Skocz do zawartości

Terenowe Diesle


Gothcrust
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

oe

teraz w samochodach mniej wiecej siły sie wyrównały.ale nie powiesz mi ze np. auto w benzynie i auto w ropie o tej samej pojemnosci,roczniku bedzie przyspiesząło tak samo

 

pewnie ze nie diesel bedzie szybszy np nowa corolla 177km z pojemnosci 2,2 l to taka sama bezyna ma max 170km i co wy na to

A ja na to :arrow: bzdury.

Jeździsz taką Toyota czy ktoś z rodziny :?: :lol:

Ja mam nawet mniejszy silnik benzynowy a wciągnę tą Toyotke (jeśli chodzi o osiągi) bez szemrania. :)

 

Porównój albo silniki benzynowe i diesla doładowane albo wolnossące a nie doładowany diesel a wolny ssak benzyna.

A i tak Honda VTi 1,6l bez turbo osiąga moc 160 KM podobnie BWM M3 3,2l 321KM (nowsza pewnie i więcej) i inne.

Czyli ta "Twoja" Corolla powinna mieć co najmniejn 220 KM a nie ma mimo doładowania :!:

Parametry max mocy lub/i momentu coś tam wstępnie mówią ale czasami dużo więcej w tym marketingu aniżeli rzeczywiste przełożenie w osiągach.

Ponieważ:

po pierwsze i tak ważniejszy jest przebieg krzywych momentu i mocy a nie tylko ich maxymalne wrtości;

po drugie ważneiejsze jest jak to wygląda na kołach a nie na silniku.

Do tego dochadzą masa, opór powietrza, przyczepność, rodzaj napędu itp.

 

Czyli czasami auto nominalnie słabsze może objeżdżać te niby mocniejsze.

 

Wiele diesli generuje duży a nawet bardzo duży max momet obrotowy ale trwa to krutko i przy niskich obrotach.

 

Z resztą poczytajcie:

http://technikajazdy.w.interia.pl/mocvsmoment.html

w ogóle strona ciekawa jeśli chodzi o technikę szybkiego przemieszczania się samochodem.

 

Diesle są wdług mnien jedynie górą w przypadku ekonomiki i to jak narazie tylko przy bardzo dużych przebiegach,

lub innych specyficznych dla tego rodzaju sinika zastosowań.

 

Ale wywód, dobra koniec o katamaranach.

Pozdrawia zawsze benzynowy Bary ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BaRy    zakonczymy ten sporny temat bo to forum motocyklowe ... :!:  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:

 

Hm dopiero teraz to piszesz :?: :?: :?: :)

A tak się starałem. :roll: :lol:

No dobra spoko.

Z resztą nie wiem czy zauważyłeś ale przecież sam wyżej napisałem,

że koniec o katamaranach :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by zalozyli turbo to moze by sie to jakos zbieralo...

Byłby mniej niezawodny. A tak mamy SDI na dwóch kołach.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

co do katamaranow to zalezy w ktorym jaki kierowca siedzi, bo dresiarze w bejkach z duzymi silnikami jezdzic bo raz takim chcialem pomachac przez tylna szybe bo zachcialo sie im scigac z troche siwym panem.

no i takim trafem 2.2 turbo diesel o dosc sporej masie i doswiadczonym kierowca odstawil panow w dresach w bejce z silnikiem ponad 2 litery.

tak jest jak sie biegow nie potrafi znalezc :lol:

na tuning party, dziadek w oktawi combi rozkladal gosciach w TJUNINGOWANYCH golfach tylko bylo slychac jak katuja na sprzegle szukajac biegu, a dziadek spokojnie cyk cyk i zajal pierwsze miejsce w swojej klasie ;p

 

 

co do odglosu takiego motocykla to nie sadze zeby byl jakis ochydny, diesle katamarany tez brzydko nie brzmia, wrecz cudownie jak slychac turbo :D

chetnie bym zobaczyl taki motorek na zywo

i do konca nie jestem pewny czy taki ropniak by jezdzil na wszystko, czolgi owszem jezdza na wszystko ale one maja silniki wielopaliwowe :D nawet na spirytusie podobno pojada :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda by było spiryt do baku lac, lepiej troche wody i mamy znacznie efektywnejsze paliwo :D a wracając do tego ropniaka to bardzo fajny pomysł tylko ciekawe jak sie sprawuje w terenie. Czy jazda na nim nieprzypomina troche podroży na traktorze( poteżny moment i od 0-100km/h w 10min :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie w dieslu liczy się tylko ten moment obrotowy, przy niskich obrotach.

Ale przy tych cenach "gnojówki" , , to już przestało mnie interesować , tylko auto i moto na benzynę . Ten aromat benzyny i dzwięk auta nieosiągalny w dieslach. W motocyklu gnojówka , to tragedia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zato mozna lac kompot babuni do diesla dolewac uszlachetniacz i latac za grosze w mercach duzo osob leje kompocik i nic sie nie dzieje ciekawe czy moto by chodzilo :D ale jak narazie 23 konie przy 200 kilo wagi moto to stanowczo za malo nawet moment nic tu nie da jak V-max 100 km/h gdzie 80 to zalecana :/ chyba ze faktycznie tylko w lekki teren gdzie te 80 jest wystraczajace

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...