Skocz do zawartości

Drag Star 1100 - jaka kierownica?


Carlos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Problem jest taki…

Poprzedni właściciel mojego Drag Stara 1100 bardzo lubił się lansować i robił wszystko, żeby na tym sprzęcie wyglądać a nie jeździć :-) W efekcie (oprócz zje*anej skrzyni biegów… - tutaj będę pewnie prosił o pomoc za kilka tygodni) zrobił sobie „dragsterową” – prostą kierownicę (Highway Hawk). Abstrahując od tego, że kompletnie mi się nie podoba, to nie da się na niej jeździć – kiedy usiądę, to mam zupełnie wyprostowane ręce i prawie proste nogi (odblokowane w kolanach – to akurat jest wygodne), a mam 176 cm wzrostu.

W trosce o swoje zdrowie :( (i nie chodzi tu tylko o kręgosłup) i życie (w Warszawie, to jednak jest ruch i trzeba trochę motocyklem manewrować) chcę zmienić kierownicę. I tutaj proszę o poradę – chciałbym wybrać optymalną kierownicę dla mojego motocykla. Chodzi mi o najlepszy kształt pod kątem parametrów „jezdnych” (ten motocykl jest trochę ciężki, a dotychczas jeździłem i jeżdżę na Viragro 535), gdyż takim czołgiem będę jeździł głównie po mieście. Jednak zależy mi też na stylu motocykla (w końcu co warszawka to warszawka :crossy: ).

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to udanie się do sklepu z dużym wyborem kierownic i poszukanie czegoś metodą prób i błędów, ale po pierwsze nie znam takiego sklepu, który miałby taki wybór i pozwoliłby mi na testy :) bo niby jak… :roll:

I wracam do meritum sprawy jaka kierownica będzie najlepsza do Drag Stara 1100 i dlaczego?

Czy może posiadacze Drag Stara 1100 mogą mi coś doradzić z własnego doświadczenia? :evil:

Czy może założyć sobie oryginalną (ten sam kształt) kierownicę do Drag Stara i nic nie kombinować jak nie będzie mi przeszkadzać? A jak tak to skąd i za ile ją wziąć?

Mi osobiście podobają się (średnio)-szerokie (nie wysokie) lekko wygięte kierownice z manetkami w stronę kierowcy, ale…z takim pałąkiem to na pewno nie wcisnę się między samochody :-D Ponadto nigdy na takiej kierownicy nie jeździłem i nie wiem czy nie będzie ona powodować jakieś nienaturalnej pozycji.

Czy Waszym zdaniem kształt kierownicy a’la V-Rod będzie lepszy od oryginalnej?

I jeszcze jedno – z czego właściwie robione są dobre kierownice? Chodzi mi o to, że jakby ktoś z Was miał jakiś katalog kierownic i chciałby się (życzliwie) ze mną podzielić :-) to sam bym sobie zrobił kierownicę :idea: : rurka aluminiowa (tyko jaka grubość?), palnik albo inne narzędzie :twisted: , potem podkład z miedzi, chrom i będzie! Tylko najpierw muszę zdecydować się na kształt...

Jak znam życie, to będzie…za 20 podejściem :lol: więc pewnie kupię gotową, ale informacji nigdy za wiele :)

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz, czy masz oryginalne, niskie mocowanie kierownicy do górnej półki, czy wysokie risery (podejrzewam to drugie, do prostego T-bara raczej konieczne). Oryginalna - z calowej, stalowej rurki, nie będzie do tych ostatnich pasowała, zwłaszcza jeśli mają po 15cm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że mam wysokie risery (czy dystanse jak kto woli)! :)

http://www.custom-wizard.com/acatalog/West...oast_Style.html

Mam dokładnie te Highway Hawk - nawet na górze mają taki napis :lol:

Chciałem je wyrzucić, ale jak zobaczyłem te 112 euro (netto), to być może jeszcze na nich zarobię :lol:

I tak muszę je zdjąć, bo tylko ta prosta kierownica jakoś z nimi wygląda...

Spróbuję wrzucić zdjęcia mojego sprzęcika do galerii osobistej, to od razu wszystko będzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sie, ze to sa 4 i 1/2 calowe... Podobny wymiar maja moje, choć z innej firmy zza oceanu. I tez lekko cofaja kierownice do tylu. Moze nie bedzie zle z oryginalna - masz tylko 4 cm wzrostu wiecej ode mnie. Ja dopiero po podwyzszeniu kierownicy czuje sie naprawde swobodnie na "OldMotylku". Najprosciej byloby gdyby jakis fan T-barow chcial sie zamienic... Twoje moto to custom czy classic (A), bo maja rozne kiery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Custom...prawdziwy Custom 8)

Zdjęcia są już w mojej galerii osobistej, więc można sobie zobaczyć maszynę :-) , kierownicę i...mnie :twisted: i...Viróweczkę :)

 

Czyli co? Standardową kierownicę zamocować na tych riserach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Carlos,

jeżeli chodzi o kierałę to jest kilku producentów w polsce - wybór naprawdę duży, napewno dobierzesz coś do Draga na motobajzlu / cała zima przed Tobą/ - ceny ok 120 zł.

Petrus /poznań/ robił mi kierałę na zamówienie- wszystko wysyłkowo, a wyszła napawdę dobrze...

PS

ile chcesz za risery i kierałę? - podoba mi się :roll:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz Szafir... :roll: to są drogie rzeczy... 8)

:lol: :lol: :lol:

A serio, to myślę,że mogę się wymienić za oryginalną kierałę (+mocowania) do drag Stara 1100. Jakby co to na PW.

 

Pytanko do posiadaczy XVS 1100 - czy może ktoś z Was podać mi wymiary tej kiery?

1. Całkowita głębokość (od podstawy do kierowcy),

2. Szerokość

3. Szerokość mocowań

4. Szerokość na dole (od wygięcia do wygięcia - ta część na linii mocowania)

5. Długość od krawędzi do wygięcia ku dołowi

6. Długość od wygięcia z punktu 5 do wygięcia z punktu 4

 

No i pewnie teraz wszyscy zaczną sobie mierzyć... :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oglądałem fotki i oto moja rada:

1.usiądź wygodnie na dragu, wyciągnij ręce do takiej pozycji jak ci pasuje /tylko nogi połóż na podnóżki-jak w czasie jazdy/

2.zmierz, w miarę dokładnie, szerokość rozstawu dłoni oraz wysokość na jakiej znajdują się dłonie od półki

3. teraz tylko dobierz kształt kiery i ... JAAAZDDA.

PS

oryginalna kiera i risery /w XVS 1100/wg mnie to porażka=brzydkie... dobierz do riserów ładną kiere i będzie naprawdę ok.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujesz, żeby zostawić takie wysokie risery?

Czy z profilowaną kierownicą nie będą wyglądały trochę śmiesznie?

 

Właśnie mój motocykl przeszedł przegląd zerowy i kolesie na stacji (kilku też jeździ), stwierdzili, że po zmianie tej prostej kiery mój Drag straci urok :-D Powiedziałem, że urok urokiem, a ja chcę tym jeździć, a nie trzymać przed domem na pokaz :!: :)

 

Co myślicie o szybach przy różnych kształtach kierownicy w DS 1100?

Szczerze...to może bez szybki jest ładniej, ale jak pomyślę o tych wszystkich robalach, które mam porozbijane na mojej szybie, to chyba nie powinienem rezygnować z owiewki/szybki? Tylko nie wiem, czy fakt, że zamontuję szybkę wpłynie na kształt kierownicy, który powinienem wybrać? Co o tym myślicie?

Poza tym lubię szybko jeździć, a przy 140, to człowieka zwiewa zza kierownicy :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujesz, żeby zostawić takie wysokie risery?

Czy z profilowaną kierownicą nie będą wyglądały trochę śmiesznie?

 

Właśnie mój motocykl przeszedł przegląd zerowy i kolesie na stacji (kilku też jeździ), stwierdzili, że po zmianie tej prostej kiery mój Drag straci urok :-D Powiedziałem, że urok urokiem, a ja chcę tym jeździć, a nie trzymać przed domem na pokaz :!: :)

 

Co myślicie o szybach przy różnych kształtach kierownicy w DS 1100?

Szczerze...to może bez szybki jest ładniej, ale jak pomyślę o tych wszystkich robalach, które mam porozbijane na mojej szybie, to chyba nie powinienem rezygnować z owiewki/szybki? Tylko nie wiem, czy fakt, że zamontuję szybkę wpłynie na kształt kierownicy, który powinienem wybrać? Co o tym myślicie?

Poza tym lubię szybko jeździć, a przy 140, to człowieka zwiewa zza kierownicy :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujesz, żeby zostawić takie wysokie risery?  

Czy z profilowaną kierownicą nie będą wyglądały trochę śmiesznie?  

Carlos - jak masz wysokie risery to kierała będzie trochę płytsza - to wszystko. W oryginale są dość niskie, a kierała baaardzo głąboka.

Najpierw kierała, później dobierz szybę...no i pochwal się późnij osiągnięciami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Poza tym lubię szybko jeździć' date=' a przy 140, to człowieka zwiewa zza kierownicy[/quote']

I będzie zwiewać bez wzgledu na to jaką i jak zamontujesz szybę, ponieważ ... MA ZWIEWAĆ. :D. Musisz pogodzić sie z myślą, że Drag Starem (bez względu na to czy 650 czy 1100) nie jeździ się szybciej. To nie jest motocykl do szybkiej jazdy. To motocykl do statecznego, dystyngowanego przelotu. Moim zdaniem powyżej 120 komfort jazdy (czyt. walka z wiatrem) spada do zera (staje się nieznośna). Po pierwszych kilometrach uzmysłowiłem to sobie i od tamtej pory pogodziłem sie z myślą, że będą tacy co mnie wyprzedzą. Choć czasami krew mi się burzy, jak np. Fabia próbuje swych sił :-D. Wtedy potrafi mi się 170 pokazać na zegarze. Ale to już nie jest jazda, tylko walka o przetrwanie. Co prawda, któremuś koledze z forum na XVS-ie ponoć i "2" z przodu sie pokazała, ale to zapewne chłop z imadłami zamiast dłoni. I to jest cała prawda o Drag Starach, choć pewnie nie tylko o nich. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba w Drag Starach jest niezbędna, jeżeli chcesz dalej jeździć, a nie jedynie po mieście. Fakt, zawiewać i tak będzie, ale było nie było, znacznie mniej.

Miałem okazję pojeździć Warriorem (goły, bez szyby). Przy 190 km/h rączki miałem jak dobrze wyrośnięte szympansiątko, a i szyjka się wydłużała, gdyż kask już z główki zdejmowało :-)

Zdecydowanie do dalszych podróży szyba musi być - całkowicie wprawdzie nie ochroni, ale swoje jednak pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyba w Drag Starach jest niezbędna...Zdecydowanie do dalszych podróży szyba musi być - całkowicie wprawdzie nie ochroni' date=' ale swoje jednak pomaga.[/quote']

 

Kwestia gustu. Ja tam do swojego motocykla bym szyby nie założył. W zasadzie to miałem szybę ale ją sprzedałem (akurat kaski powinno starczyć na kit do gaźnika ;) ). Chopper z dużą szybą wygląda śmiesznie. Ewentualnie mała owiewkapasuje do maszyn robionych na "dragi". No i w cruiserach nie razi (tak bardzo :) ).

 

A swoją drogą to ciekaw jestem kto Drag Starem rozpedzi się do 190km/h i utrzyma taką prędkośc na trasie :-D . Podejrzewam że nawet Worrior i VTX 1800 nie nadają sie do takiej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą to ciekaw jestem kto Drag Starem rozpedzi się do 190km/h i utrzyma taką prędkośc na trasie  . Podejrzewam że nawet Worrior i VTX 1800 nie nadają sie do takiej jazdy.

 

Nie wiem czy w ogóle bez "wzmocnienia" jest szansa pojechać Dragstarem (1100) 190 km/h. Raczej watpię.

Co do Warriora (jeżeli licznik nie kłamał) to przy 190 jest jeszcze zapas, ale w mojej ocenie taka jazda przy przewidzianej w tym moto pozycji i braku odpowiednich osłon, raczej jest jedynie dla konesera i to na krótszą metę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...