Skocz do zawartości

ZXR 400 - totalny remont


spawacz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie zacząłem renowacje mojej zxr'y. Moto ma już prawie 14 lat i postanowiłem go doprowadzić do stanu - igła. Zxra mam od dwóch lat, remont miał odbyć się już tamtej zimy ale jakoś nie wyszło :-(. W tym roku się zmobilizowałem i postanowiłem zakończyć remont na wiosne. Przyłożyła się do tego chamska gleba parkingowa - moto mi się przewróciło na bok podczas postoju na krawężnik i się cała przednia owiewka rozjeb***. W tym tygodniu moto zostało rozebrane na najdrobniejsze elementy. Ku mojemu zdziwieniu okazało się że silnik jest w stanie prawie idealnym - pomimo tego że go ostro ujeżdżałem w tym sezonie ( w wakacje zrobiłem ponad 10 000 km - z tego 80 % procent na nocnej jeździe po krakowie). Remont mam zamiar przeprowadzić etapami:

1 Silnik

Został rozebrany na części pierwsze, teraz wszystko zostanie wypiaskowane i blok silnika pokryje żaroodporny krwistoczerwony lakier a dekle już zostały wypolerowane, do tego zakładam dynojety, podtlenek azotu w systemie mokrym, filtr powietrza K&N, no i oczywiście wymiana wszystkich płynów

2. Rama , wahacz , felgi i zaciski hamulcowe zostaną wypiaskowane po czym pokryje je lakier czarny metalik

3. Owiewki zostaną pomalowane na kolor oczywiście jasno zielony ( taki jak ma kawa zx6r 2005)

4. Zamierzam wykonać szybe, ochraniacz dekla silnika i przykrywke airboksu z włókna węglowego

5. Crashpady, ledowe kierunkowskazy, jakieś fajne mocowanie tablicy rejestracyjnej, malowanie różnych dupereli, siodełka z mikrogumy, nowe manetki

Wszystko bede wykonywał sam więc koszty nie będą takie straszne.

Życzcie mi powodzenia i cierpiliwości !

:lol: [/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważaj komu dajesz elementy aluminiowe do piaskowania. Mojemu koledze nie chciało się szlifować farby z felgi do polerki, więc dał ją do piaskowania no i felga zniszczona już nigdy nie będzie wypolerowana. Za duże uszkodzenia powierzchni. Życze dużo zapału, bo kiedy jest zapał reszta to pestka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zacząłem renowacje mojej zxr'y

1 Silnik

Został rozebrany na części pierwsze' date=' teraz wszystko zostanie wypiaskowane i blok silnika pokryje żaroodporny krwistoczerwony lakier a dekle już zostały wypolerowane, do tego zakładam dynojety, podtlenek azotu w systemie mokrym, filtr powietrza K&N, no i oczywiście wymiana wszystkich płynów

 

Życzcie mi powodzenia i cierpiliwości !

:lol: [/url']

 

Czy to znaczy ze rozebrales silnik, teraz go zrzucisz do kupy i sadzisz ze bedzie tak dobrze jak przedtem ???

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No owszem, wydarzyc sie moze to ze sie nie dotra prawidlowo po prostu.

Po wymianie pierscieni niezbedne jest honowanie specjalnym przyrzadem, ktory nie zdejmuje materialu z gladzi cylindra i nie zmienia zadnych wymiarow, ale odbudowuje strukture rys na sciankach cylindra.

Z jego poprzedniego postu zrozumialem raczej ze chce wszystko zlozyc tak jak bylo bez zmiany pierscieni.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie pierscieni niezbedne jest honowanie specjalnym przyrzadem' date=' ktory nie zdejmuje materialu z gladzi cylindra i nie zmienia zadnych wymiarow, ale odbudowuje strukture rys na sciankach cylindra. [/quote']

 

A mógłbyś coś dokładniej na ten temat napisać? Zainteresowało mnie to ;)

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu spawacz doszedł do wniosku że to tak jak z komarkiem - rozbierze i poskłada i bedzie chodziło a jak mu zapoda podtlenek to podwoi moc silnika. :-D

A odpowiadając na pytanie Marcina to w tych silnikach powierzchnia cylindra nie może być lustrzano gładka bo przy normalnej temp. pracy olej który powinien to wszystko smarować nie ma się czego trzymać i po to potrzebne są te miniaturowe rysy spiralne na gładzi.

A z wymianą pierścieni jest dużo racji.

 

[ Dopisane: 08-12-2005, 17:37 ]

Nie poninno się zakładać w motocyklu nowych pierścieni na stary tłok.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest względne i to, że jeśli po zdjęciu cylindrów nadal są widoczne ślady fabrycznego honowania to nie ma potrzeby powtarzać tego procesu. Podobnie z zakładaniem nowych pierścieni na stary tłok, jeśli rowki zachowały się w dobrym stanie i zapewniają właściwy luz posiowy z pierścieniami nie widzę powodów dla których mielibyśmy odstąpic od operacji wymiany pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścionków nie zdejmoiwałem

 

[ Dopisane: 14 ]

Do Piotra Dudka- nie poto sobie założyłem nitro żeby moc silnika podwoić, może za chwile jeszcze ktoś dorzuci że robie wieś tuning jak zakładam nitro, że to taki szpan itp. a później ktoś zacznie pisać że jak chce więcej mocy to sobie powinienem 1000 ccm kupić i się zrobi temat rzeka,

Zdecydowałem się na nitro bo często jeżdże na nocne wyścigi w krakowie i potrzebuje mocy tylko na chwile żeby kogoś wyjeb*** na prostej, do normalnej jazdy mi wystarcza moc jaką mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dopisane: 08-12-2005, 17:37 ]

Nie poninno się zakładać w motocyklu nowych pierścieni na stary tłok.

 

Wielu rzeczy nie powinno się robić, ale wiele z nich świetnie potem działa. No niektóre nie, ale to wyjątki potwierdzające regułe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...