zgodne z zalecanymi w instrukcji. A Castrol dlatego bo taki zalałem do R6 i po 6 tyś km olej był nadal idealnie czysty i były problemy z odczytaniem jego poziomu z bagnetu :D Castrol utrzymywał mi silniczek w idealnej czytstosci i charakteryzowął się praktycznie zerowym zuzyciem oleju. Fakt, ze jest drogi...ale moje moto zasługuje na to co najlepsze :D

 

Ps. Czy oznaczenie 10W40 wystepuje w olejach tylko pólsyntetycznych, czy te moze być w pełnych syntetykach. Ale pełene syntetyki mają chyba 10W50, bynajmniej z takimi sie spotkałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OIL TYPE: API grade SF or SG  

OLI VISCOSITY: SAE 10W40  

 

Także sprawa się komplikuje  

 

Nie traktujcie zaleceń producenta jako wykładnika że ma być tak a nie inaczej. Podawane są wartości MINIMALNE jeśli chodzi o klasę jakościową i optymalne jeśli chodzi o klasę lepkościową na wszystkie rynki, warunki pracy itp. Taki jest olej 10W40. Ale zastosowanie 15W50 jest jak najbardziej wskazane szczególnie w okresie letnim. Otwórzcie sobie jakieś dane i poczytajcie o różnicach w lepkości w temperaturze 100 stopni. Niech dolny indeks 15 nikogo nie straszy. Gadanie o większej gęstości w niskich temperaturach itp. Zgadza się, ale kto jeździ przy - 15 stopniach?

 

nie przechodzi z gestszego oleju na zadszy z powoduw takich ze ze zadsze wyplukuja nagaray i wszystkie osady i nieraz przez to traci sie cisninie oleju

 

Skończmy wreszcie propagowanie takich pierdół. Rozmawiamy o nowym silniku, w którym nie ma nagarów, nie ma się co wypłukać. Współczesne oleje sa tak dopracowane, że przy prawidłowej eksploatacji i serwisowaniu nawet po wielu tys. km nie ma w nich nagarów.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 20 letnich silnikach rozbieranych przeze mnie i jezdzacych na niewiadomo jakich olejach nie bylo zadnego szlamu olejowego, nagarow itd. Taki szlam byl w zbiorniku i karterach mojego BSA z 70r ( czyli 35lat ) ale motocykl ten ma filtrowanie oleju na poziomie Junaka ( filtry siatkowe). Przy zastosowaniu filtrow pelnoprzeplywowych i zastosowaniu markowych olejow mineralnych ( czyli nie mowie tu o Luxie ) zadne zanieczyszczenia w silniku sie nie odkladaja.

Przejscie na olej syntetyczny niczym nie grozi jezeli silnik jest szczelny ( olej syntetyczny ma wieksze wlasciwosci penetracyjne ) a olej nie ma oznaczen klasy SJ i oznaczen "energy conserving" - te oleje maja zdecydowanie wieksza ilosc dodatkow zwiekszajacych poslizg i moga powodowac poslizg sprzegla.

Poza cena oleje syntetyczne maja same zalety i sa o niebo lepsze od wszelkich mineralow i polsyntetykow, przede wszystkim zapobiegaja odkladaniu sie nagaru w rowkach tloka i zabezpieczaja pierscienie przed zapieczeniem, czyli utrzymuja sprezanie w silnikach o duzym przebiegu.

Oprocz tego zzabezpieczaja przed przegrzaniem w korkach, obnizaja zuzycie podczas uruchamiania silnika ( syntetyczny film olejowy nie splywa z panewek tak latwo jak mineral ) i maja o wiele dluzszy okres uzytkowania. Wszystkie moje sprzety jezdza na samochodowym syntetyku Mobil 1, SAE15W50 i maja sie dobrze:

- Subaru Legacy ~ 300 tys km

- Chevrolet Express ( van 3/4 tony ) ~ 230 tys km

- 84 Suzuki GS 1150 EFE ~ 60 tys km

- 70 BSA Thunderbolt ~ nikt nie wie ile i bedzie po remoncie wiec traktowana jak nowa.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...