Skocz do zawartości

GS 500 czy ER-500 / GPZ500 czy EX500


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba Ci za bardzo nie pomoge w wyborze ale napisze tak: nie myslales o CB 500... Wiekszy moto od GS'a i ER i mocniejszy. Poza tym to Chąda :) U mnie mimo 10 lat i 60k przebiegu nic sie nie psuje i na nic szczegolnie nie moge narzekac. Ceny co prawda troche wyzsze niz u konkurencji, ale moim zdaniem warto wiecej wylozyc. Artykul o uzywanym CB jest w pazdziernikowym "Motocyklu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie CB pominałem bo duzo osob mi mowilo że ujowy jest.

Dziwna opinia, pierwszy raz slysze zeby ktos na honde narzekal. Ja o swojej nie moge zlego slowa powiedziec. Mam 3 znajomych, ktorzy tez CB ujezdzaja i wszyscy zadowoleni.

Co do eksploatacji do motor niezawodny. Gdzies na necie czytalem artykul, ze silniki przejezdzaja spokojnie 150k km i nic sie nie dzieje. Olej wymieniam co 12k kilometrow, na codzien smaruje tylko i naciagam lanuch i tyle z czynnosci eksploatacyjnych. Oleju tez nie zauwazylem zeby brala. Spalanie ponizej 5l/100. Koles mowil ze na dobrym paliwie na trasie nawet ponizej 4l zszedl, mi sie jeszcze nie udalo.

Osiagi bez porownania z GS czy ER. CB ma 58KM, konkurencja cos kolo 50 zdaje sie. Mialem okazje objechac kilka ER spod swiatel. Przyspieszenie w CB - 4,7, u konkurencji juz ponad 5 sekund. V max sprawdzony to 200kmh ( lekko z gorki nawet 210 sie udalo :) ) , konkurenci wymiekaja przy 180-185kmh.

Wyglad CB tez mi odpowiada, klasyczny naked, ladniejszy moim zdaniem niz GS a porownywalny z ER. Jak jeszcze wybebeszysz wydech i ew. zmienisz przednia lampe ( jedyna rzecz jaka mnie w tym moto drazni) to bedziesz mial super motorek na miasto.

Jak masz jeszcze jakies pytania to wal smialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszenie w CB - 4' date='7, u konkurencji juz ponad 5 sekund. V max sprawdzony to 200kmh ( lekko z gorki nawet 210 sie udalo :) ) , konkurenci wymiekaja przy 180-185kmh.

Wyglad CB tez mi odpowiada, klasyczny naked, ladniejszy moim zdaniem niz GS a porownywalny z ER. [/quote']

 

4,7?? w katalogu mam 5,2 i v-max 185. Dane zamieszczone na stronie prywatnej sa moim zdaniem niezbyt prawdomowne. Lekko z gorki i juz zejdziesz ponizej 5s. Piszesz ze konkurenci wymiekaja przy 180-185 a przeciez wiele osob jechalo 190 na gs'ach. Skoro nie podajesz suchych danych to nie zakladaj ze gs czy er nie poleci wiecej czy nie przyspieszy do 100 szybcije niz katalogowo. CB ma klasyczny wyglad jesli pisze na niej 750. 500 jest tylko nakedem bo o klasyce tu nie mozna mowic. Plastikowo, bezchromowy poprostu mieszczansko. Er jest znacznie ladniejszy a gs podobnie jak cb 500 to mieszczuchy choc przynajmniej gs nie ma w calosci malowanego wydechu.

Jedyna co w moim odczuciu przemawia za honda to silnik. Jak dla mnie za malo i wole kupic cos innego ale wyglad to kwestia gustu. Trzeba dodac ze hondy sa drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4' date='7?? w katalogu mam 5,2 i v-max 185[/quote']

W nowych CB a raczej CBF rzeczywiscie podaja 5,2. Tyle ze nowe CB sa slabsze (maja 54KM). W roczniku 95, ktory ujezdzam wyczytalem ze niby jest 4,7; moze jest nieznaczna roznica, nie wiem, nie zauwazylbym podejrzewam roznicy 0,5 sek w przyspieszeniu. V max podaja w nowych CBF 185-187kmh - zalezy w ktorym katalogu. Moja na pasie startowym poleciala rowne 200, takze za wiekszy V max niz fabryka podaje moge reczyc. Co do 190kmh na GS to moze zalezy to od rocznika, 2 znajomi ktorzy maja GS'y mowia ze wyciskaja max 185 i dalej nie chce ciagnac. Ich motorki troche lat juz maja wiec mozliwe, ze V max troche im juz spadl. Sam GS'em nie jezdzilem, wiec nie bede sie upierac ze wyciaga max 185, posluzylem sie tu tylko informacja od znajomych.

Co do przyspieszen to recze ze sa lepsze niz w GS i ER, mialem okazje sprawdzic, konkurencja zostala w tyle.

 

Er jest znacznie ladniejszy a gs podobnie jak cb 500 to mieszczuchy

Czy ER jest ladniejszy od CB...? Kwestia gustu mysle' date=' mi sie bardziej CB podoba, no ale chyba kazdy swoje chwali :)

 

Trzeba dodac ze hondy sa drogie.

Tutaj nie moge sie nie zgodzic. Ale roznica w cenie skads wynika... Zaplacisz co prawda wiecej przy kupnie, ale tez drozej potem sprzedasz CB niz GS'a z tego samego rocznika.

Nad kawa ER5 sam sie zastanawialem jeszcze przed kupnem CB, ale zaczeto mi ja odradzac. Podobno bardziej awaryjny motor niz CB, ale to tylko zaslyszana opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bikepics.com/honda/cb500/

Tu masz fotki CB. Z plastikami, bez plastikow, z mala szybka-do wyboru do koloru. Wszystkie rodzaje mozesz spotkac u nas na ulicach.

Swoim CB jezdze od czerwca tego roku, zrobilem na razie jakies 5k km, rocznik 95, przebieg 60k km. Bardzo sobie chwale. Olej do wymiany idzie co 12k km, sprawdzenie zaworow co 24k km z tego co mi wiadomo. Jak na razie tylko leje benzyne i jade; jedyny moj dodatkowy wydatek to na razie nowa opona na przod. Co do silnika absolutnie nic sie nie dzieje. Polecam lekture nowego "Motocykla". Cytat z artykulu o uzywanym CB500:"w tescie na 50k km przydarzyl sie defekt napinacza lancucha, zuzylo lozysko glowki ramy i spalila para zarowek.Innych usterek nie stwierdzono!.Silnik przetrwal test w doskonalej kondycji.Cylindry i tloki byly jak nowe".

Na co zwracac uwage?

Prawde mowiac nie slyszalem zeby CB miala jakies charakterystyczne przypadlosci. Ja swoja ogladalem ze znajomym mechanikiem i stwierdzil, ze wszystko gra. Sprawdz tylko czy nie miala w przeszlosci jakiegos porzadnego dzwona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz fotki CB. Z plastikami' date=' bez plastikow, z mala szybka-do wyboru do koloru. Wszystkie rodzaje mozesz spotkac u nas na ulicach.

Swoim CB jezdze od czerwca tego roku, zrobilem na razie jakies 5k km, rocznik 95, przebieg 60k km. Bardzo sobie chwale. Olej do wymiany idzie co 12k km, sprawdzenie zaworow co 24k km z tego co mi wiadomo. Jak na razie tylko leje benzyne i jade; jedyny moj dodatkowy wydatek to na razie nowa opona na przod. Co do silnika absolutnie nic sie nie dzieje. Polecam lekture nowego "Motocykla". Cytat z artykulu o uzywanym CB500:"w tescie na 50k km przydarzyl sie defekt napinacza lancucha, zuzylo lozysko glowki ramy i spalila para zarowek.Innych usterek nie stwierdzono!.Silnik przetrwal test w doskonalej kondycji.Cylindry i tloki byly jak nowe". [/quote']

Kolega dobrze prawi dac mu piwo :) ja zaś swoją ujezdzam od czerwca i jest to 95r ale 40tys i tylko zalewam swieżym paliwem a jesli ktos mysli ze cb500 jest brzydka to proponuję zajrzec do albumu takze dopisze że cb500 to najlepszy naked z rodziny 500 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale cb nie jest najladniejsza z 500 :)

 

honda

 

najladniejszy z klasy500 :)

 

Sorry ale jak dla mnie honda nie umywa sie do tego pieknego klasycznego golasa. Moze i bedzie wolniej jezdzil ale jesli ktos szuka super osiagow to nie wsrod 500 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie podać przykładowe ceny części? I czy nadaje sie to na..... hmmm.... pierwsze moto?? Chyba przepaści nie ma pomiędzy polecanym GS500 a CB500 pozostającym w cieniu? I jak jest z hamulcami, bo tam z tyłu jest bębenek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie podać przykładowe ceny części?

Nie ma po co' date=' hondy sie nie psuja :) A tak na powaznie to oryginalne czesci sa dosyc drogie, mysle ze w suzuki jest podobnie. Ja staram sie naprawiac to co sie da, jak sie nie da to szukam zamiennikow albo czesci uzywanych.

 

I czy nadaje sie to na..... hmmm.... pierwsze moto??

Nadaje sie, jestem tego przykladem. Jak bedziesz jezdzil z glowa to nie powinienes sobie zrobic krzywdy.

Jak masz mozliwosc to porownaj na zywo GS i CB. Jestem prawie pewien ze CB bardziej Ci sie spodoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...