Skocz do zawartości

Pytanie teoretyczne 5 zaworów na gar, jak jest to rozwiązane


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale najlepszy bajer ma i tak Honda, nie pamiętam oznaczenia modelu, ale to była 750-ka V4 chyba, miała 8 zaworów na cylinder, po dwa korbowody na każdym tłoku, a tłoki były 'podwójne', coś jakby dwa tłoki przyłożyć do siebie i wypełnić brakujące miejsce tworząc płaską powierzcnię po obu stronach, ciekawe też jest to, że każda para korbowodów musiała mieć identyczny rozstaw otworów w główce i łbie!

Miodzio! Chciałbym to zobaczyć, pogrzebać no i pojeździc

Sorki za off-topic, ale musiałem

 

Mnie najbardzej ciekawi jak oni technologicznie poradzili sobie z produkcją tulei (chyba ze jest tu odwrócona twardosc gładzi jak w porsche 928 czyli tłok jest z b twardego materiału, a tulei niema tylko jest odwiert w stopie aluminium) Acha i ciekawe jak się w tym robi szlify bo zdaje mi sie że się nie robi :P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do regulacji - robota to jedno' date=' a zawory mam na płytkach, to aż strach pomyslec ile to będzie kosztować "w razie że się zepsuje" [/quote']

 

 

Tak jak powiedziałem, dla mnie tak naprawdę to jedna robota (tak jak pisałem we wcześniejszym poście), czy jest zaworów 4 czy 5. Z pratyki mogę powiedzieć, że w XTZ/ TDM które robiłem nie są to straszne wydatki. Przy regularnym serwisie przestawia się tylko część zaworów, większość jest w normie, więc nie ma co panikować. Są sprzęty w których masz po 2 na cylinder, a musisz korygować praktycznie wszystkie. Tak więc nie masz co się stresować.

 

pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie z Rotaxa na Yame przerzucili :?:

 

Ale XT 660 też chyba ma 5 zaworów' date=' bo to silnik z XTZ 660 Tenere[/quote']

 

Nowy silnik XT660 ma 4 zawory i wtrysk paliwa a silnik typu 3YF (czyli ten z Tenery) ma 5 zaworów i gaźnik dwugardzielowy. Osiągi są takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PGR, pierścienie w tej Hondzie były dwuczęściowe - łuk i leden odcinek prosty, albo rozcięcie na jednej łukowych części - wszystko się da :evil:

a regulacja zaworów nie jest taka zła pod warunkiem, ze masz do nich dostęp bez konieczności rozbierania całego motocykla jak to jest u mnie :) połowa całego czasu, to zdjęcie wszystkiego co 'zawadza' i potem założenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...