sosna Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 Witam,mam pytanko jak odróżnić "na oko" czy dany wał pochodzi od junaka m07 czy m10? może ma ktoś fotki, lub zna wymiary, proszę o pomoc, z góry dzięks, pzdr!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 z tego co sie orientuje to byly w junakach dwa typy walow dlugi i krotki....:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosna Opublikowano 3 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 ja też czytałem gdzieś że do m10 wkładali wały krótkie i długie, i można to sprawdzić po nr silnika. No i co najważniejsze oba pasują do silników m10 niezależnie jaki się miało wcześniej założony. Zastanawiało mnie tylko czy w m07 były inne bo właśnie muszę kupić wał i niechciałbym się naciąć na coś co mi się nie przyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 kupuj jezeli jest od junaka to na pewno go zamontujesz, z tego co pamietam byly rowniez waly skrecane i montowane na wcisk, ale t akurat nie ma znaczenia...:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 sie ma, siódemki miały wały faktycznie skręcane krótkie. nazewnątrz kół zamachowych, na czopie korbowym jest nakrętka. nie da sie pomylić...a co M07 kompletujesz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristo Opublikowano 3 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2005 siódemki miały wały faktycznie skręcane krótkie. Nie było czegoś takiego.Spokojnie każdy typ wału pasuje do każdego silnika S03.Nie było silnika M07 ani silnika M10. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 "Nie było czegoś takiego.Spokojnie każdy typ wału pasuje do każdego silnika S03.Nie było silnika M07 ani silnika M10" oczywiście że wał od junaka M07 pasuje do dziesiątki ale silniki od siódemki różniły się kilkoma szczegółami... 1 brak nadlewu na karterze pod osłone łańcucha2 mocowanie iskrownika na 4 śrubki3 inne rozwiązanie kanałów olejowych pod silnikem (jeden mianowicie)4 odma na karterze zaraz pod cylindrem5 inny kształt komory spalania6 głowica M07 nie ma "bombli" do których w 10 przykręca się rurkę olejowąto takie podstawowe. faktycznie nie można powiedzieć że były silniki M07 i M10 gdyż dziesiątka była po prostu "udoskonaloną" wersją siódemki.większość części jest wymienna jednak niech pan mi powie jak założyć mocowanie iskrownika od M07 (na 4 śrubki) do dychy(na 3 śrubki) Drogi Panie Kristo w Junakach są dwa typy wałów (krótkie/długie) jednak stwierdzenie że nie było wałów krótkich skręcanych jest błędne gdyż takie dwa leżą u mnie na warsztacie. Nie wiem czy takie były również w M10 (nie spotkałem się) ale z pewnością w M07 takie montowano Mam nadzieję że dobrze odczytałem Pana wątpliwości i je wyjaśniłem. Odsyłem z resztą do księgi junaka :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 Bartek, nie interesuje sie az tak bardzo Junakiem, aby wiedziec co bylo kiedy, ale wydaje mi sie ze waly krotkie to byl juz koniec a nie poczatek produkcji Junaka, gdy mocno pracowano nad obnizka kosztow i wyeliminowano amortyzator na wale. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sosna Opublikowano 4 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2005 a co M07 kompletujesz??niee, doprowadzam m10 do stanu ponownej używalności po tym jak mi wał pękł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kristo Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Pytanie pomocnicze: czy te 4 śrubki, odma z łapy, wąska głowica i inne smarowanie występują np. w silniku Junaka M07 z połowy 1959 roku ?:P Wyjaśnienie dla tych co nie skumali: oznaczenia M07 i M10 dotyczą "podwozia i nadwozia" - tylko tego co robili konstruktorzy w Szczecinie. Co do reszty: ja tylko sprostowałem twoją błędną odpowiedź dla Sosny wiec skąd twoje złośliwości? A tylko wsadziłeś więcej błedów i siebie a nie mnie ośmieszyłeś:P Daruj sobie - jeżeli chcesz naprawdę komuś pomóc to musisz przeczytać więcej niż księga Junaka a jeżeli piszesz tylko po to żeby szybko nabić licznik to powodzenia:) PS: Te twoje wały... ja mam w piwnicy oryginalny prototyp boksera do Junaka tylko cicho, bo jak sie dowiedzą...;)Jedno jest pewne: z fabryki w Łodzi one nie wyszły:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek20 BSA A65 Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Panie monte Kristo :P z racji wieku i jak sądzę doświadczenia nie mam zamiaru pana ośmieszać... nie wiem czy pan to samo w stosunku do mnie czuje :?: ale z łaski swojej jakie błedy popełniłem w mojej odpowiedzi?ja odniosłem się do wypowiedzi kolegi MOC'a i potwierdziłem że są wały do junaka skręcane... mylę się?? Co do licznika to ja nabijam sobie ale kilometry w moim sprzęcie... co do silnika to z chęcią bym obejrzał to cudo (ew fotki) mój mail [email protected] jakby Pan był taki miły... o ile pan sobie jaj nie robi (na nie)PS. kompletuje 2 M07. z chęcia uzupełnie swoje braki w wiedzy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 6 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2005 poszukuje stopki bocznej ze szpicem i licznika VDO do junaka, gdybys mial na zbyciu....:mrgreen: co do walow to byly krotkie, dlugie, skrecane i prasowane, wszystkie je mam jakby kto pytal, tyle ze nie na sprzedaz 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Czesc! Tak czytam i czyta dyskusje na temat walow juanczych i mam konkretne pytanie:Czy ktorys z kolegow trzymal w rece/ ma w posiadaniu wczesny (czyli montowany do silnika s03 do numeru okolo 24-tys) wal junakowski - skrecany, ,,ktrotki"? ( Poprzez wtyrazenie ,,krotki" ma mnamysli krutki czop prawy walu - czyl iod strony sprzegla- nieprzystosowany z racji swej dlugosci do montowania amortyzatora zrywu). Pytam ,bo ja o takim wale to pierwsze slysze że istnieje. Dotad wiedzialem o 3 typach walow:1. skrecany (~ 24tys ) 2. prasowany 3. Prasowany ,,krotki" - ciecie kosztow, lozysko od strony zebatki na wale kulkowe- zebatka z wielowpustem ( miedzy lozyskie ma zebatka owa pierscien dystansowy eliminujacy zmniejszona szerokosc lozyska kulkowego w stysunku do rolkowego zestawu NJ305 + pierscien HJ.*zestaw NH chyba - moge sie mylic w oznaczeniach z pamięci)(4. nie liczac walow z pierwsze serii Juankow , z ktorych 30-tki testowanych pekl czop korbowodowy w 27 przypadkach -srednica czopa 22mm - konstrukcji mgr inż. S.Poraźińskiego z BKPMotu, zmeniona szybko przez inz Kochanowskiego na 25mm + bieznia na 33,4 mm. Przypadkow pekania masowego zasadniczo juz nie odnotowano). Tak jak Kristo pisal, nie ma rozgraniczenia modelowego w silnikach. Oznaczenie M07 i M10 to nazwy/oznaczenei podwozi. Wprowadzenie tych odznaczen nie do konca scisle wiaze sie ze zmianami w silnikach naszych Junakow, ktore to zmiany konstruktorzy z łódzkieg Polmo wprowadzali dosc licznie z roznyhc wzgledow, szczegolnie w pirwszych altach produkcji Junaków. Silnik Junaka to zawsze byl S03 i tak juz zostalo do konca produkcji.Silniki pierwszych serii modeli M07 charakteryzowaly sie ponadto clkowicie inna miska owalna, duzo mneijsza niz pozniejsza , stosowana w wiekszosci M-07 i w tzw ,,przejsciowkach" olejowa, zajmujaca tylko jedna polowke silnika. Samych zmian w karterach (odlewach) jest od pierwszych wersji S03 przynajmniej z 5 rodzajów, pomijajac nawet rozne jakosci odlewow. ktore jak wiadomo, w poczatkowych latach produkcji nie byly najwyzszych lotow (wyrazna poprawa po 1959r., co odpowiada silnikom o numeracji miedzy 10, a 20 tys ...) Hmmm ,ale chyba nie o historie chodzil ow tym temacie...Tak jak koledzy odpowiedzieli, kazdy juanczy wal, wejdzie do junaka :D Problem moze byc tylko dla walu w wersji krotkiej, gdzie albo zalozysz lozysko kulkowe + dystans, albo normalny zestaw NH - polecam i inna zebatke z wycietym wielowsustem . Jesli nie masz takiej zebatki, to lepiej od razu nastawic sie na wal dlugi , aby w dodatkowe koszty nie leciec. Tym bardziej ze lepsze jest wrogiem dobrego, amortyzator zrywu takze po cos konstruktorzy w silniku umiescili. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 lozysko kulkowe na wale w junaku 8O pierwsze slysze, skad ty wziales ta informacje??:mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 PS: Te twoje wały... ja mam w piwnicy oryginalny prototyp boksera do Junaka tylko cicho' date=' bo jak sie dowiedzą...WinkJedno jest pewne: z fabryki w Łodzi one nie wyszłySmile[/quote']WitamNa zlocie Winobraniowym w Zielonej Górze byl taki junak boxer :D czerwony, pojemnosc mial chyba 750. Fajna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.