Skocz do zawartości

Problem z kierunkami i przerywaczem (Jawa TS350)


guziq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem z jawą: jak właczam lewy kierunek to świeci cały czas (nie mryga) lewa strona i nie swieci kontrolka. Jak właczam natomiast prawy kierunek to świeci kontrolka (cały czas) a nie świecą kierunki. Co jest nie tak? Przerywacz mam nowy.

Prosze o szybką pomoc bo nawet pojeżdzic nie moge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multimetr w lape i sprawdzasz kabelek po kabelku. innej opcji nie widze.

Chociaz na 60% bedzie to... przerywacz :mrgreen: moze nawet wiecej ;)

Bo jesli kierunki swieca to znaczy, ze prad do nich dochodzi. A jesli dochodzi to dochodzi przez przerywacz wlasnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.  

Mam taki problem z jawą: jak właczam lewy kierunek to świeci cały czas (nie mryga) lewa strona i nie swieci kontrolka. Jak właczam natomiast prawy kierunek to świeci kontrolka (cały czas) a nie świecą kierunki. Co jest nie tak? Przerywacz mam nowy.  

Prosze o szybką pomoc bo nawet pojeżdzic nie moge.

 

pewnie go zle podpioles albo jest uszkodzony... moze ma inaczej zlocza (tzn tam gdzie stary mial A on ma C itd...) a jesli ma tylko 2 zlocza to wina uszkodzenia instalacji bo w przypadku jego uszkodzenia albo by nieblylo ani prawgo ani lewego albo caly czas by swiecily ....

 

Multimetr w lape i sprawdzasz kabelek po kabelku. innej opcji nie widze.

 

to rozwiaznie chyba bedzie najlepsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem przerywacz na inny. Teraz jak włączam lewy kierunek to mrygają (ale kontrolka dalej nie świeci) a jak właczam, prawy to kierunki nie swieca za o kontrolka świeci (cały czas) Na 100% nie jest to wina przerywacza kierunkowskazów.

Wczoraj pojechałem sobie do kumpla (wszystko była cacy), pogadałem z nim troche, zapaliłem moto i wtedy zaczęły sie dziac problemy o których pisze. Jak sprawdzic co nawaliło? Nie jestem dobrym elektrykiem (w ogóle nim nie jestem) wiec: jak to spradzac kabelek po kabelku? Rozkrecic lewą manetke i sprawdzać kabelki idace do kierunków? Napiszcie bardziej obrazowo bo na elektryce ni w ząb sie nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie. myslałem ze przerywacz, ale on był dobry. sprawdziłem zarówki, tez sprawne. pogmerałem przy kablach bo myslałem ze nie ma styku. potem odpaliłem i działało. mozliwe ze to słaby aku, i prady nie moga sie spokojnie przemieszczac po wysokooporowych starych kablach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem przerywacz na inny. Teraz jak włączam lewy kierunek to mrygają (ale kontrolka dalej nie świeci) a jak właczam, prawy to kierunki nie swieca za o kontrolka świeci (cały czas) Na 100% nie jest to wina przerywacza kierunkowskazów.

Wczoraj pojechałem sobie do kumpla (wszystko była cacy), pogadałem z nim troche, zapaliłem moto i wtedy zaczęły sie dziac problemy o których pisze. Jak sprawdzic co nawaliło? Nie jestem dobrym elektrykiem (w ogóle nim nie jestem) wiec: jak to spradzac kabelek po kabelku? Rozkrecic lewą manetke i sprawdzać kabelki idace do kierunków? Napiszcie bardziej obrazowo bo na elektryce ni w ząb sie nie znam.

 

no wiec bierzesz schemat w lape i patrzysz czy wszytskie kabelki ida tam gdiz mialy isc czy nie jest cos zamienione/niepodpiente i czy dobrze lacza(nie przerwane/przepalone) i jak gdzies jest zasniedzialy styk to wyczysc

spawdz dobrze koncowki bo casami druciki sie wyksyja i nieloczy a wyglada ze jest dobry bo 2 uchwut trzyma za izloacje

 

P.S. tu sa jekies schematy http://www.republika.pl/arecki113/

popatrzelem na schemacik od jakiejs jawy i moze to bys wina zasniedzialych stykow w przeloczniku (co sie stalo i jak ze wymieniales przerywacz? zaczely sie dziac takie cuda czy poprostu sie spalil ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli kierunki swieca ciaglbym to moze to byc TYLKO wina przerywacza lub zwarcia w instalacji.

 

Skoro przerywacz juz wykluczyles to tak jak mowie, multimetr w lape, schemat elektryki w druga. Potem sprawdzasz kabelek po kabelku wszystkie polaczenia ktore maja jakikolwiek wplyw na kierunki. Sprawdzasz tez czy nie masz gdzies zwarcia.

 

Oczywiscie rozumiem, ze aku naladowany i przerywacz na 100% podpiety dobrze ?

 

PS: Mowa of korz o zwyklych standardowych kierunkach na zarowkach 21 W i takim samym przerywaczu ?

 

PS2: Zarowki tez juz sprawdziles ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...