Skocz do zawartości

Zasada działania zaworu wydechowego KDX125


enduroguy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mialem Dt125r i tam zawor wydechowy dzialal w bardzo zrozumialy sposob. BYlo zrobione to tak ze po dodaniu gazu obracal sie walek i otwieral kanał wydechowy coraz bardziej. W moim Kawasaki nie jest to takie proste. POwiem tylko ze w kanale wydechowym sa takie 2 kanaliki a w nich takie walce ktore nie mam pojecia co moze obracac 8O . Jeden kanalik jest skierowany do puszczki na cylindrze ktora jest w srodku pusta. Wydaje mi sie iz caly ten patent nie jest napedzany jak w DT (elektronicznie) tylko po prostu z wału. Z tego co wiem w KMX'ie wyglada to bardzo podobnie.

 

http://www.bikepics.com/pictures/332334/

Tu widac kawalek tego mechanizmu z prawej

http://www.bikepics.com/pictures/332335/

a tu z lewej

 

Bardzo bym prosil o wytlumacznie mi na jakiej zasadzie to dziala. Moge porobic fotki kazdego miejsca, bo bardzo zalezy mi na tym aby sprawdzic czy zawor poprawnie funkcjonuje, a nie odpale motocykla bez wydechu obserwujac co sie dzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo prosto jest sprawdzic, jak nie będzie miał mocy na górze i będzie miał słaby dół to znaczy że coś jest z zaworem

 

[ Dopisane: 01-09-2005, 21:42 ]

jescze jedno, przy pewnych obrotach jest nagły wzrost mocy ( otwiera się zawór)

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno to być sterowane raczej elektronicznie

Elektronicznie nie jest na bank :mrgreen:

bardzo prosto jest sprawdzic, jak nie będzie miał mocy na górze i będzie miał słaby dół to znaczy że coś jest z zaworem

No i wlasnie tak jakos jest :roll: . Moj KDX ma strasznie dziwna charakterystyke i moc na srednich obrotach (na dole przymula a na wysokich nie ciagnie jak powinien), a sprawdzic nie ma jak kurde bo malo tych sprzetow w Polsce. Zapomnialem dodac ze na wysokich obrotach na biegach motocykl wg mnie nie pracuje jak powinien (ciezko to sprecyzowac powiem tylko ze stan silnika jest bdb tylko korba podstukuje na zimnym ale to napewno nie jest przyczyna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie jest sterowane elektronicznie to podciśnieniowo

 

pudlo, bo sila odsrodkowa :)

 

mialem kiedys kx125 na warsztacie, nie wiem, czy to jest ten sam patent :!:

tam to dzialalo w ten sposob: na wale silnika poprzez przekladnie (o ile dobrze pamietam) wirowal sobie taki krzyzak z kuleczkami na ramionach. im wieksze obroty, tym bardziej kulki rozchodzily sie na boki, a ze krzyzak mial ramiona trojkatne, to jednoczesnie te kuleczki przesuwaly sie bardziej od silnika i powodowaly obrot takiego pionowego walka, ktorym sterowaly, ktory wylazil z dekla. walek szedl do gory i wysuwal poprzez polaczenie, pret z glowicy. gdy obroty spadaly, pret w glowicy sie chowal. co byo w tej glowicy - nie mam pojecia, sadze wlasnie, ze zawor jakis otwierajacy/zamykajacy dodatkowa komore rozprezania spalin. powiem jedno: czy dziala poprawnie, czy nie, widac bylo po dodaniu gazu - pret sie wysuwal lub wsuwal z powrotem do glowicy. widac to po zdjeciu gumowej oslony z walka. jak patrze na foty, to ten paten jest identyczny z tym, co widzialem. nawet w prawym deklu widac miejsce, gdzie wirowal ten krzyzak i (chyba) widac walek co idzie do gory w gumowej oslonie.

 

mam nadzieje, ze ktos to sqma :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki mlody. Mniejwiecej rozumiem o co chodzi i u mnie jest chyba wlasnie ten patent. Skladam KDX'a i bede obserwowal czy to dziala jak trzeba :mrgreen: . Orientujesz sie jeszcze czy jest mozliwosc jakiejkolwiek regulacji?

 

BTW: Kdx ma taki silnik jak KX125 91' (nawet na koszu mam Kx125 :) ) i wlasnie kombinuje czemu nie ma w najmniejszym stopniu takiej mocy jak wyczyn (gaznik jest sporo mniejszy ale az tak napewno nie pogorszy osiagow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to rozebrane w drobny mak i nie widzialem zadnej mozliwosci regulacji. wszystkie dzwignie pasuja tylko na jeden sposob, nigdzie wielowpustu. krzyzaka z kulkami lepiej nie rozbierac, bo zlozony jest na lozyskach waleczkowych bez koszyka :mrgreen: sa tam sprezyny, ktore to wszystko trzymaja w kupie, jakby je zmienic, to zmieniloby sie fazy otwarcia/zamkniecia tego zaworu, ale to zbyt skomplikowane. lepiej tego nie ruszac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm czyli wg mnie jak pociagne to dzwignie palcami to powinno sie cos zamknac otworzyc prawda?? :mrgreen: A ja tak robie i nie zauwazam w sumie zmian. Jutro rano beda zdjecia tych pierdół na cylindrze ze zdjetymi dekielkami to bedzie nam latwiej myslec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wystarczy troche poszperac

http://justkdx.dirtrider.net/

Lesnik wypowiadaj sie czesciej bo pomogles mi juz nie pierwszy raz!!!! :mrgreen: Stary wielkie dzieki wpisywalem w google wszystko co sie dalo i za ch*j nie moglem znalesc nic ciekawego!!!! DZIEKI DZIEKI DZIEKI!!!!!

 

EDIT: a mialo byc tak pieknie, a tu wszystko o KDX200-250 :) . ale i tak wielkie dzieki bo jest tam forum ktore sie napewno przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miesiąc temu składałem kx125 '91.

 

Układy sterowania zaworem wydechowym ATAC KIPS YPVS itp. podatne są szybkie wyrobienie ruchomych części ( non stop uderzenia spalinami ) lub co gorsza zakleszczenie nagarem.

W kx elementy w cylindrze wykonane są z aluminium więc takie zatarcie zwykle kończy sie zniszczeniem trybików zaworów (walców). Widziałem juz 2 takie przypadki.

 

Jak sprawdzić w 15 min:

1. Zdjąć wydech.

2. Odkręcić plastik z cylindra po prawej stronie.

3. Sprawdzić czy pręt wychodzący z cylindra jest wepchnięty czy jest tam stabilnie utrzymywany ( brak luzów). Patrząc do wydechu widzimy że boczne kanały zostały zamknięte walcami.

4. Ciągniemy za pręt z cylindra ( wyjdzie ok 1.5-2 cm ) walce powinny całkowicie otworzyć boczne okienka.

5. Sprawdzić wszystko czy nie ma nadmiernych luzów.

6. Pracę układu odśrodkowego można odczuć podczas dodawania gazu - wystarczy po prostu palcami chwycić za gumę ochraniającą pionową dzwignię .

7. Po lewej stronie jest komora pomocnicza z napisem KIPS. Musi być szczelna ( uszczelki)

8. Zakładamy wydech koniecznie z oringami w bdb stanie.

 

Tyle z mojej praktyki. Może komuś sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...