Skocz do zawartości

Jak wygląda ekspolatacja czterosuwuw chłodzonych powietrzem?


guziq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o motocykle pokroju FJ 1100/1200, GSX-R 1100 itp. czy chociażby poczciwy GS500. Czy motocykle te mimo chłodzenia powietrzem nie maja skłonnosci do przegrzewania sie? Jak wygląda codzienna ich ekspolatacja? Czy np. można nimi stać bez gaszenia silnika dłuzysz czas np. na przejeździe kolejowym? Czy można nimi bez obaw palic gume (troche)? Można nimi bez problemu jeździc w dłuższe trasy bez postojów (z wyjatkiem tankowania)? A moze lepiej znaleźć coś słabszego (od FJ-y i GSX-a) ale chłodzonego powietrzem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy motocykle te mimo chłodzenia powietrzem nie maja skłonnosci do przegrzewania sie?

tak' date=' ale to w 30stopniowym upale jesli stoisz w korku

 

Jak wygląda codzienna ich ekspolatacja?

ja GSem jezdze normalnie jak kazdym motocyklem... bez szalenstw jak jest bardzo goraco

 

Czy np. można nimi stać bez gaszenia silnika dłuzysz czas np. na przejeździe kolejowym?

tak' date=' jak moto nie jest zajezdzone to nic mu sie nie stanie gdy troszki postoi... no ale jak trafi sie przejazd na ktorym sie stoi 15 min to chyba lepiej zgasic silnik

 

Czy można nimi bez obaw palic gume (troche)?

wszystko z glowa... jak nie bedziesz palowal przez 20min po tym jak wrociles z 200km trasy to spoko... wytrzyma :)

 

Można nimi bez problemu jeździc w dłuższe trasy bez postojów (z wyjatkiem tankowania)?

tu sie za bardzo wypowiadac nie moge bo doswiadczenia nie mam' date=' ale GSik 250km trase bez zadnego postoju przetrwal dzielnie, bez niespodzianek, ale jechalem od 6 rano wiec jeszcze bylo chlodno

 

 

A moze lepiej znaleźć coś słabszego (od FJ-y i GSX-a) ale chłodzonego powietrzem?

nie znam tych motocykli z osobistego doswiadczenia, ale duzo sie o nich slyszy i sa sprawdzone, wiec to czy wybrac slabszego zalezy tylko od Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodzony powietrzem silnik (sprawny, z dobrym olejem (syntetyczny dużo pomaga) ) nie przegrzeje się w czasie jazdy. Nawet "ruska"czy Junaka cięzko przegrzać w trasie. Palenie gumy i stanie przed przejazdem też nie jest problemem. Pamiętaj tylko o tym, zeby w silniku był olej (blisko maksymalnego stanu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawniej tylko takie były i nie było alternatywy. Chyba że ktoś robił wynalazki. Widziałem wmontowany w ramę od emki silnik syreny. Ale żeby zrobić taki wynalazek trzeba mieć wiele cierpliwości i oczywiście wyobraźnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę tylko i wyłącznie takimi motocyklam, zresztą bardzo często posiadają one chłodnicę oleju. Jeszcze nie udało mi się żadnego przegrzać. Fakt, że nigdy gumy nie paliłem, ale trasy ok 800 km w jeden dzień już mi się wielekroć zdarzały, np. BMW R100RS lub R1100RS, i nigdy nie było problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz jarac kapcia, stawiac na kolo, jezdzic z 12-oma tysiacami RPM na jedynce w korku i tak nie zajedziesz silnika chlodzonego powietrzem.

Jest tak zbudowany, ze sie nie da i koniec :(

Bedzie cieply rozpalony, ale bedzie dzialac , nie wybuchnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet "ruska"czy Junaka cięzko przegrzać w trasie

może to i nie na temat, ale ruska w trasie zagrezjesz bez problemu :-). trzeba tylko chcieć i umieć. bardzo uboga mieszanka i opóźniony zapłon i po 300 kilometrach 2 litry oleju z silnika mówi papa :-P. no ale to taka dygresja. już bardzie ludzki przykład: XJ600 (wersja przed Diversion), przegrzewała sie w korkach (środek miasta, gęste korki i wąskie ulice - mała możliwość jazdy pomiędzy lusterkami). w przypadku starych krućców ssących dawało to efekt utrzymywania sie wysokich obrotów (na jałowo zamiast 1200rpm było 2500rpm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wieczny student-> No tak, niesprawny silnik to może nawet w ogóle nie odpalic albo paść po pierwszych 30km. Przeczytaj mojego posta raz jeszcze. Sprawny w dobrym stanie silnik nie przegrzeje się (no jak staniesz w korku przy +30 C i odwiniesz gaz do oporu na 30 minut to pewnei sie panewka obróci :) ) w czasie normalnej eksploatacji (małe palenie gumy czy ostar jazda po miescie) . Moim ulubonym przykładem jest gośc który objechał Ziemię na Sportsterze. W Świecie Motocykli było zamieszczone zdjęcie jak stoi na Saharze. I jakoś z tamtąd wyjechał - znaczy sie motocykl mu się nie przegrzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem raz jeszcze. oczywiście masz racje. ja napisałem tylko ze sie da i okrasiłem to emotką, ot co :-). xj to przykład bardzoej życiowy. aczkolwiek powiem ci, ze ural ustawiony zgodnie z instrukcjami 30 minut na postoju nie wytrzymywał. moze to sprawa mineralnego oleju... ale patrząc na użebrowanie powiedzmy MZ 251 mozna dojść do wniosku ze to co ma ural to nic :-). weź pod uwage ze sportster ma chłodnice oleju :-). pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz co do Urala to akurat miałem taki wynalazek. Ze stanem technicznym było różnie ale raczej się nie przegrzewał (jestem maniakiem jeśli chodzi o stan oleju :-D ). ale nie watpię, ze seryjnego "ruska" nawet w dobrym stanie można przegrzać jeżdząc po mieście. Na trasie jednak będize to trudne. Pytanie odnosiło się jednak do "japończyków" a te raczej nie powinny mieć żadnych problemów.

 

Sportstery seryjnie nie mają chłodnicy oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportstery seryjnie nie mają chłodnicy oleju.

też masz racje. byłem przekonany ze ma. zatem w następne wakacje ruszam na pustynie ;-). fakt, uralem jeżdżę ino po miecie i pomimo starań z ustwieniem zapłonu gaźników musze dolewać olej. a moto nie wali z rur na niebiesko. większość oleju ucieka pewnie przez ten odpowietrznik w bloku silnika. co do tras - czeka mnie jedna w najbliższym czasie - do borek. zobaczę wtedy co sie z nim dzieje w trasie. i podziele sie spostrzeżeniami :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Czy np. można nimi stać bez gaszenia silnika dłuzysz czas np. na przejeździe kolejowym?...  

 

Mozna , tylko po co :?:

Tez miałem takie dylematy przy zmianie motocykla i jak widze całkiem niepotrzebnie.Nawet w ostatnim czasie przy tem ok 30'C sporo jeździłem po Warszawie bez najmniejszych kłopotów.

Przejazdów kolejowych tu nie ma a w korkach przecież motocyklem sie nie stoi :)

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...