Skocz do zawartości

Sprzęgło anty-hoppingowe


01kriters
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie jak to działa??

 

Spotkałem koleśa na zx636r który był totalnym fajtłapą i nie potrfił jeździć - pytam się go o jego sprzęt jak jeździ:

na to koleś: wiesz super maszyna ma sprzęgło antyhoppingowe , wtrysk

ja na to: a jesteś w stanie odróżnić w jeździe zwykłe sprżegło od tego?

koleś na kawie: yyyy no nie...

ja: a wtrysk coś Ci daje

on: no nie..

 

więc jednym słowem troszkę się ośmieszył z tym wtryskiem i sprzegłem...

 

 

Mogę tylko powiedzieć o swoich doświadczeniach zwykłego sprzęgła:

ostro redukując biegi gdzie wskazówka przekracza 10 tys i wyzej, czuje jak delikatnie koło traci przyczepność ( nie ma mowy o żadnej blokadzie), tylko że nie mogę powiedzieć żeby mi to w czym przeszkadzało i potrzebne mi było sprzęgło anty-hoppingowe. Wręcz powiem że robi to na mnie pozytywne wrażenie, sprzętem podczas takiego hamowania można dobrze zakręcać tzn. przygotować się do skrętu.

ps. nawet na mokrym trzeba się strać żeby takie hamowanie

przeszkadzało.

 

No więc o co codzi z tym sprzęgłem anty-hoppingowym?

w czym, w jakich sytuajach może okazać się ono pomocne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle co wyczytalem to moge powiedziec ze nadaje sie do typowo sportowej jazdy' date=' napewno w czasie szybkiej redukcji w zakrecie o nic sie nie musisz bac w przeciwienstwie do zwyklego sprzegla.... tyle :P[/quote']

 

Ok Wrobel nie obraź się ;) ale chcialem się zapytać osób, które miały z tego typem sprzęgła do czynienia. Bo tak samo Ty nie wiesz jak to działa, jak Ja.

 

ps. poza tym kto redukuje biegi w zakręcie?? 8O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem, to sprzegło antyhoppingowe zapobiega blokowaniu tylnego koła.

Był nawet o tym artykuł w ŚM nr3 marzec2005.

 

"Cała "tajemnica" tkwi w klinowatych występach i wchodzących w nie wycięciach. Gdy siły powstałe przy hamowaniu, przekroczą nacisk sprężyny, nastąpi rozchylenie tarcz sprzęgłowych i ich kontrolowany poślizg"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na torze wyścigowym nikt nie zawraca sobie dupy przegazówkami.

Po prostu zawodnik szybko redukuje biegi jeden za drugim, bez gazu. Nie musi martwić się przyblokowywaniem tylnego koła. Sprawę załatwia sprzęgło antyhoppingowe. Wsio.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdniem, chociaz nie wiem bo nie mialem przyjemnosci, takie sprzeglo potrzebne jest (i to zawodnikom, a nie zwyklym smiertelnikom) tylko na torze. Dla mnie kontrolowany uslizg tylniego kola przy redukcji, tak jak i kontrolowana niestabilnosc sprzetu przy przyspieszaniu, to sama przyjemnosc. Chodzi tylko o to, aby to kontrolowac, a setne czesci sekundy urwane w danym winklu dla "Nas" nie maja zadnego znaczenia. Gdybym chcial jezdzic po szynach kupilbym sobie drezyne... ;)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zostało to wcześniej napisane uślizg tylnego koła może się zdarzyć przy ostrej, sportowej jeździe.

Ja doprowadziłem do uślizgu tyłu jeżdżąc po torze kartingowym, kiedy po wyjściu z szybkiego łuku ostro hamowałem jednoczesnie redukując przed wejściem w ciasny łuk.

A to wszystko na GS500E :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem nawet w mojej suczce zdaza mi się przyblokować tylne koło przy redukcji z 2 na 1 w zakręcie. Dziwne uczucie kiedy w najmniej oczekiwanym momęcie ucieka tył

To radze Ci robić przegazówke jak redukujesz ;) Bo na zamkniętym gazie,do silnika leci mniej oleju+redukcja?Oj uważaj Jędras :) Uważaj na silnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja przy ostrej redukcji pare razy zblokowałem koło tylko się ciągle zastanawiam w jakim stopniu skrzynia dostaje po gaciach

Jeżeli zrzucasz z prawidłową przegazówką - nie ma problemu.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie zdazylo raz PRZY DOSC OSTREJ REDUKCJI że tył dośc ostro mi zablokowalo i poczulem to dosyc znacznie.

 

 

 

ja przy DOBREJ redukcji i hamowaniu przodem zamiatam tylem po asfalcie jak chce. wiem juz, co czuja zawodnicy na wyscigach, jak dupcia chodzi na boki. :D

 

przy naprawde OSTREJ redukcji i ostrym hamowaniu zaczyna mi podskakiwac tyl :roll: mam sie czyms martiwc?? czy on po prostu juz chce na stoppie? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak narazie nikt tutaj nie zetknął sie ze zjawiskiem zwanym hoppingiem. Dzieje sie ono w sportowych maszynach nie tylko podczas redukcji ale również podczas puszczenia gazu na niskim biegu i polega na tym że koło podskakuje jak szalone tracąc przyczepność. Można to zaobserwować np. u Ghost Ridera. Osobiście jeszcze nie używałem takiego sprzegła choć jechałem na zx10 , ale jego właściciel nie byłby zadowolony widząc takie eksperymenty 8O .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...