Darek Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 Witam wszystkich na forum.Mam pewien problem z motorkiem MZ ETZ 251e - 1991r, otóż jadąc z predkością około 80km/h i hamując silnikie oczywiście na biegu, przy takiej predkości słyszlne są "dziwne" stuki w silniku w rytmie pracy tłoka. Nie są to stuki metaliczne czy coś podobnego. Wyraźnie są one słyszalne i odczuwalne w takcie pracy tłoka tak, że aż cały motocykl "podskakuje". Z początku myślałem, że to coś związane z zapłonem, ale nic w tym kierunku jeszcze nie robiłem. Natomiast przy mniejszych prędkościach a dokładniej niższych obrotach silnika nie występują one, tylko przy wyższych, na biegu jałowym także nie występują te stuki zarówno na niższych obrotach jak i wyższych. Przecieków oleju nie zauważyłem, dymek z rury wydechowej też jest taki sam jak przed pojawieniem się tych stuków. Proszę o poradę za co mam się wziąć, żeby ten feler zlikwidować, co może być tego przyczyną.Z góry serdecznie dziękuję.Z poważaniem.Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 nie spotkałem sie jeszcze z takimi objawami w mz,sprawdż zapłon,swiece przewód,fajke ustawienie,moze masz doczynienia ze spalaniem stukowym,moze sie myle,ale sprawdż,może przeskakuje ci łąncuch na zębatkach ale w to watpie skoro piszesz że to z silnika.spradż ten zapłon i napisz czy cos sie poprawiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 4 Października 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 Dzięki za poradę, fakt, że od początku istnienia motorku jeszcze nie wymieniałem kabla wysokiego napięcia i świecy, motorek ma przejechane 10 000km. Odnośnie ustawienia zapłonu to nie mam dostatecznej wiedzy, ale chyba już gdziej post na ten temat pojawił się na forum. Jeszcze raz dzięki, jak tylko usunę przyczynę to dam Tobie znać gdzie ona tkwiła.Pozdrawiam.Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 Chwila, chwila, przecież to jest mz z elektronicznym zapłonem, i bardzo mało prawdopodobne jest, żeby sam z siebie się przestawił, a poza tym w instrukcji piszą, że fabryczne ustawienie zapłonu powinno wystarczyć na cały okres eksploatacji silnika, no chyba że silnik jest po generalce...... a co więcej, raczej dość ciężko się ustawia elektroniczny zapłon, to nie jest to samo co zapłon z przerywaczem.......ale powodzenia, tylko żeby tym dłubaniem jeszcze nie pogorszyć sprawy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 hmm piszesz iż stuki te słyszalne są w trakcie pracy tłoka to moze masz luz promieniowy na korbowodzie i tłok uderza o głowice albo poprostu sypie sie łożysko igiełkowe sprubój je wymienic koszt takiego łozyska wynosi 15zł powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 4 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2005 tez sie przychylam sprawdzeniu luzom na wale korbowym...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Natomiast przy mniejszych prędkościach a dokładniej niższych obrotach silnika nie występują one, tylko przy wyższych, na biegu jałowym także nie występują te stuki zarówno na niższych obrotach jak i wyższych. moze masz luz promieniowy na korbowodzie i tłok uderza o głowice albo poprostu sypie sie łożysko igiełkowejezeli miałby luz na wale to wydaje mi sie że byłoby to słychac w całym zakresie obrotów,tak mi sie wydaje ale mozesz sprwdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 jezeli miałby luz na wale to wydaje mi sie że byłoby to słychac w całym zakresie obrotów,tak mi sie wydaje ale mozesz sprwdzic. no własnie troszke dziwne ale kto wie moze to być to a jesli to nie to to nie wiem co moze powodowac te stuki chociaz ja moge powiedziec na swoim przykładzie podobnie jak u Darka na wolnych obrotach nie było u mnie nic silnik ładnie pracował a na wyzszych i przy wiekszej prędkosci oraz na schodzeniu z niej cos w garnku waliło no i jak sie okazało wadliwe było łożysko igiełkowe wymieniłem i jak ręką odjął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbig Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Witam.Gdyby to bylo lozysko na glowce bylo by slychac na postoju, przy przegazowaniu, szczegolnie przy zchodzeniu z wysokich obrotow. Ale wykluczyc nie mozna. W szczegulnosci ze bardzo trudno opisac rodzaj stuku na odleglosc. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciowiec Opublikowano 5 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2005 Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby zciągnąć cylinder i sprawdzić to epmirycznie, bo W szczegulnosci ze bardzo trudno opisac rodzaj stuku na odleglosc.a takie zdjęcie i założenie cylindra to raczej nie zajmie zbyt wiele czasu, a zarazem uchroni od pochpnego dłubania przy zapłonie............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.