Skocz do zawartości

Wszystko o Suzuki DR 350


Rekomendowane odpowiedzi

Ogloszenie duszpasterskie :buttrock:

 

W zwiazku z ciaglym poszukiwaniem korka paliwa wygrzebalem korek oleju od VW plastikowy. Pasuje idealnie, idealnie szczelnie trzyma, tylko trzeba dziurke zrobic do odpowietrzenia, najlepiej z wezykiem, ale oprocz tego ze nie ma kluczyka to jest git!

 

Moze sie komus przyda patent :biggrin:

 

Pozdrawiam!

 

P.S. gdzie kupujecie oryginalne rzeczy do DR? Bo w szczecinie serwis Suzuki to porazka :/ a Larsson nie ma za wiele. Najlepiej sklepy on-line

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie naparza sworzen (leciutko) i panewy leciutko.

 

Hej !!

 

Bez złośliwości , ale o których panewkach mówisz ?????

 

Jeśli masz na mysli łozyskowanie wału korbowego to tam nie ma panewek. W 90% motocykli enduro wał łożyskowany jest na łożyskach (kulowych, rolkowych, igłowych, ale zawsze tocznych), a nie na panewkach.

 

Dzieje sie tak, dlatego, że motocykl enduro musi wytrzymać czasowe braki smarowania (wywrotka, ostry podjazd, itp) i łożysko toczne takie braki wytrzyma, a panewka (łożysko ślizgowe - dziła tylko , gdy w układzi jest ciśnienie oleju) nie.

 

Oczywiście pewnie miałeś na myśli łożyskowanie wałka rozrządu i tam rzeczywiście jest panewka :D

 

Co do "huczenia" silnika, to jeśli rzeczywiście słychać taki dźwięk to najbardziej prawdopodbne są wżery na łożyskach wału, albo przytarty silnik.

 

Co do czarnego dymu , to oczywiście jest za bogaty. Na poczatek sprawdź czy masz powiękoszony dolot powietrza do filtra - poszerzony górny otwór w obudowie filtra powietrza. Jeśli masz , a dalej jest za bogaty, to przesuń zawleczkę na iglicy o jedną pozycję do góry, tak, żeby mogła głebiej wchodzić w dyszę główna (widoczna na środku, od spodu gaźnika, po zdjęciu komory pływakowej). Następnie skoryguj ustawienie składu mieszanki śrubą regulacyjną - zacznij od ustawienia fabrycznego, a później delikatnie ją wkręcaj i obserwuj jak reaguje silnik na dodanie gazu (przy ciepłym silniku). Powinien wchodzić na obroty bez charakterystycznego zawahania (charakterystyczne dla zbyt bogatej mieszanki).

 

A najlepiej zmien pozycją iglicy zgodnie z moją instrukcja i podjedź do mnie, to wyregulujemy tak, żeby było GIT. Oczywiście po koleżeńsku, bo my DRowcy musimy się trzymać razem.

 

Artur

Edytowane przez Gadimex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe bym podjechal ale po pierwsze nie mam zbytnio w tygodniu czasu - szkola :/ A po drugie musze moto zarejestrowac i zrobic prawko :D Moze sie kiedys stykniemy w sobote jak bedziecie jechac to sobie z wami pojezdze :D Aha i dzieki za info. Jak sie odwaze to sprobuje sobie to jakos wyregulowac ;) POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !!

 

Mam pytanko.... ile kosztuje napinacz łąncuszka rozrządu do Dr 350?

 

I jeszcze jedno... czy można jakoś szybko sprawdzić w jakim stanie jest lańcuszek i własnie ten napinacz bez rozbierania całego silnika na części pierwsze ? (co trzeba rozebrać żeby do tego dotrzeć ? :buttrock:

 

Pozdrawiam.

 

P.S proszę o szybką odpowiedź bo ja chcę jeździć !! :cool: a muszę to zrobić :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno trzeba zdjac conajmniej pokrywke zaworow zeby zobaczyc lancuszek. A jak go zdiagnozowac? W serwisowce podany jest wymiar jaki powinien mniec lancuszek na odleglosci 20 ogniw. A do tego to trzeba juz raczej cyliner zdjac. Napinacz w sumie mozna wyjac bez niczego, ale lepij to zrobic majac na oku kolko wakla rozrzadu.

 

Jesli ktos zna prostszy sposob to tez chetnie sie dowiem :buttrock:

 

 

 

Hej !!

 

Bez złośliwości , ale o których panewkach mówisz ?????

 

Jeśli masz na mysli łozyskowanie wału korbowego to tam nie ma panewek. W 90% motocykli enduro wał łożyskowany jest na łożyskach (kulowych, rolkowych, igłowych, ale zawsze tocznych), a nie na panewkach.

 

[...]

Artur

 

Hej :cool:

 

Wlasnie jak to jest.

 

U mnie jest strasznie stukanie przy duzym obciazeniu (przyspieszanie na np. 4 biegu z 3 tys. obr - jazda w miescie) slychac takie charakterystyczne stukanie. Normalnie powiedzialbym ze sworzen ale w tych silnikach dziadoski jest ten caly rozrzad z panewkami. Czy mozliwe zeby tak napitalaly panewy?? Walek po regeneracji razem z dzwigienkami. Gora uszczelniona, nie saczy sie nawet kropelka oleju (co by nie bylo ze cisnienie ucieka). sprezanie w normie, moc motocykla ponad przecietna (na kilka DR-ek zadna nie wkrecala sie tak ani nie miala takiego odejscia jak ta). Czy sworzen moze tak halasowac przy takich objawach??

Na wolnych tez slychac to stukanie, raczej ni elancuszek. Ale najbardziej przy duzym obciazeniu wlasnie na malych obrotach.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ci chodzi o ten objaw ktory sie pojawia jak np jedziesz wolno i z wyzszego biegu chcesz przyspieszyc z niskich obrotow?? Jesli tak to calkowicie normalne jest (wtedy jeszcze dodatkowo lancuch tak skacze dziwnie). Jesli jest to cos innego to niech sie jakis mechanik porzadny wypowie :buttrock: POZDRO

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!!!!

 

Mam do was takie pytanko. Odkad sciagnalem swoja dr z niemiec zrobilem na niej 7 tys km i wiem ze kiedys na forum czytalem ze po 3 tys trzeba wyregulowac zawory. Ale cos nie chce sie do tego zabierac bo silnik cyka tak jak na poczatku idealnie, dodam jeszcze ze nie katuje dr bo mam kontuzje kolana.

Powiedzcie mi jak jest naprawde z ta regulacja.

 

 

POZDR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz zaworowy trzeba kontrolować jak biblia serwisowa nakazuje ...czasami moto ładnie niby chodzi nie stuka, a zawory już są rozregulowane......... innym razem okazuje się, że po poprawnej regulacji moto chodzi głośniej np xj tak ma ... nie ma zasady czasami zawory sie podeprą czasami luz sie powiększy i można tego nie słyszeć.... wiedz nie ma co kontrolować luzu zaworowego na słuch.... o po za tym w dr dojście do zaworów jest proste

 

ps 'ciągle sie zastanawiam na kupnem dr bądź xr400 no i xr prowadzi w moim rankingu :icon_mrgreen: tylko ją trudno dostać a dr jest sporo i tu pytanie jak to jest z tym wałkiem rozrządu w dr ? czy on pada przez brak kontroli poziomu oleju czy już tak ma :) ??? bo w xr jest na tocznych łożyskach i nie ma problemu :P

Edytowane przez loko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiekts jak ty pompujesz na kostce 1.6 Atm to ja sie nie dziwie ze ci sprzet lata po drodze :bigrazz:, to tak jak bys na feli jechal :icon_razz:. Na oponach kostkowych stosuje sie od 0,6 do max 1 Atm

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiekts jak ty pompujesz na kostce 1.6 Atm to ja sie nie dziwie ze ci sprzet lata po drodze :icon_twisted:, to tak jak bys na feli jechal :icon_razz:. Na oponach kostkowych stosuje sie od 0,6 do max 1 Atm

 

hiehie no moze i tak, ale juz sie uspokoilo i Luzycka rano lece 100 na luzie ;)

 

Kiedy wkoncu polatamy? :> moze jutro? koncze o 13 i mam wolne na latanie :) Jakby co wiesz gdzie moj warsztat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hiehie no moze i tak, ale juz sie uspokoilo i Luzycka rano lece 100 na luzie :D

 

Kiedy wkoncu polatamy? :> moze jutro? koncze o 13 i mam wolne na latanie :icon_twisted: Jakby co wiesz gdzie moj warsztat :icon_razz:

 

yhh znowu na Kasi konto sie wlaczylo. Ofkors to bylem ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...