guziq Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Znalazłem coś takiego.http://www.jack-brabham-engines.com/sitemap.htm Czy ktos mi moze wyjaśnic jak działa taki silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2005 Pewnie sie mylę ale może nie :)To idzie tak: Ssanie - jednocześnie zawór (tak to nazwyjmy, chociaż lepiesza nazwa by się znalazła ) stopniowo się zamykaSprężanie - "zawór" dalej sie zamyka (lepiej się spręża)Praca - tłok idzie dół a zawór idzie do góryWydech - tłok "spręza spaliny, aż "zawór" nie odsłoni kanału wydechowego 6 suwów dlatego że do tradycyjnych 4 dochodzą jeszcze dwa tego "zaworka" chociaż to w zasadzie drugi tłok. To takie połącznie dusuwa z czterosuwem jakbyś je połączył w miejscu głowic - tyle na mój rozum dało się wykombinować. Jeśli się mylę to proszę o poprawienie bo pewnien nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Pewnie sie mylę ale może nie To idzie tak: Ssanie - jednocześnie zawór (tak to nazwyjmy, chociaż lepiesza nazwa by się znalazła ) stopniowo się zamyka Sprężanie - "zawór" dalej sie zamyka (lepiej się spręża) Praca - tłok idzie dół a zawór idzie do góry Wydech - tłok "spręza spaliny, aż "zawór" nie odsłoni kanału wydechowego 6 suwów dlatego że do tradycyjnych 4 dochodzą jeszcze dwa tego "zaworka" chociaż to w zasadzie drugi tłok. To takie połącznie dusuwa z czterosuwem jakbyś je połączył w miejscu głowic - tyle na mój rozum dało się wykombinować. Jeśli się mylę to proszę o poprawienie bo pewnien nie jestemchyba dobrze chociaz niebardzo rzumiem :) tu jest stronka o tym po polsku http://www.izoling.pl/silnik/index.htmlw zakladce model jest zrobione we flashu [filmik] i widac jak to dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guziq Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 tu jest stronka o tym po polsku http://www.izoling.pl/silnik/index.html To jest silnik 4+2 suwowy. Różnica miedzy tymi dwoma silnikami jest znacząca gdyż (biorąc pod uwage to so napisał toowdie) w tym pierwszym moment obrotowy przenoszony jest przez część czterosuwową a tym drugim, polskim przez dwusuwową. Inaczej: w zagranicznym prace wykonuje głównie część czterosuwowa, a w polskim dwusuwowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kudlaty_bytom Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 ogólnie to pomysł bardzo stary i chyba nie wejdzie do produkcji, bo po co :) nawet się do motocykla nie zmieści :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozzy369 Opublikowano 31 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2005 chyba nie wejdzie do produkcji Raczej na pewno nie wejdzie do produkcji bo normy czystości spalin na to nie pozwolą. To nic ze w tym silniku poprawiono sposób wylotu spalin i dolotu mieszanki, który to niby miał wpłynąć na emisję szkodliwych substancji. Pamiętajmy jednak ze tego typu silnik (przynajmniej jego część 2-suwowa musi byc smarowany mieszanką ( z olejem) a wtedy szlag trafił wszystkie normy czystościi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.