spawacz Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Właśnie zacząłem renowacje mojej zxr'y. Moto ma już prawie 14 lat i postanowiłem go doprowadzić do stanu - igła. Zxra mam od dwóch lat, remont miał odbyć się już tamtej zimy ale jakoś nie wyszło :-(. W tym roku się zmobilizowałem i postanowiłem zakończyć remont na wiosne. Przyłożyła się do tego chamska gleba parkingowa - moto mi się przewróciło na bok podczas postoju na krawężnik i się cała przednia owiewka rozjeb***. W tym tygodniu moto zostało rozebrane na najdrobniejsze elementy. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że silnik jest w stanie prawie idealnym - pomimo tego że go ostro ujeżdżałem w tym sezonie ( w wakacje zrobiłem ponad 10 000 km - z tego 80 % procent na nocnej jeździe po krakowie). Remont mam zamiar przeprowadzić etapami:1 SilnikZostał rozebrany na części pierwsze, teraz wszystko zostanie wypiaskowane i blok silnika pokryje żaroodporny krwistoczerwony lakier a dekle już zostały wypolerowane, do tego zakładam dynojety, podtlenek azotu w systemie mokrym, filtr powietrza K&N, no i oczywiście wymiana wszystkich płynów2. Rama , wahacz , felgi i zaciski hamulcowe zostaną wypiaskowane po czym pokryje je lakier czarny metalik3. Owiewki zostaną pomalowane na kolor oczywiście jasno zielony ( taki jak ma kawa zx6r 2005)4. Zamierzam wykonać szybe, ochraniacz dekla silnika i przykrywke airboksu z włókna węglowego5. Crashpady, ledowe kierunkowskazy, jakieś fajne mocowanie tablicy rejestracyjnej, malowanie różnych dupereli, siodełka z mikrogumy, nowe manetkiWszystko bede wykonywał sam więc koszty nie będą takie straszne.Życzcie mi powodzenia i cierpiliwości ! :lol: [/url] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajac Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 uważaj komu dajesz elementy aluminiowe do piaskowania. Mojemu koledze nie chciało się szlifować farby z felgi do polerki, więc dał ją do piaskowania no i felga zniszczona już nigdy nie będzie wypolerowana. Za duże uszkodzenia powierzchni. Życze dużo zapału, bo kiedy jest zapał reszta to pestka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawacz Opublikowano 7 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Sam bede piaskował, jak się piaskuje aluminium to trzeba uważać z ciśnieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Właśnie zacząłem renowacje mojej zxr'y1 SilnikZostał rozebrany na części pierwsze' date=' teraz wszystko zostanie wypiaskowane i blok silnika pokryje żaroodporny krwistoczerwony lakier a dekle już zostały wypolerowane, do tego zakładam dynojety, podtlenek azotu w systemie mokrym, filtr powietrza K&N, no i oczywiście wymiana wszystkich płynów Życzcie mi powodzenia i cierpiliwości ! :lol: [/url'] Czy to znaczy ze rozebrales silnik, teraz go zrzucisz do kupy i sadzisz ze bedzie tak dobrze jak przedtem ??? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawacz Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Silnik był rozebrany w celu pomalowania a nie naprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 To nie ma znaczenia w jakim celu, znaczenie ma czy wyjales tloki z pierscieniami z cylindrow ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 To nie ma znaczenia w jakim celu' date=' znaczenie ma czy wyjales tloki z pierscieniami z cylindrow ?[/quote'] O ile spawacz założy nowe pierścienie to chyba nic się nie powinno wydarzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 No owszem, wydarzyc sie moze to ze sie nie dotra prawidlowo po prostu.Po wymianie pierscieni niezbedne jest honowanie specjalnym przyrzadem, ktory nie zdejmuje materialu z gladzi cylindra i nie zmienia zadnych wymiarow, ale odbudowuje strukture rys na sciankach cylindra.Z jego poprzedniego postu zrozumialem raczej ze chce wszystko zlozyc tak jak bylo bez zmiany pierscieni. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin17Tbg Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Po wymianie pierscieni niezbedne jest honowanie specjalnym przyrzadem' date=' ktory nie zdejmuje materialu z gladzi cylindra i nie zmienia zadnych wymiarow, ale odbudowuje strukture rys na sciankach cylindra. [/quote'] A mógłbyś coś dokładniej na ten temat napisać? Zainteresowało mnie to ;) Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Poprostu spawacz doszedł do wniosku że to tak jak z komarkiem - rozbierze i poskłada i bedzie chodziło a jak mu zapoda podtlenek to podwoi moc silnika. :-D A odpowiadając na pytanie Marcina to w tych silnikach powierzchnia cylindra nie może być lustrzano gładka bo przy normalnej temp. pracy olej który powinien to wszystko smarować nie ma się czego trzymać i po to potrzebne są te miniaturowe rysy spiralne na gładzi.A z wymianą pierścieni jest dużo racji. [ Dopisane: 08-12-2005, 17:37 ]Nie poninno się zakładać w motocyklu nowych pierścieni na stary tłok. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Wszystko jest względne i to, że jeśli po zdjęciu cylindrów nadal są widoczne ślady fabrycznego honowania to nie ma potrzeby powtarzać tego procesu. Podobnie z zakładaniem nowych pierścieni na stary tłok, jeśli rowki zachowały się w dobrym stanie i zapewniają właściwy luz posiowy z pierścieniami nie widzę powodów dla których mielibyśmy odstąpic od operacji wymiany pierścieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Widze ze koniecznie chcesz podnosic koszty:) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karzeł Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Życzcie mi powodzenia i cierpiliwości ! Powodzenia i cierpliwości! ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawacz Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Pierścionków nie zdejmoiwałem [ Dopisane: 14 ]Do Piotra Dudka- nie poto sobie założyłem nitro żeby moc silnika podwoić, może za chwile jeszcze ktoś dorzuci że robie wieś tuning jak zakładam nitro, że to taki szpan itp. a później ktoś zacznie pisać że jak chce więcej mocy to sobie powinienem 1000 ccm kupić i się zrobi temat rzeka,Zdecydowałem się na nitro bo często jeżdże na nocne wyścigi w krakowie i potrzebuje mocy tylko na chwile żeby kogoś wyjeb*** na prostej, do normalnej jazdy mi wystarcza moc jaką mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajac Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 [ Dopisane: 08-12-2005, 17:37 ]Nie poninno się zakładać w motocyklu nowych pierścieni na stary tłok. Wielu rzeczy nie powinno się robić, ale wiele z nich świetnie potem działa. No niektóre nie, ale to wyjątki potwierdzające regułe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.