anretam Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Inna rzecz która mnie zastanawia - od czasu do czasu pada ładowanie to znaczy jest bardzo słabiutkie aby następnie być O.K.Czy to cewka?Myślę , że gdzieś mi robi czasem zwarcie, gdzie zacząć poszukiwania - możę są jakieś częste punkty nawalania elektryki ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Bardzo trudne do zdiagnozowania , szczegolnie ze to sie dzieje czasami. Nie wiem czy masz pradniczke czy alternator? U mnie byl przypadek ze tez od czasu do czasu w ogole nie bylo ladowania. Wymienilem regulator na elektroniczny i teraz jest caly czas. Ja u siebie mam pradnice 12v od wartbajera. Razem z wymiana regulatora rozebralem pradnice i sie okazalo ze ma luz poosiowy i szczotkotrzymacze (takie metalowe co trzymaja szczotki w prowadzeniach) haczyly mi (ocieraly) o komutator (jak sie wirnik przesuwal przod tyl). Teraz jak zdystansowalem wirnik w pradnicy i wymienilem regulator to mam spokoj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anretam Opublikowano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 Dzięki za wstępne namiary - pewnie w najbliższym czasie będę musiał się tym zająć .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 4 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2005 W jakim stanie masz okablowanie i zlaczki, jak wyglada komutator i w jakim stanie sa szczotki, zerknij tez do regulatora i o ile masz mechaniczny sprawdz stan stykow...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anretam Opublikowano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2005 Dzięki za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 zeby nietwiorzyc juz nowego tematu ... - gdzie elektroniczny regulator mozna kupic ? - ma ktos schemat instalacji elektrycznej do URALA M63 ? - slyszalem cos o tym ze pradnica musi byc odpowiednio wlozona tzn w jakis konkretny okreslony sposob musi stykac sie z napedem. niewyjmowalem jej jeszcze wlasnie z uwagi na to ze niemam pojecia jak ja pozniej zalozyc ... jakies wskazowki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachari Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Również tak miałem, to prąd zanikał, to przygasał. To tu kabelek nie łączył to tam. Wkużyłem się i robię kapitalny remont wszystkiego łącznie z instalacją. Teraz wiem co mam i zrobione dobrze a nie jakieś dziadostwo. Cytuj Ogrody Kraków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Mam schemat el. do Urala M-63 - mam cala instrukcje po polsku,, niestety na razie tylko na papierze.U mnie w oryginalnej pradnicy kiedys dzialo sie tak, ze wlasnie ladowanie bylo, bylo i nagle nie bylo-zapalala sie kontrolka, dzialo sie tak przy stalych obrotach. okazalo sie ze uzwojenie stojana (tzw. poducha) dostalo przebicia. Wyslalem caly stojan do warszawy do firmy CYKLO w Warszawie gdzie uzwojenie zostalo nawiniete na nowo no i moje problemy (chwilowo) sie skonczyly:)A co do wlozenia pradnicy - po prostu po wlozeniu musisz ustawic prawidlowy luz miedzyzebny, tzn ok. 0,3-0,5 mm w najciasniejszym miejscu, luz zmienia sie podczas obracania pradnica poniewaz wirnik jest w niej umocowany mimosrodowo wzgledem pokryw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Cyborg :> a jaktam moja kopia servisowki ? :> bedzie ? :> a co do ustawiania tej pradnicy ... to w praktyce w ktorych miejscach sprawdza sie ten luz ? rozumiem ze szczelinomiezem normalnym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Serwisowka bedzie na pewno - tylko nie wiem kiedy.. Sorry ale mam nawal pracy ostatnio plus rodzinka.. Ale jesli obiecalem to dotrzymam slowa!:-)Z luzem to jest tak ze szczelinomierzem to w praktyce jest ciezko, bo po pierwsze trzeba by miec zdjeta przednia pokrywe rozrzadu, a idealnie gdyby byl silnik wyjety, no i szczelinomierz musialby miec bardzo waskie listki.. W praktyce ja ustawiam luz na sluch i na wyczucie po zamontowaniu pradnicy bo nie ma innego wyjscia.. po prostu po wstepnym dokreceniy srub probuje obracac w prawo i w lewo wirnikiem. jak jest dobrze to slychac takie delikatne stukanie i wirnik wykonuje nieznaczny ruch, potem obracam walem za pomoca startera i sprawdzam w innym miejscu (zawsze gdzies jest ciasniej a gdzies luzniej, nalezy ustawic w najciasniejszym miejscu). Jak jest ok to dobrze, a jak za ciasni lub za luzno to popuszczam sruby i obracam pradnica i tak az do skutku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 Potwierdzam odpowiedz cyborg`a78 co do ustawienia pradnicy. Mozna ustawiac w ten sposob ze kreci sie pradnica do oporu (zero luzu na zebach), a nastepnie nieznacznie popuszcza (na oko tak 1-1,5mm obrotu pradnicy). Jezeli ustawisz pradnice zbyt ciasno i odpalisz moto to bedziesz slyszal taki dzwiek w rodzaju wycia. Jezeli spasujesz za luzno to na wolnych obrotach bedziesz slyszal taki klekot (stuk). Ja jak pierwszy raz zakladalem pradnice to zdjelem z przodu obudowe rozrzadu i krecilem pradnica tak aby byl niewielki luz na zebatce pradnicy. Nastepnie przy tym ustawieniu zaznaczylem sobie na pradnicy i obudowie silnika dwa punkty - dobre ustawienie. Teraz jak zakladam pradnice to krece nia tak aby zgrac te dwa punkty i jest OK.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 hmmm czyli jezeli nieslysze zadnyc niepokojocych chalasow z silnika to wystarczy zaznaczyc pozycje pozniej zdiac pradnice i zalozyc spowrotem? no a drugie pytanie ... co z tym regulatorem napiecia ? gdzie kupic elektroniczny albo od czego bedzie pasowal? ihnstalacja 6 v ofcorz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 13 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2006 do mz i jawy 350 (6 volt) mozna dostac regulator elektroniczny, tylko nie wiem czy bedzie wspolgral z ta pradnica.Albo u tego osobnika:http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=79988133 Jak chcesz to podaj maila bo mam taki sobie schemat elektryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grasser Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 ok wczoraj zabralem sie za pradnice(ural m62) i tu kilka pytan:> 1.od czego dopasowac nowe szczotki ?? 2.przewody laczoce stojan z reszta ustrojstwa musza byc w jakims oplocie czy moga byc zwykle z izolacja z tworzywa sztucznego ?? 3.w jakich temperaturach pracuje ta pradnica ? mniejwiecej ? 4.czy musze(powinienem?) wymieniac usczelke glowna pradnicy jesli do tej pory byla szczelna ? jesli tak to gdzie ja moge dostac ? (to jest jakis standartowy usczelniacz ?) 5.wewnatrz obudowy pradnicy na sciankach widac poprzyklejane fragmenty cyny i kalafonii (tak to przynajmniej wygloda) znajduja sie ona dokladnie na wysokosci miejsca w ktorym zwoje wirnika sa przymocowane do komutatora ... to normalne ? czego to efekt ? 6. co warto zrobic jesli juz sie zabieramy za remont pradnicy ? oczywiscie wymiana szczoteczek czysczenie komutatora wymiana podejrzanych przewodow ... co jeszcze ? 7. Czy tryby kola zebatego umieszczonego w wewnatrz silnika musza byc zgrane z kolem pradnicy w jakis konkretny sposob ? w junaku z tego co pamietam bylo to ustawiane wg znakow na kolach. to by bylo na tyle (chwilowo) :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POL-13 Opublikowano 5 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2006 Czesc.Obiawy zawarte w pkt.5 sygnalizyją że uzwojenia twornika prądnicy się rozlutowały.Sprawdz czy druty są przylutowane do działek komutatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.