Skocz do zawartości

Turystyk / enduro ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie małe pyt. jeszcze: to prawda że Transalp spala 4-5l na 100km a Africa 7-8l (takie znalazłem dane w internecie) przecież to praktycznie ten sam silnik.... aż taka rożnica by była??

 

Co do spalania Transalpa to faktycznie masz racje wynosi ono od 4-5,5l ,natomiast jeżeli chodzi o Afryke to sa bzdury wyssane z palce . Moja Afri załadowana na maxa (2 osoby,3*kufry, tankbag) na trasie do Albani paliła mi srednio ,przy spokojnej turystycznej jeżdzie około 5,4-5,6l . Max jaki udało mi sie uzyskac w spalaniu to 6,4l ( miasto i nie oszczedzanie moto)

Jeżeli masz ochotę się coś wiecej dowiedzieć na temat tych dwóch moto to zapraszam na stronke www.africatwin.prv.pl i wejdz na forum , gwarantuje ci ,że dostaniesz konkretną odpowiedz na każde postawione pytanie na temat AFRYKI I TRANSALPA.

 

Pzdr. I do zobaczonka na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Pegaso - na pewno jest to sprzęt mniejszy od trampa. Nieznacznie, ale jednak. Silnik jest Rotaxa (ten sam co w BMW F650) i jest to singiel. V-twin jeździ nieco inaczej.

Aprilie mają opinię średnio niezawodnych, ale to tylko obiegowa opinia. Silnik na pewno daje radę przez 100 tys. km bez remontu :banghead:

 

Na pewno zaletą tego sprzęta jest większa zwinność w warunkach miejskich, no i niższa cena zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Chciałbym odświeżyć temat.Mija 5,5 roku od ostatniego wpisu. Problem prawie ten sam, ale pojawiły się nowe maszyny no i skład personalny na forum też przewietrzony...

Chcę nabyć moto w klasie ciężkie enduro, turystyk. Ma służyć do latania wokół komina , jak i do dalszej turystyki. Turystyka w dwie osoby z całym majdanem kempingowym. Moto o poj. od 1000 cm2 w górę. Nastawiłem się na Hondę Varadero, ale ... Mam 175 cm długości i obawiam się, że wysokość kanapy może stanowić pewne utrudnienia przy opanowaniu maszyny na parkingu, czy na polu namiotowym itp. Zakładałem, że oddam siodło do tapicera i utnę ile się da, ale może to obniżyć komfort podrużowania, a turystyka - to godziny w drodze. Byłem ostatnio w salonie Suzuki i zacząłem się zastanawiać nad Banditem 1200... Wprawdzie to "golas" i kółka ma mało endurowate, ale niższy no i dość mocny. Wprawdzie silnik to rzędowa czwórka, a nie v-ka, ale...

Ciekawy jestem co w tym temacie ma dziś do powiedzenia szanowne forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gienek ST

A moze jakiegos boxera GS 1150 albo 1200 ale nie (gs 1200 Adventure)

przy moim wzroscie 190cm sa problemy :laugh: albo cos ze stajni Triumpha:

Triumph Tiger 1050

Edytowane przez Gienek ST
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście szacowne grono będzie chwalić to czym samo śmiga :biggrin: Z jednej strony czasem to wkurza a z drugiej chyba nie lepszej rekomendacji niż opinia użytkownika danego modelu.

Ja mogę polecić dwa motocykle. TDM 900 wiem, że to ciut mniejsza pojemność. Jednak pozostałe wymagania spełnia a 86 KM do turystyki zupełnie wystarcza. Dobre zawieszenie, silnik "prawie" V-ka. Jeżdzi się na tym rewelacyjnie. Najdłuższy dzienny przebieg to 800km i nie było żadnych problemów, poza oczywiście ogólnym zmęczeniem.

A drugie moto to oczywiście Mulitistrada 1000, czy 1100. No chyba że fundusze pozwalają to ta najnowsza :notworthy:

Wbrew pozorom moto wygodne. Podobnie jak w TDM zawieszenie sprawadza się na naszych cudownych drogach. Póki co mój najdłuższy przebieg dzienny to 400km, ale robiony przez kilka dni z rzędu i muszę powiedzieć, że byłem bardzo pozytwnie zaskoczony. Moto chyba nawet wygodniejsze niż TDM.

Z wysokością w obu nie będziesz miał problemu. Oba są stosnkowo lekkie i dobrze wywarzone. Ja na obu nie czułem tych 220kg.

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa z awaryjnością Multi? No i z servisem? Jak dużo pali?Bo tak jakoś do włoszczyzny nie mam za bardzo przekonania. Optycznie z kolei są ekstra. Srodki jakie przeznaczam to jakieś ok. 30k i za bardzo nie chciałbym wyżej szaleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja polecam Ci TDM, a że właśnie mam taką na sprzedanie, to zapraszam. Taka mała kryptoreklama, ale 3 sezony przelatałem nią i szczerze polecam,. Nadaje się zarówno wkoło komina, na miasto i w dalszą turystykę. Zaliczyłem nią Rajd do Dachau, potem 2 razy Chorwację i złego słowa nie powiem. Moto doinwestowałem turystycznie, zapraszam do linka niżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa z awaryjnością Multi? No i z servisem? Jak dużo pali?Bo tak jakoś do włoszczyzny nie mam za bardzo przekonania. Optycznie z kolei są ekstra. Srodki jakie przeznaczam to jakieś ok. 30k i za bardzo nie chciałbym wyżej szaleć.

Ja śmigam na Ducati dość krótko. Multinkę kupiłem w sierpniu, zrobiłem na niej jakieś 3,5 tys. km. Spalanie, przy kufrze i bocznych sakwach miałem w okolicy 6l/100km. TDM paliła mi mniej, w rejonie 5.

Żona śmiga na Ducati od 3 sezonów i co do awaryjności jakoś nie narzekamy. Tak naprawdę w Ducati to nie awaryjność jest problemem a czas oczekiwania na części. W każdym razie opowieści o tym, że włoszczyzna psuje się na potęgę to można między bajki włożyć.

Myślę, że o Multi możesz pytać na naszym forum : http://forum.docpoland.com/ ewentualnie tu: http://www.multistrada.net/

Edytowane przez Horb

"Ja tylko nie wierzę w jednego więcej boga niż ty. Gdy zrozumiesz, dlaczego nie wierzysz we wszystkich pozostałych, zrozumiesz, dlaczego ja nie wierzę w twojego." Stephen Roberts

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...