Skocz do zawartości

dym z rurek


aliradas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie ponownie.

Mam taki problem (choć sam nie wiem czy to problem).

Mianowicie przy odpalaniu motorka (Yamaha Virago 535) wydechy emitują pokaźną ilość dymu. Czy jest to rzecz normalna przy zimnym motocyklu, czy jest to coś związane z olejem, czy jeszcze cos poważniejszego? Dodam tylko, że po rozgrzaniu silnika dymu ni ma. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile moto ma przebiegu? W sumie głupie pytanie, bo pewnie to jest jedna wielka niewiadoma... Na moje oko to poprostu silnik już trochę przejechał, i gdy jest zimny to zjada trochę oleju - zużycie pierścieni... Nie mówię że do wymiany, bo można na tym spokojnie jeździć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie rurki sie moczą :D znaczy leci z nich para (lub cokolwiek to jest) przy rozgrzewaniu silnika, a przejechane ma w granicach 60-70 tys km. Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, ale wolałbym żeby racja była po stronie "to normalka" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dymi na niebiesko to moga byc uszczelniacze trzonkow zaworow. Olej splywa w czasie postoju motocykla z glowicy po zaworach do cylindrow (albo przy zamknietym zaworze zalega w kanale glowicy) i po odpaleniu zostaje spalony

 

Pozdrawiam Sputnick

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do niebieskiego dymu to jeszcze jedno, jesli dymienie nie ustaje dlugo po odpaleniu to wskazuje na zuzycie zespolu tlok-cylinder chociaz moze tez ssac przez uszczelniacz zaworu ssacego ze wzgledu na panujace tam podcisnienie (nie spotkalem sie z czyms takim, to tylko teoretycznie) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja mam podobny problem: Honda Shadow VT 750 C2, przebieg 34 tys., (raczej pewny bo mam cały komplet faktur z serwisowania moto w Niemcach), typowy wydech 2 rury schodzace sie w 1 tlumik z dwoma wylotami.

Jezdze nim od maja 2005. No i pare tygodni temu zaobserwowlem takie objawy:

1. po dluzszym postoju (6, 7 dni) moto troszke trudniej zapala,

2. z "gornego" wylotu tlumika przez jakis czas leci bialy dym,

3. objaw ustaje po PORZADNYM nagrzaniu moto; po nagrzaniu, przy ktory mozna juz jechac (wylaczone ssanie, ciagnie normalnie) jeszcze torche podkapca.

 

Ten gorny wylot z tlumika prowadzi (zapewne) za tylnego cylindra.

 

Czy mozecie mi wytlumaczyc to zjawisko i czy jest to normalne? Slyszalem czasami o trudnosciach z paleniem w tylnych cylindrach, ale tyczylo sie to raczej silnikow chlodzonych powietrzem - u mnie silnik chlodzony jest plynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...