emzet Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 na 3 biegu idzie do około 130km/h. jak tak idzie, to uwazaj zeby nie uciekła :lol: 100kmh na 2 biegu to 8300obr/min, a to jest AWYKONALNE w normalnym silniku jawy o czopach przestawionych o 180stopni. i nie mów mi że moge przyjechać i sie przekonać...technologicznie jest to niemożliwe. zresztą... a moja jawa na przykład idzie 190kmh na 4 biegu, ale ma jeszcze troche mocy :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciora Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 No to zapraszam, puki Jawa jest jeszcze moja :mrgreen: ...technologicznie jest to niemożliwe... No to mi może wytłumaczysz czemu to jest niemożliwe??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NaczelnyFilozof Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Gdyż wtedy silnik musiałby miec ponad 8000 (a dokładnie 8351.6623), a konstrukcja silnika jawy uniemożliwia mu wkrecenie sie na takie obroty Tak z innej beczki. Jak wysoko się silnik jawy kręci? Taki mój, '83 rocznik. Bo najwyżej do 4tys kręciłem... Wyżej nie kręciłem bo ryk silnika zagłuszał naturalne piękno ciszy Polskiej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciora Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 No to co jest takiego w tej konstrukcji silnika, że mu nie pozwala się wykręcić ponad 8kRPM :?: To może ja w mojej Jawie mam silnik z jakiegoś japońca i nic o tym nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 z tego co dobrze pamiętam do 6500RPM ;) Tak pozatym to 100 na 2 biegu przecież to nawet śmieszne nie jest :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciora Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 z tego co dobrze pamiętam do 6500RPM...Człowieku, to może i być prawda, ale zauważ że ja mam zapłon bezstykowy i silnik się może na wyższych prędkościach obrotowych kręcić! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 zauważ że ja mam zapłon bezstykowy i silnik się może na wyższych prędkościach obrotowych kręcić! zapłon bezstykowy nie ma absolutnie nic do osiągania tak ekstremalnie wysokich i tym samym nierealnych obrotów w jawie. Przerywacze przestają wystarczać dopiero tak kolo 10000 (nie nadazają sie zamykać) i jeśli jakiś magiczny sposób zgrałbyś oba garki tak zeby chodziły idealnie równo to efekt był by identyczny jak w twoim zapłonie (czyt. bez zmiany wyprzedzenia kąta zapłonu) Za to jakie obroty ma silnik dwusuwowy odpowiadają takie czynniki jak kąt otwarcia okien wlotowych, wylotowych i przelotowych. Dlaczego taka RD350 kręci sie do 12000? Bo ma rozrząd sterowany membrana dzięki czemu moze sprężyć więcej mieszanki w komorze wałowej mocniej, tym samym lepiej napełnić cylinder po otwarciu okien przelotowych i uzyskac wiekszą moc i obroty. I ten ZAPŁON BEZSTYKOWY który posiadasz wyrównuje jedynie prace obu cylindrów. On nie dodaje obrotów. Ustawiajac go w różny sposób mozesz jedynie zmienić charakterystyke silnika i to tyle. [ Dopisane: 19-11-2005, 21:54 ]a moja jawa na przykład idzie 190kmh na 4 biegu, ale ma jeszcze troche mocyTo słabo strasznie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAKI Opublikowano 19 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 WOW... nie wiedziałem ze ten elektroniczny zapłon działa az takie cuda;) ale ciezko mi w to wierzyc ze 130 na trzecim biegu... to na czwartym mósiałbys jechac 160;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 według wyliczen takiego sprytnego programiku pobranego ze strony joserodolfo dokładnie 172 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciora Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 guziqOd kiedy w silniku 2T jest rozrząd :?: Nie wiem może jestem niedoinformowany... ale nieważne...Zapłon bezstykowy poprawia iskrę która jest taka sama w każdej prędkości obrotowej silnika. Przy przerywaczu stykowym występują duże zakłucenia i im wyższe są obroty, tym gorsza jest jakość iskry a po drugie w jawie oryginalnie są cewki wysokooporowe a ja mam zastosowaną niskooporową i to ma bardzo duże znaczenie. Gdy obroty wału sa bardzo wysokie to zwykła cewka nie zdąży nasycić swojego rdzenia i przez to iskra na wyższych obrotach jest słabsza. Cewka niskooporowa zdąży się nasycić praktycznie na każdej prędkości obrotowej silnika, ponieważ jej reakcja na impuls prądu jest kilkakrotnie szybsza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Od kiedy w silniku 2T jest rozrząd Nie wiem może jestem niedoinformowany... ale nieważne... Tak jesteś niedoinformowany. Czy w ogóle czytałeś kiedyś jakikolwiek test motocykla dwusuwowego lub skutera? W każdym takim tescie masz wyrażnie napisane w tabelce o danych technicznych: Typ Rozrządu i w dwusuwie pisze tam albo MEMBRANA albo STROWANY ZA POMOCĄ TŁOKA (jak w jawie). Uważasz że jak mieszanka dostaje sie do cylindra? Rozrząd w dwusuwie to są własnie okna w sciance cylindra a jego fazy to sa czasy (lub kąty OWK) otwarcia tych okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAKI Opublikowano 19 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 niezle ja sie teraz zaczynam zastanawiac czy z moja Jawa jest wszystko OK bo do tej pory jechałem nia 100 (z dziewczyna) no i wrazenia super ryk nie do wytrzymania (pusty wydech:/ ) i jakos sie bałęm manetke dalej odkrecic a jeszcze abrdziej sie boje ze nawet jakbym ja odkrecił to by nie pojechała tych 140km/h które podobno JAWA powinna jechac:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciora Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Nigdy nie czytałem bo mnie sokowirówki nie interesują ;)Nigdy sie nie spotkałem z takim określeniem w 2T......co jednak nie zmienia faktu, że między innymi, cewka niskooporowa pozwala silnikowi wykręcać się na wyższe obroty 8) JAKI mówisz że twoja Jawa na 2 biegu idzie 50km/h? To nawet maluch jedzie lepiej od twojej Jawy :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JAKI Opublikowano 19 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 ej no bez takich.... ;) ja mam silnik na dotarciu i nie odkrecam gazu na maxa i nie czekam az przestanie przyspieszac tylko jezdze z pewna kultura nie sprawdzałem jego predkosci max na 2 biegu ani na innych... silni włąsnie rozebrałem ale wiele tam nie zrobie bo chodziło głwoienie o wymiane zebatek w skrzyni. to ile własciwie powinan jezdzic JAWA orginalna bez przeróbek bez ulepszen? ile i na jakim biegu? ile powinno sie jezdzic a ile da sie jezdzic;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 19 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2005 Instrukcja podaje:1 - 402 - 603 - 854 - 120Sądze że dane te odbiegają od tego ile jezdzie każda jawa (chociazby predkoscią na 4) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.