Skocz do zawartości

Silnik chłodzony powietrzem a niskie temperatry


Rekomendowane odpowiedzi

, a jaką mamy średnią temp. w jak ty to nazywasz Europie?

Anglia - kolebka motórów, b. rzadko temp. spada poniżej 6 st.

Włochy - królestwo skuterów, temp. zimą nie spada poniżej 12 st.

Niemcy - cieplejsze niż Polska

Dlaczego w Szwecji sprzedaje się 1/3 tego co we Francji?

Dlaczego Finlandia nie jeżdzi na motocyklach?

 

Jak myślisz gdy 85% produkcji sprzedaje sie do krajów w którym ludzie raz na 10 lat widzą śnieg, jakie założenia początkowe obiera konstruktor silnika, zwłaszcza dotyczy to niezniszczalnych olejaków SUZUKI - zabija je jedno dzidowanie poniżej 5 st. C. bez przygotowania.

 

buhahaha, do widzenia PANU!!!!!! Razz

 

 

Pierdo....isz koleś jak potłuczony weź sobie przeczytaj z książki do gimnazjum do geografii albo z encyklopedii jaka jest definicja średniej temperatury( jak jest średnia 10 st, to chyba nie znaczy że cały rok jest te 10 stopni...........)

 

 

Niemcy - cieplejsze niż Polska

co za farmazony

 

cytat : "Klimat umiarkowany , z wyraźnymi różnicami między łagodnym, morskim prądem nad Niziną Niemiecką a Alpami Bawarskimi , które cechuje ZIMNE LATO i OSTRA ZIMA. Za wsch. kraju dominuja gorące lata i MROŹNE zimy" Proponuje zapoznać się z literaturą (książki nie gryzą) przed przystąpieniem do dyskusji, do której trzeba mieć choć podstawową wiedzę z zakresu szkoły średniej................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdził którys z was pojazdem z silnikiem chłodzonym woda przy temperaturze -10 st C???

Prowokacja jakaś, czy o co chodzi?

W każdy mróz jaki pamiętam, ojciec korzystał z auta, ja także (jak dorosłem). Poza walkami z pewnym dieslem z komorą wstepną (MB123 200D), nie było problemów.

Podsumowując: nie rozumiem pytania.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdził którys z was pojazdem z silnikiem chłodzonym woda przy temperaturze -10 st C???

No jak się jeździ na wodzie to ogólnie gratuluję......A ja jeździłem zimą motocyklem o pojemności 50cm3 z silnikiem chłodzonym cieczą (koncetratem i to zimowym) i było wszystko dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zapoznać się z literaturą (książki nie gryzą) przed przystąpieniem do dyskusji, do której trzeba mieć choć podstawową wiedzę z zakresu szkoły średniej................

W szkole chyba Cię okłamują!!!! Dwadziescia lat temu w książce od historii mówiono, że w Katyniu Polaków wymordowali Niemcy i też to była podstawowa wiedza szkolna.

Chłopaku, spójż rano za okno i na termometr i co tam wydzisz śnieg i mróz? I jak, jeżdzą tam motorki? Rozśmieszasz mnie... do łez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja mówiłem ze jezdze na wode??? powiedziałem ze silnik jest chłodzony woda!!

 

[ Dopisane: 14-12-2005, 14:29 ]

a co ma do silnika mróz, może powiecze ze mam przestac jezdzic moim motorem w mróz bez przesady!!!

a jesli chodzi o sprzedarz motocykli w krajach europejskich to:

temperatura nia ma na to wpływu, problem jest w mentalnosci ludzi!!

 

Ja widze słońce a termometr wskazuje 10 st C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedziałem ze silnik jest chłodzony woda!!

 

Teraz silniki się chłodzi cieczą, woda już wyszła z użycia.

 

silnik chłodzony cieczą ma tą przewagę nad powietrzakiem że ma termostat i tu jest pies pogrzebany,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesli chodzi o sprzedarz motocykli w krajach  europejskich to:

temperatura nia ma na to wpływu, problem jest w mentalnosci ludzi!!

 

Chciałbym być przed świętami raczej miły dla wszystkich, ale coś nie mogę się z tobą zgodzić.

W większości krajów o "długiej motocyklowej tradycji" do motocyklizmu podchodzi się nie tylko hobbystycznie, ale też w sposób praktyczny. Oczywistym jest, że najistotniejszym czynnikiem wpływającym na sprzedaż motocykli jest klimat (więc długookresowa, średnia pogoda :D ). Tu gdzie są dodatnie temperatury przez większość roku i nie leje się na łeb, tam jeździ dużo jednośladów. To banalne.

Wyjątkiem jest tu Anglia, ale to bogaty kraj i do tego zaludniony specyficznymi ludźmi. Tam też powodzenie mają kabriolety. Mimo wszystko jednak w Anglii jest znacznie łagodniejszy klimat niż nasz, bo typu mrskiego z małymi wahaniami sezonowymi temperatur.

Zatem sprzedaż motocykli w Skandynawii będzie znacznie mniejsza niż we Włoszech - nawet gdybyś przeflancował całe społeczeństwa. Jak jeden z drugim pojedzie do roboty w większy deszcz (lub mróz) na motocyklu, to zaraz przesiądzie się na samochód. I odwrotnie - przy kilku słonecznych miesiącach z rzędu, aż się chce pojechać do miasta skuterem, motocyklem itp. Trochę dziwne, ze tego nie dostrzegasz.

 

Oczywiście nikt ci nie broni jeździć w mróz - sam piszesz, że chcesz to robić, ale nie licz na wielu towarzyszy wycieczki. Sam w tym roku w styczniu jeździłem motocyklem, ale był piękny słoneczny dzień, suchy asfalt, lekki mróz i jechało się pięknie. Ze względu na trzymanie opon wycieczka była bardzo delikatna i dała frajdę. Ale to jest sytuacja wyjątkowa.

 

Dlatego też sądzę, że konstruktorzy motocykli nie są idiotami i biorą pod uwagę preferencje większości klientów więc budują motocykle na ciepły klimat. Jeśli masz wątpliwości to spójrz chociażby na błotniki. Są projektowane nie tylko na ciepłe dni, ale przede wszystkim na suche - w deszcz (gdy niewielu motocyklistów rusza się z domu, a w krajach docelowych nieczęsto deszcz pada) to spod błotnika woda leci wprost po nogach, albo na chopperze wprost na szyję :D .

Nie oznacza to, że jak motocykl jest skonstruowany specjalnie na ciepły klimat to rozpadnie się na mrozie, ale będzie niedogrzany, a silnik będzie pracował w kiepskich warunkach - szczególnie chłodzony powietrzem, czyli jak w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze ci przyznac racje :D

niedogrzany??? musze sie z tym nie zgodić, silnik wytwarza ogromne ilosci ciepła, nawet na mrozie bedzie odpowiednio rozgrzany, temperatura jego pracy bedzie mniejsza od tej "letniej" ale takiemu silnikowi nic nie powinno sie stac, gdyrz róznica temperatur jest mała!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze ci przyznac racje :D  

niedogrzany??? musze sie z tym nie zgodić, silnik wytwarza ogromne ilosci ciepła, nawet na mrozie bedzie odpowiednio rozgrzany, temperatura jego pracy bedzie mniejsza od tej "letniej" ale takiemu silnikowi nic nie powinno sie stac, gdyrz róznica temperatur jest mała!!!

Najbardziej silnik dostaje po dupie podczas odpalania. Wtedy wlasnie widac jakie zakresy temperatur wzieli pod uwage konstruktorzy. Silnik motocyklowy odpala w mrozie z duzym trudem, bardzo dlugo dochodzi do wlasciwej temperatury pracy.W tym czasie podzespoly silnika dostaja zdrowo po dupie-tym bardziej standardowy olej 10 W, a tym bardziej 15 W jest praktycznie smola, i wlasciwosci smarne ma bardzo nikle. Twierdzisz ze silnik chlodony powietrzem w zimne dni uzyskuje odpowiednia temperaure? Prosze Cie, przeczytaj moze post Marlewa jaka temperayture oleju uzyskiwal jego silnik podczas jazdy w zimne dni-a potem napisz czy nadal podtrzymujesz swoja teorie o malej roznicy temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze Cie, przeczytaj moze post Marlewa jaka temperayture oleju uzyskiwal jego silnik podczas jazdy w zimne dni

Tak właśnie!!! :lapagora:

W zimę poruszam się autkiem i dzięki temu jeszcze bardziej, z dzikością dopadam sprzętów na wiosnę i jest dobrze, nie mam zapalenia stawów ani zatok, a oto chodzi by długo cieszyć się zdrowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciowiec napisał:  

Proponuje zapoznać się z literaturą (książki nie gryzą) przed przystąpieniem do dyskusji, do której trzeba mieć choć podstawową wiedzę z zakresu szkoły średniej................  

 

W szkole chyba Cię okłamują!!!! Dwadziescia lat temu w książce od historii mówiono, że w Katyniu Polaków wymordowali Niemcy i też to była podstawowa wiedza szkolna.

Chłopaku, spójż rano za okno i na termometr i co tam wydzisz śnieg i mróz? I jak, jeżdzą tam motorki? Rozśmieszasz mnie... do łez

 

 

co za brednie.............. tylko że nie żyjemy już w PRL-u co chyba łatwo zauważyć i mnie w przeciwieństwie do niektórych w szkole nie uczą farmazonów....

i wypraszam sobie zwroty typu: chlopak itp. czasem poziom rozwoju umysłowego jest wyższy u 18-latka niż u 30 latka.............

standardowy olej 10 W, a tym bardziej 15 W jest praktycznie smola, i wlasciwosci smarne ma bardzo nikle. Twierdzisz ze silnik chlodony powietrzem w zimne dni uzyskuje odpowiednia temperaure?

chwileczke to nie zmieniacie oleju w zimie na rzadszy????? ja tak robie i mój nie ma konsystencji smoły :P

oczywiście że silnik uzyskuje odpowiednią temperaturę. kiedy chcę pośmigać w lecie przy temperaturze powiedzmy 20 - 25 stopni to przy ostrej jeździe na szosie, jak i w terenie silniczek ma zbyt dużą temperaturę, natomiast w zimie przy -5 C za ciula nie ma mowy o przegrzaniu i jakoś nie widać objawów nieprawidłowej pracy........przeciwnie wiadomo nie od dziś że silniki spalinowe pracują zdecydowanie lepiej przy niższych temperaturach otoczenia(występuje niewielki przyrost mocy)..

 

 

hehe a przy okazji co oznacza: "madafaka"? to chyba jakiś wiejski angielski :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast w zimie przy -5 C za ciula nie ma mowy o przegrzaniu i jakoś nie widać objawów nieprawidłowej pracy........przeciwnie wiadomo nie od dziś że silniki spalinowe pracują zdecydowanie lepiej przy niższych temperaturach otoczenia(występuje niewielki przyrost mocy)..

 

Oczywiscie ze nie widac objawow nieprawidlowej pracy, bo przeciez po kilku jazdach zuzycia silnika nie odczujesz-ale w kontekscie dlugofalowym, uzywanie takiego niedogrzanego silnika na pewno odbije sie negatywnie na jego trwalosci. Oczywiscie ze osiagi silnika przy niskich temperaturach beda troszke lepsze,ale to akurat wynika z wiekszej gestosci powietrza ,a co za tym idzie wieksza iloscia czasteczek tlenu dostarczanych silnikowi do procesu spalania w tychze temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...