MłodyVFR Opublikowano 26 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2005 polega na tym że koło podskakuje jak szalone tracąc przyczepność. no to ja sie z tym spotkalem, ale tylko przy ostrej redukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 ...i dlatego stosowane jest tylko w maszynach gdzie występują "ostre redukcje". I odpowiednia moc/moment obrotowy który to zjawisko jest w stanie spowodować (znaczy spory silnik z konkretnym sprężaniem). Co innego szybka redukcja w dół (nawet z przegazówką) w moto 500 cm i 50 KM a co innego w 1000 cm i 160 KM. Może i jest to zabawne, ale nie wtedy gdy szybko wyhamowujesz z 230 km/h do 80 i musisz od razu składać się w ciasny zakręt, a tylne koło zaczyna żyć własnym życiem... Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zitol Opublikowano 28 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2005 No jest to wynalazek z wyścigów torowych....MotoGP już od dawna używa tego typu sprzęgła. Tam się przydaje....Ale na ulicę ?? Chyba zbędny wydatek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 GSXR itp to tez wynalazki, ktorych genezy nalezy szukac na torze. teoretycznie tylko tam mozna ich komfortowo i efektywnie uzywac a juz na pewno nie na polskich drogach. w praktyce widzimy ze jest zupelnie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zitol Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 GSXR itp to tez wynalazki' date=' ktorych genezy nalezy szukac na torze. teoretycznie tylko tam mozna ich komfortowo i efektywnie uzywac a juz na pewno nie na polskich drogach. w praktyce widzimy ze jest zupelnie inaczej[/quote'] No w zasadzie tak.... My tu gadu-gadu o usprawnieniach wynalazków..A same moto to też z toru przywiezione... Po co aż 180KM na drogi ?? :)No właściwości jezdne to mogą się przydać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajac Opublikowano 29 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2005 Jeżeli GSXR to "wynalazek" to wy chyba sroce spod ogona wypadliście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 Jeżeli GSXR to "wynalazek" to wy chyba sroce spod ogona wypadliście. nie wiem ile spalonej gumy sie nawdychales i szczerze mowiac mam to gdizes ale zanim zaczniesz kogos obrazac to proponuje uwaznie i ze zrozumieniem (!) zapoznac sie z trescia dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 30 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2005 GSXR itp to tez wynalazki' date=' ktorych genezy nalezy szukac na torze. teoretycznie tylko tam mozna ich komfortowo i efektywnie uzywac a juz na pewno nie na polskich drogach. w praktyce widzimy ze jest zupelnie inaczej[/quote'] No w zasadzie tak.... My tu gadu-gadu o usprawnieniach wynalazków..A same moto to też z toru przywiezione... Po co aż 180KM na drogi ?? :PNo właściwości jezdne to mogą się przydać... Fakt, nie jest łatwo wykorzystać na drodze całą moc, ale sprzęgło naprawdę by się przydało - dowodem jest że praktycznie wszystkie tysiące rocznik 2006 oraz większość (jeśli nie wszystkie) 600 z 2006 już będą miały to w standardzie. A to są jak by nie było maszyny z których 70 % (co najmniej) w życiu toru nie zobaczy i producenci zdają sobie sprawę. Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabix Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Ja przy ostrej redukcji pare razy zblokowałem koło tylko się ciągle zastanawiam w jakim stopniu skrzynia dostaje po gaciachJeżeli zrzucasz z prawidłową przegazówką - nie ma problemu.Wlasnie co to znaczy z "prawidlowa przegazowka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 4 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2006 Dla Rabixa:http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...ghlight=szkodzi http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...uzie+sprz%EAgle Przyjemnej lektury.Kulik. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabix Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 Wielkie dzieki, lektura byla naprawde przyjemna i pouczajaca!!Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 5 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2006 szybkie redukcje biegów przed winklem mogą powodować hopping nawet już w stosunkowo małych silnikach. Niejednokrotnie u siebie w SVce miałem przed winklem problemy z przyczepnością tyłu po redukcji o 2-3 biegi. Wówczas zapewne antyhoppingowe sprzęgło mogło by pomóc. Nie jest to jednak konieczność bo samemu także w takiej sytuacji robiłem to co to sprzęgło robi automatycznie czyli lekko wysprzęglałem aby uspokoić tył. Pomagało :notworthy:PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.