Skocz do zawartości

Silnik gasnie na wolnych obrotach :(


Konik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjentem jest Yamaha Virago 535 '95 u mnie od paru miesiecy. Od zawsze byl w niej problem z niskimi obrotami ;) Albo falowaly albo silnik przygasal. Ostatnio jednak problem sie nasilil i moto gasnie :D

Probowalem podkrecic wolne obroty... po dosc mocnym wkreceniu sruby silnik zaczynal pracowac w miare normalnie ale tylko na niskich, bo przy jakimkolwiek otwarciu przepustnic silnik zawieszal sie na wysokich obrotach. Skrecilem wiec tak zeby dalo sie jezdzic i hamowac silnikiem. Teraz pod swiatlami pozostaje mi lekkie, stale podkrecenie obrotow manetka gazu - ale i tu potrafi byc cyrk. Niby jest ok ale po chwili silnik wkreca sie na wyzsze obroty :P

Ze znajomymi doszlismy do wniosku ze najprawdopodobniej krucce dolotowe lapia lewe powietrze zubozajac mieszanke :P Nie wygladaja zeby byly w najlepszym stanie - to fakt :flesje: Ostatnio jak czyscilem gazniki kumpel zwrocil mi uwage na nienajlepszy stan membran...

Co bardziej prawdopodobne: membrany czy powietrze? (jakie sa objawy niesprawnych membran?)

Czy mozna sprawdzic w miare prosto szczelnosc dolotow?

Jak najprosciej (najtaniej :oops: ) naprawic nieszczelne doloty? Da rade tasma termokurczliwa?

Z gory dzieki za pomoc

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że można popryskać samostartem w spraju i słuchać czy nie przyspiesza.
Tez o tym slyszalem. Gdzie moge kupic samostart i jaka to +- cena?

 

Najprościej i najtaniej króćce ssące naprawić poprzez zakup nowych np. w Larssonie
Super... naprawde nikt nie probowal inaczej ich naparawic? Potrzebuje taniego tymczasowego rozwiazania na koncowke sezonu.

 

Z gory dzieki

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porada z cyklu "moich patentów". Starte opiłki gumy + kropelka. Kiedyś tak skleiłem tymczasowo gumowy króciec. Na pęknięciu był ubytek gumy i wypełniłem go tymi opiłkami. Wadą jest twarda spoina.

 

Oczywiście można również "otaśmować" króciec dobrą taśmą. Starczy na jakiś czas.

 

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli temat jeszcze aktualny, to dołożę swoje trzy grosze.

 

Obstawiałbym lewe powietrze przede wszystkim - nierówne wolne obroty. Można sprawdzić samostartem, można też pomoczyć benzyną wokół króćców, w każdym przypadku obroty powinne na trochę wzrosnąć, jeśli lewe powietrze jest zasysane. Nieuszczelnienie grozi wypaleniem gniazd zaworowych - jazda na zbyt ubogiej mieszance.

 

Ja uszczelniałbym silikonem - w końcu króćce muszą być elastyczne. Tm85, jeśli Twój pomysł z kropelką zadziałał, to ok, ale ja zastosowałbym raczej butapren lub inny elastyczny klej. U siebie uszczelniałem silikonem, co prawda nie króćce, a gumowy tunel od airboxu do ramy (w Virago powietrze idzie przez część ramy). I na razie działa.

 

Membran raczej bym nie podejrzewał - na logikę rzecz biorąc w każdym gaźniku dwugardzielowym są dwie gardziele - główna sterowana przepustnicą i podciśnieniowa sterowana właśnie membraną. Zatem jeśli membrany byłyby nadwyrężone, byłyby problemy przy gwałtownych przyspieszeniach (duże podciśnienie w gaźniku). To tak w sporym uproszczeniu, ale nie twierdzę, że mam rację.

 

Podkręcanie wolnych obrotów to nic innego jak uchylanie przepustnicy, tak samo, jakby przekręcić trochę manetkę gazu i tak ją trzymać. I jeśli silnik zawieszał się na wolnych obrotach, to zakładałbym dwie możliwości - albo blokowały się przepustnice (wyrobione ośki) albo blokowała się linka (to akurat da się wyczuć manetką).

 

Jednakże niczego nie można przyjąć na 100%. Zastanawia mnie tylko, że takie objawy występują w motocyklu, który ma 10 lat. Ja miałem podobne, lecz w dużo mniejszym nasileniu, w motorach ponad dwa razy starszych.

 

Tak czy inaczej, Konik, jeśli będziesz potrzebował dokładne instrukcje obsługi gaźnika z Haynesa, daj znać.

 

Pozdrawiam,

 

Koza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki.

W weekend bede w chacie to sprawdze te krucce - nie wiem czy samostart dostane to chodziaz benza albo wd sprawdze. Pozniej zdam relacje z pola walki :notworthy:

Pozdro

 

[ Dopisane: 17-11-2005, 01:19 ]

PS. Znajomy podpowiadal ze problem moze byc tez w zle ustawionym poziomie paliwa - jest go za duzo w gaznikach i na wolnych silnik jest zalewany. Co o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy ktore opisujesz wskazuja na zapchane dysze wolnych obrotow, lub kanaly korespondujace z nimi w gaznikach. Gdybys mial problem z obrotami ktore nie chca zejsc ponizej pewnego poziomu mimo cofniecia pokretla gazu do pozycji wyjsciowej to mialbys problem z "lewym powietrzem". Proponuje sie udac do warsztatu specjalizujacego sie w naprawach gaznikow ( nawet samochodowych ) niz brac sie wlasnorecznie za rzeczy o ktorych masz slabe pojecie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki chlopaki za pomoc. W nastepnym tyg wezme sie jakos za nia ze znajomym mechanikiem :notworthy:

PS. Adam: spokojnie - pomimo tego ze Virazka ma prosty silnik to nadal czuje do niej w tej sprawie respekt wiec nie boj sie - nie mam zamiaru jej rozniesc swoja niewiedza :buttrock:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tanie byłoby kupić ŚM z artykułem Pawła Boruty dotyczącym regulacji gaźników i dokładnie go przeczytać.

Wielu z Was właścicieli ma złudne nadzieje że znajomy mechanik zrobi coś za darmo. A czy któryś z Was pomyślał że ten mechanik musi przeżyć,

a może któryś podjechał na warsztat z propozycją podzielenia się obiadem?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...