Skocz do zawartości

po czym poznac ze tlok jest juz kiepski ???


PAWEL----B
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiejszego dnia rozebralem motor {cr 125} no i wyjalem tlok , no bo caly sezon na nim jezdzilem powiedzcie mi teraz jak mam dobrac nowy i skad mam wiedziec ze ten co wyjalem jest juz kiepski lub nie , no bo powinien byc kiepski w koncu swoje przejezdzil . No i mam jeszcze jedno pytanie jak ocenic stan tloka jak juz sie go wyjmie dodam ze nie ma wiekszych zarysowan jedynie mikroskopijne ???

 

[ Dopisane: 07-12-2005, 20:16 ]

a i jeszcze jedno tlok w cylindrze siedzial ciasno nie mial luzu

 

i powiedzcie mi jeszcze jaki najlepiej tlok kupic ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cały sezon na jednym tłoku?? Przecież w crossach zmienia się duużo szybciej. W Crce 125 powinno się tłok zmieniać co 8motogodzin (tak było w jednośladzie). Jak Ty przejeździłeś cały ten sezon?

 

Chyba kolegha jasno napisal Ci ze przejezdzil i jaki jest stan ukladu Tłok+cylinder

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi taka rzecz bo teraz nie pamietam...czy te tloki mialy na sobie jakies oznaczenia?? jak ocenic czy tlok jest dobry.........to zalezy jak jezdziles....mowisz ze nie ma wiekszych rys.....ja bym proponowal go wymienic bo w koncu przejezdzil juz swoje...a potem moga byc problemy jak sie zatrze...

jaki by ci tu polecic tlok...moim zdanie dobry by byl tlok wossner lub vertex.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karzeł

Głupota

Co 20-30Motogodzin to się zmienia jak się jest zawodnikiem. Hormon jezdzil ostro swoją jeszcze bardziej wyżyłowaną 80cc i przejeździł około 50 motogodzin. Nawet tłok ma gwarancje na 12. Jak ktoś zmienia tłok co 8 motogodzin to chyba sra pieniędzmi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel-b Wyciagasz tłok i patrzysz jak z nikasilem jak jest ok to super jak jest tuleja to zaraz powiem. Mierzysz dokladnie cylinder średnicówka (lepiej zeby robil to ktos kto zna sie na rzeczy bo to jak dla mnie to cholernie skomplikowana sprawa) potem patrzysz na selekcje tłoka. Selekcje sa do D a moze E (kazda nastepna to 0.01 mm z tego co sie orientuje). I jak zmierzysz cylinder to dobierasz tlok tak zeby mial 0.03-4 mm luzu jak masz nikasil ale wtedy bardzo delikatnei "docierasz" (kolega do sx 125 zapakowal 0.03 mm i mu sie udalo ale zalecny luz do setki to 0.04) lub 0,04-5 mm jak masz tuleje. Tłok jest żużyty kiedy ma 0,08 mm luzu. Ale po sezonie raczej wymien bo jak ci sie rozleci to masz miesiac jazdy w plecy.

 

p.s. Karzeł jak nie jezdzisz na crossie to sie nie udzielaj bo 3/4 crossow w polsce nie ma tlokow zmienianych na czas i nikt z tego powodu nie placze a jak mialoby byc wszystko zmieniane na czas to przesle ci na priv moj numer konta i mozesz tysiaczka na miesiac przelac ;) Dla amatora (to jeszcze zalezy od czestotliwosci jazdy i stylu) to okolo 2-3 tlok na sezon to maks :P ja ci powiem ze u mnie tlok mial półtora sezonu ale kwalifikowal sie juz do wymiany. Na nowym zrobilem okolo 30h (do zimy) ale teraz przy kompleksowym remoncie moto napewno go wymienie.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zrobi taki burdel w silniku że strach. Pęknie w środku i 2tys zł jak nie więcej do tyłu ;)

20motogodzin........bez przesady. Przeciętny zawodnik zmienia co 30. Ci bogatsi mogą zmieniać częściej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok w crsówce zazwyczaj nie ma rys co do sprawdzania to suwmiarka i sednicóka do cylindra.

łatwo tez jest ocenic wkądając sam pierścien do cylinindra.

Po roku to tłok trzeba końiecznie zmienić nawet jak ładnie wygląda.

Jak już sie robią luzne to lubią pękać i wycierać nadmiernie nicasil

na tłoku masz podaną selekcje albo rozmiar.

Co do wymiany to nie zawsze nastepny tłok to nastepna selekcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tlokow proponuje vertex rozsadna cena i jakosc u nas chlopaki w klubie na 1 tloku przejezdzaja sezon bez szalenstw a jak ktorys ostro jezdzi to potrafi co 2 tyg zmienaic a jak sie przecholuje i nie zmieni sie tloka to potrafi sie rozsypac i balaganu narobic najlepiej sprawdzic stan mierzac cisnienie sprezania a jak masz rozlozony to na tloku beda widoczne przedmuchy co jest jenym z oznakow zurzycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...