Skocz do zawartości

Sprzęgło anty-hoppingowe


01kriters
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

...i dlatego stosowane jest tylko w maszynach gdzie występują "ostre redukcje". I odpowiednia moc/moment obrotowy który to zjawisko jest w stanie spowodować (znaczy spory silnik z konkretnym sprężaniem). Co innego szybka redukcja w dół (nawet z przegazówką) w moto 500 cm i 50 KM a co innego w 1000 cm i 160 KM. Może i jest to zabawne, ale nie wtedy gdy szybko wyhamowujesz z 230 km/h do 80 i musisz od razu składać się w ciasny zakręt, a tylne koło zaczyna żyć własnym życiem...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GSXR itp to tez wynalazki' date=' ktorych genezy nalezy szukac na torze. teoretycznie tylko tam mozna ich komfortowo i efektywnie uzywac a juz na pewno nie na polskich drogach. w praktyce widzimy ze jest zupelnie inaczej[/quote']

 

No w zasadzie tak.... My tu gadu-gadu o usprawnieniach wynalazków..

A same moto to też z toru przywiezione...

Po co aż 180KM na drogi ?? :)

No właściwości jezdne to mogą się przydać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli GSXR to "wynalazek" to wy chyba sroce spod ogona wypadliście.

 

nie wiem ile spalonej gumy sie nawdychales i szczerze mowiac mam to gdizes ale zanim zaczniesz kogos obrazac to proponuje uwaznie i ze zrozumieniem (!) zapoznac sie z trescia dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GSXR itp to tez wynalazki' date=' ktorych genezy nalezy szukac na torze. teoretycznie tylko tam mozna ich komfortowo i efektywnie uzywac a juz na pewno nie na polskich drogach. w praktyce widzimy ze jest zupelnie inaczej[/quote']

 

No w zasadzie tak.... My tu gadu-gadu o usprawnieniach wynalazków..

A same moto to też z toru przywiezione...

Po co aż 180KM na drogi ?? :P

No właściwości jezdne to mogą się przydać...

 

 

Fakt, nie jest łatwo wykorzystać na drodze całą moc, ale sprzęgło naprawdę by się przydało - dowodem jest że praktycznie wszystkie tysiące rocznik 2006 oraz większość (jeśli nie wszystkie) 600 z 2006 już będą miały to w standardzie. A to są jak by nie było maszyny z których 70 % (co najmniej) w życiu toru nie zobaczy i producenci zdają sobie sprawę.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja przy ostrej redukcji pare razy zblokowałem koło tylko się ciągle zastanawiam w jakim stopniu skrzynia dostaje po gaciach

Jeżeli zrzucasz z prawidłową przegazówką - nie ma problemu.

Wlasnie co to znaczy z "prawidlowa przegazowka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkie redukcje biegów przed winklem mogą powodować hopping nawet już w stosunkowo małych silnikach. Niejednokrotnie u siebie w SVce miałem przed winklem problemy z przyczepnością tyłu po redukcji o 2-3 biegi. Wówczas zapewne antyhoppingowe sprzęgło mogło by pomóc. Nie jest to jednak konieczność bo samemu także w takiej sytuacji robiłem to co to sprzęgło robi automatycznie czyli lekko wysprzęglałem aby uspokoić tył. Pomagało :notworthy:

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...