arturoS Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 chcialbym dowiedziec sie jak jest realizowany wtrysk paliwa w nowszych motorach takich jak zx-10, gsx-r itp. czy wtrysk jest ciagly, grupowy a moze sekwencyjny??. czy w tych nowych sprzetach jest czujnik walka rozrzadu?? [ Dopisane: 07-12-2005, 21:24 ]zna ktos ten temat?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajac Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 wiem tylko że czujnik wałka jest, a rodzaj wtrysku?? Czytałem kiedyś że wtrysk w moto jest mniej więcej 10 lat za samochodowym wtryskiem, to tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 lUDZIE JAKIE FACHOWE NAZEWNICTWO 8O Wtrysk dzielimy na posredni i bezposredni, w pierwszej grupie wyrozniamy jednopunktowy, gdzie wtryskuje sie paliwo do wspolnego kolektora ssacego i wielopunktowy gdzie kazdy garnek ma swoj odrebny wtryskiwacz. W przypadku wtrysku jednopunktowego paliwo podawane jest ciagle do ukladu dolotowego ;) tak jak ma to miejsce w przypadku wtrysku mechanicznego silnikow iskrowych, natomiast dla wtrysku wielopunktowego wystepuje juz synchronizacja z ruchem tloka. W najnowszych rozwiazaniach stosuje sie wtrysk bezposrecni np. GDI mitsubischi, FSI - VW, HPI - peugot i wiele innych odmian, rowniez tutaj z przyczyn oczywistych wtrysk jest zsynchronizowany z ruchem tloka. Jak to ma sie w przypadku motocykli i ktory z ukladow jest wykorzystywany oczywiscie z wtryskow posrednich to niestety nie wiem, podejrzewam ze oba :roll: niech sie ktos madrzejszy w tej materii wypowie...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Wtrysk wielopunktowy. Dwa wtryskiwacze na cylinder, czyli po jednym na każdą z przepustnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toomkk Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 z tymi dwoma wtryskiwaczami na cylinder to chodzi chyba o to, że pracują one w różnym zakresie obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Wtrysk bezposredni nie jest zadna nowoscia Problemy byly z emisja spalin szczegolnie NOx, koszty produkcji oczywiscie wyzsze. Na przykladzie hayabusy jest wtrysk wielopunktowy posredni czyli jeden wtryskiwacz na jeden cylinder i zadnych rewelacji w porownaniu z samochodem nie ma jesli chodzi o osprzet silnika Wszystkie czujniki i jednostka sterujaca, porownywalne zasady dzialania do tego co jest w samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturoS Opublikowano 8 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 ten temat to rzeka!! chodzi mi glownie o to czy w motocyklach z wtryskiem jest czujnik walka rozrzadu?? a co do rozwiazan ukladow wtryskowych to dzielimy na podstawowe grupy: a)wtrsk ciagly, B)półsekwencyjny, c)sekwencyjny oraz d)bezposredni.-a,b,c,d wielopunktowe. no i oczywiscie mono wtrysk czyli jednopunkrowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 JEST Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.