Skocz do zawartości

"stożek" w dwusuwach?


madras30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

przeglądając forum samochodowe natrafiłem na opisy zastosowania filtra stozkowego w ukladach ssacych i zalet/wad ich zamontowania

sam jestem pod wrażeniem dzwieku JAWY 350 TS ze zdjętym łacznikiem gażnik-obudowa filtra powietrza (moimzdaniem o wiele lepszym podczas przyspieszania niz kombinowanie z wydechami) zatem co sądzicie o zamontowaniu takiej wkładki i jak ją umiescić by nie zbytnio nie niszczyc już istniejacych elementów? a może ktos ma takie rozwiązanie?

czekam na opinie i propozycje

 

mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem pod wrażeniem dzwieku JAWY 350 TS ze zdjętym łacznikiem gażnik-obudowa filtra powietrza

 

każdy dwusuw ma taki przyjemny basik z krótkim dolotem :P możesz spróbować co i jak z tym stożkiem... sam sie zastanawiam, bo mam pasujący stożek za gaznik do jawy... trzebaby tylko doregulowac gaznik...

z tym, że w dwusuwie wazny jest dolot, a własciwie długość...

 

no cóż, nie spróbujesz nie zobaczysz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie stożek !! chyba ze chcecie wybierać piasek z silnika !!

 

pożądny storzek kosztuje ponad 100zł , a takim z allegro mozesz jedynie zasyfić i gaźnik i silnik

No bez przesady. Na szose sie taki stozek nada, co nie zmienia faktu ze w terenie to jest porazka (ale to jest chyba oczywiste).

 

Madras: Sprobuj zwiekszyc wlot powietrza w orginalnym filtrze! Chyba w kazdym sprzecie jest gdzie wywiercic dziurki zeby byla mozliwosc przeplywu wiekszej ilosci powietrza!! (dziury wierc w miejscy gdzie powietrze jeszcz enie jest przefiltrowane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madras: Sprobuj zwiekszyc wlot powietrza w orginalnym filtrze! Chyba w kazdym sprzecie jest gdzie wywiercic dziurki zeby byla mozliwosc przeplywu wiekszej ilosci powietrza!! (dziury wierc w miejscy gdzie powietrze jeszcz enie jest przefiltrowane)

 

 

W dwusuwach celowo wykorzystuje się opory przepływu. Gdyby nie one, za dużo mieszanki cofałoby się spod tłoka podczas pracy na biegu jałowym i trza by cały czas dawać "w palnik".

 

Za to można zrobić polerki kanałów i inne cuda niewidy jesli myśli się o zwiększaniu prędkości obrotowej, i w związku z tym mocy. Tylko czy biegów nie zabraknie... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polerke zrobiłem nawet wału jakis czas temu ale czy mocy przybyło ? trudno powedzieć poszerzyłem dolot ale tylko nieprzyjemnie buczy stąd spowrotem dokleiłem brakujące elementy a co do tegopiasku w silniku to kolega ma chyba raje i zgadzamsie po chwili zastanowienia z tym dolotem przy braku odpowiedniego podcisnienia nie można jechac! (doładowałem go rurką by pęnd powietrza zmniejszył opory ssania) lipa gaznik to urzadzenie podcisnieniowe i rozkład przed i za przepustnica ciśnien ma ogrmne znacznie

 

dziekuje wsztstkim za odpowiedzi

 

chyba kupie nowy filtrpowietrza-tradycyjny i tyle z "rasowania" w tym obrębie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stozek odpada bo :

1) wazna jaest dlugosc kanalu za gaznikiem (jak to ktos wyzej pisal)

2) zauwaz ze filtr powietrza masz w puszce jak zalozysz stozek na zewnatrz to bedzie non stop brudny (zobacz ile zawsze jest zupy pod gaznikiem)

3) z tym polerwoaniem kanalow to bylbym bardzo ostrozny a juz na pewno nie powiekszalbym ich...

4) polerowanie walu nie wiem czy cos daje... wedlug mnie nie ale moge sie mylic..

5) lepiej zainwestowac w dobre lozyska do kol co bys mial mniejsze opory przy toczeniu wtedy napewno rozbujasz sie do bajecznych predkosci hehe;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim sympatykom genialnych rozwiązań typu wolny dolot, stożek na gaźnik, wiadro zamiast tłumika albo wolny wydech i takie tam polecam, w ramach dokształcania, artykuły Sałka i książki Kordzińskiego. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Madras: Sprobuj zwiekszyc wlot powietrza w orginalnym filtrze! Chyba w kazdym sprzecie jest gdzie wywiercic dziurki zeby byla mozliwosc przeplywu wiekszej ilosci powietrza!! (dziury wierc w miejscy gdzie powietrze jeszcz enie jest przefiltrowane)

 

Właśnie myślę, żeby zmodyfikować w ten sposób seryjny filtr powietrza w nsr'ce... Planuję wywiercić kilka otworów w górnej pokrywnie (na gąbką), żeby gaźnik zasysał więcej powietrza. Jak myślicie: czy bez regulacji gaźnika się nie obędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie myślę' date=' żeby zmodyfikować w ten sposób seryjny filtr powietrza w nsr'ce... Planuję wywiercić kilka otworów w górnej pokrywnie (na gąbką), żeby gaźnik zasysał więcej powietrza. Jak myślicie: czy bez regulacji gaźnika się nie obędzie?[/quote']

 

 

Ja bym w ogóle wywalił filtr, przewód powietrza i wspawał wiadrokompresor.

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czemu się czepiacie tych filtrów ????? jeśli się kupi dobry i odpowiednio wyreguluje gaźnik, to można uzyskać ciekawe rezultaty, no i wygląd ;)

1) wazna jaest dlugosc kanalu za gaznikiem (jak to ktos wyzej pisal)

przecież przy zakładaniu filtra nie obcinamy żadnego krućca, nie skracamy łącznika gaźnika z cylindrem itp. długość kanału pozostaje niezmienna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica mocy między stożkowym a normalnym filtrem jest taka że na stożkowym mamy do 2% więcej mocy, w autoświecie/motorze o tym pisali

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...