Lunch Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Witam. W maju mialem wypadek na moto. Ze wzgledow technicznych motocykl byl unieruchomiony przez 5 miesiecy, akumulator nie byl w tym czasie niestety ladowany. Przed pierwsza jazda po wypadku (po 5 miechach) musialem go naladowac, bo nie chcial zapalic, pojezdzilem troche i bylo ok, na drugi dzien znow nie zapalil i znow ladowanie, przejchalem jakies 100 km i bylo wszystko ok. Teraz postal mi w garazu 5 dni (garaz ogrzewany) i chyba go calkiem szlak trafil, nawewt nie chce pokrecic rozrusznikiem. Czy da cos jak wymienie elektrolit? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 chyba nie. Jezeli go ladowales i po kilku dniach sam traci napiecie to chyba juz na szmelc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrobel Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Czy da cos jak wymienie elektrolit?nic to nie da , no chyba ze przy wypadku sie wylalo duzo i uzupelniles to sama woda . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 czeka cie kolejny wydatek....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Najprawdopodobniej akumulator zabiła kilkumiesięczna bezczynność i ładowanie go prostownikiem samochodowym. Trza odżałować i kupić nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunch Opublikowano 19 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Ok. Zakupie wiec nowy. Jest roznica miedzy prostownikiek samochodowym a takich do motocykla? Sa wogole takie specjalne do ladowania akumulatorów motocyklowych? Moj akumulator ma 12V wiec laduje go prostownikiem 12V, amperaz tez pasuje. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 19 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2005 Jasne, że się różnią. Akumulator nowoczesnego motocykla musi być ładowany tzw. 'igłami' - wykresy i charakterystyka prostowników się kłania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 a takiego motocykla sprzed 90 r :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Myślę, że mały prąd takiemu aku nie zaszkodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 no ale też igłami?? to Chyba nie zależy od nowoczesności motocykla tylko od rodzaju akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macbrus Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Polecam urządzonko Akupower. Przydatne w zimie ale tez do podładowywania aku. W uproszczeniu chodzi o to że jak się nie jeździ podłącza się akumulator pod Akupower a on ładuje i rozładowywuje akumulator , pobiera to prawie nic prądu a właściciel akumulatora nie musi pamiętać aby w zimie co 2 miesiące podładowywać aku no i przy tej operacji nie zagotować elektrolitu :) Jest to urządzono opisane w Automobiliście 4/2004. Cytuj Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Naprawa poprzez wymianę. Awaria akumulatora to początek większych problemów bo uszkodzony czy całkiem wyładowany może spowodować awarie lawinowo czyli w drugiej kolejności uszkodzenie regulatora a jak będziesz miał pecha to spalisz uzwojenie altka. Z tych wymienionych elementów bateria jest najtańsza. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a!ntek Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 to Chyba nie zależy od nowoczesności motocykla tylko od rodzaju akumulatoraNo właśnie o tym mówiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 20 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2005 Piszesz, że miałeś wypadek. Ale nie podajesz czy np. nie wyciekł elektrolit. Czy dolewałeś wody itd. Jeżeli poziom elektrolitu w celach jest nierówny to mógł być wyciek. Dolanie wody tylko do niektórych cel spowoduje, że gęstość elektrolitu będzie nierównomierna w celach i tym samym akumulador do kitu. Sprawdzić to trzeba areometem. Można podjąć próbę reanimacji, ale jest to pracochłonne i kłopotliwe a nawet niebezpieczne. Należy liczyć się z porażką. Jeśli chcesz mogę to opisać.Jedna uwaga jeśli akumulator ma więcej niż 2 lata nie warto. Na wiosnę będzie miał już 3 i jeśli miał "przejścia" to nic z tego nie będzie. Ponadto jeżeli jest to "chińczyk" to też nie warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunch Opublikowano 21 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2005 Dzieki za informacje. Porozgladam sie za nowym aku, potrzebuje do Suzuki Bandit. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.