Skocz do zawartości

ZXR 400 - totalny remont


spawacz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pierścionków nie zdejmoiwałem

 

Mozesz to uscislic ?

Czy to znaczy ze rozebrales silnik bez zdjecia cylindra z karterow silnika ?

Czy po prostu znaczy ze nie zdjales pierscieni z tlokow, ale zdjales blok cylindrow z karterow w ktorych zostal wal korbowy z korbowodami i tlokami ?

Wazne jest to o tyle ze jesli zlozysz to spowrotem to pierscienie nie trafia w te same miejsca w jakich byly poprzednio i przejda jeszcze raz proces docierania do tulei cylindrowej.

W efekcie tego, nawet jesli w momencie rozbierania silnika wszystko w ukladzie cylinder / tlok bylo OK ( tzn. luzy pomiedzy tlokami i cylindrami, luzy pierscieni na tlokach i luz pierscieni w zamku ) to teraz co najmniej luzy na zamkach pierscieni ci sie powieksza, co spowoduje zmniejszenie sprezania.

Dlatego w takiej sytuacji proponuje sie zmiane pierscieni na nowe, bo te po dotarciu powinny uzyskac luzy podobne jak twoje stare pierscienie przed rozebraniem silnika.

Proces honowania cylindrow o ktorym wyzej pisalem ma na celu "spulchnienie" powierzchni tulei cylindrowych, zeby te nowe pierscienie prawidlowo " siadly" w cylindrach. Bez tego praktycznie nie ma szans zeby sie dotarly, biorac pod uwage ze japonczycy uzywaja w miare twardych tulei i twardych pierscieni

Wracajac do twego pomyslu z nitro, to nikt sie z ciebie nie wysmiewa - po prostu mam powazne watpliwosci jak to zadziala w takim malym i ostro wysilonym silniku.

Poza tym nadmiar mocy moze spowodowac wieksze problemy niz jej brak.

Zawsze warto pamietac slogan reklamowy Pirelli :

" Power is nothing without control".

Wielu mlodych ludzi o tym zapomina.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie wymiany tylko pierścieni już raz wyjaśniałem o co chodzi.

W silniku szybkoobrotowym po pewnym przebiegu bardzo twarde pierścienie tak jak to napisał Adam wyklepują rowek w tłoku na prawie całym obwodzie. Na prawie całym bo w miejscu zamka tłok jest nie ruszony i w momencie zakładania nowego pierścienia nie jesteśmy w stanie trafić zamkiem idealnie w to samo miejsce. Po uruchomieniu silnika pierścień nie może się ułożyć całą płaszczyzną na rowku trafiając na minimalny garb pzez co zaczyna sie tzw. kantowanie co w ekstermalnych przypadkach może doprowadzić do pęknięcia pierścienia a zawsze będzie miało wpływ na zwiększone zużycie oleju.

Jeżeli ktoś z Was nie wierzy w ten opis niech sobie weźmie do garści tłok z DR800 lub innego silnika o średnicy pow 100mm i przy pomocy szkła powiększającego w dobrym świetle obejrzy dokładnie rowki.

Odnośnie NITRO w tym motocyklu Adam ma rację. Ja też się z Ciebie nie wyśmiewam tylko zastanów się czy nawet podczas kilku sekund używania korbowody wytrzymają przeciążenia kilkakrotnie większe niż przewidział to konstruktor. Przed założeniem NITRO należy wymienić w silniku tłoki, korbowody i wał korbowy na wzmacniany.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pojęcie szybkoobrotowości silnika zamienił na pojęcie średniej

prędkości tłoka. To o czym mówił tu kolega, tzn. o kantowaniu odnosi się do silnika którego prędkość tłoka przewyższa wartość 21 m/s w tedy to zjawisko staje się ewentualnie niebezpiecznie.

Uwaga, do szybkiego wyrabiania rowków w tłokach mają tendecje silniki "kwadratowe" lub "nadkwadratowe", a w szybkobieżnych silnikach motocykli sportowych o stosunku dużo "podkwadratowym" użytkowanych normalnie zjawisko "kantowania" nie jest krytyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrde wsyztsko fajnie ale z tym nitro... ja bym się tam za każdym razem zastanawiał czy mi jaj nie urwie przy włączaniu czerwonego przycisku = odpuściłbym raczej bez ingerencji w układ korbowo-tłokowy

 

Ja prawde mówiac nie znam nikogo kto by do instalacji nitro założył nowe tłoki czy korbowody. A jeden zmoichinternetowych znajomych ma nitro w Intruderze 1400. Motocykl jest w zasadzie seryny i niemiał nigdy rozbieranego silnika. I narazie jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil nie możesz porównywać tych silników.

VS1400 z korbowodami jak w spychaczu i korby ZXR400 podobne jak w koszmarku.

Intruz chwilowo wytrzyma potrojenie mocy nominalnej a ta maleńka szybkoobrotowa kawa pośle tłoki w kosmos.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścionków nie zdejmoiwałem

 

Zdecydowałem się na nitro bo często jeżdże na nocne wyścigi w krakowie i potrzebuje mocy tylko na chwile żeby kogoś wy*eb*** na prostej' date=' do normalnej jazdy mi wystarcza moc jaką mam[/quote']

 

sorry że nie na temat ale gdzie w Kraku takie wyścigi sie odbywają bo jeszcze o tym nie słyszałem ani na tym forum ani na Krakowskim. Myslałem że wiem o wszystkim 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed założeniem NITRO należy wymienić w silniku tłoki' date=' korbowody i wał korbowy na wzmacniany.[/quote']

Wymienilbym.Przyklad-tuning 50'tki na 80'tke-wymieniasz wal korbowy na wzmacniany i korbowód.Jak już masz tyle pieniędzy żeby zakladać nitro to stać Cię też na te elementy.Jak robić tuning to z prawdziwego zdarzenia.Wpakujesz kupe kasy,a po miesiącu silnik sie rozleci bo nieda rady z tym nitro.Z tego co wiem to nitropodwyższa obroty,na[przyklad jedziesz na 8tyś. obr/min a wlączysz nitro i masz 16tyś obr/min. :mrgreen: Oj są przeciążenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i super.

moim zdaniem git i tak ma być.

Taaaa, popieram!!! ZXR 400 ma i tak bodajże ma kute korbowody, więc one wytrzymają.

Na palcach jednej ręki można policzyć sprzety z instalacją, wię tak naprawdę nic nie wiemy o ich wytrzymałości.

Świat należy do odkrywców!!!!! Good luck :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pyt- czemu nie moge zalozyc tych samych pierscieni na tych samych tlokach w cylindry?Kantowanie to jedna przyczyna a inne?

 

Kiki' date=' przeczytauj jeszcze raz moj post ze srodka watku mniej wiecej.

Tym razem wolniej.

 

Adam M.

 

[ [i']Dopisane: Sobota 10 Grudzień, 2005[/i] ]

Taaaa' date=' popieram!!! ZXR 400 ma i tak bodajże ma kute korbowody, więc one wytrzymają.

Na palcach jednej ręki można policzyć sprzety z instalacją, wię tak naprawdę nic nie wiemy o ich wytrzymałości.

Świat należy do odkrywców!!!!![/quote']

 

Tiaaaa, specjalnie jak nie odkrywamy tego na wlasnym sprzecie, nieprawdaz ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...