Skocz do zawartości

WSK 150


Gość gucio.motocyklista
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

W mojej książce jest napisane:

 

"Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku wyprodukowała w 1960 roku pewną liczbę motocykli o objętości skokowej 0.150dm3. Motocykle te, oznaczone jako WSK M150, powstały w wyniku zamontowania silnika typu S06-produkcji Warszawskiej Fabryki Motocykli-w podwoziu WSK M06-Z."

 

Dalej są dane techniczne, niestety nie ma informaji o kratce na baku ani zdjęcia. Koła 19cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Czesc!

 

Chłopaki, wyciagnołem ostatnio ze złomu graty WSK M06 B1 ... Zal mi sie jej zrobilo ... Kompletuje sprzeta ( do totalnego donowienia i skompletowania, ale stan blach niezly, bez siedzenia, kol i silnika, osprzetu, itp.) i nie wiem jakie tam kola wchodza, dodam ze jest to rok 1970,. Pasowalem kola od WFM (19") wchodza bezproblwmowo- tyl, przod. Z moich zrodel mial ten model jednak 18" kola. Pytam, bo w tym poscie gucio.motocyklista Piekna WSK'e wyhaczyl, i zobaczylem tam 19calowe kola. Z goory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Ja tego lata odrestaurowałem B1 z 68 roku i jeżdze ja na codzień.

Kolor wiśniowy. Koła są w niej 18" i żadne inne! Tylko niewiem jaki to ma być model, ten co Ty posiadasz. Przed 70 rokiem tłumik był czarny a po 70 chromowany, tylna oś koła bedzie u Ciebie niedzielona, w silniku niepowinieneś mieć bagnetu, tylko sprawdzasz olej po wykręceniu śrubki.

Jakby co to pytaj mnie odnośnie tej WSK. To naprawde PIĘKNY klasyk po odremontowaniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

CHodzilem obok teg owraku WSK'i na zlomowisku, ktory posiada sosiad moj, i sie ni moglem zdecydowac, miedzysczasie pare fajnych gadzetow zostalo od niej odkerconych- szkoda, ale w konncu ja wziolem. Udalo mi sie na jakiejs gieldzie motoryzacyjnej kupc za grosze oslony boczne do tego modelu i wtedy pomylalem- to jest znak :(

Kolor jej to czarny- zachowal sie lakier i szparunki ze znaczkie mWSK , ale wszystk odo donowienia bo po złomie sie motor walał i pogiety został troszke, ale ogniska korozji niewielkie, widac ze przychowywany byl w domrych warunkach. Tlumik sie zachowal przykrecony do ramy- zardziewialy pogiety, ale widac na nim resztki oryginalnego czarnego lakieru.

Brakuje mi siedzienie do tego modelu i tylnego kola, silnik sie skombinuje. Nie wiem naprawde jaka tam ma byc os, w przodzie jest os przetykowa, pewnie tak sam obedzie z tylu? (co kolega rozumie poprzez okreslenie ,,os dzielona"?)

Pare lat temu jak zaczynalem przygode z motocyklam zabykowaymi wlasnie ten mdel WSK najbardziej mi sie podobal (i niektore wczesniejsze modele- symboli - oznaczen nie pamietam ,,Z?" ksiazke pozyczylem znajomemu, ktory ma pare pieknych okazow naszej powojennej motoryzacji). Ale wtedytrafily w moje rece dwie SucHeeLki M11- tez bardzo piekne i zacne motocykle.

Po ich odrestaurowaniu sprzedalem pare lat temu i za kase kupilem ,,zestaw do samodzielnego montazu Junak B20. Ale to juz inne dzieje. Trzeba wracac do kozeni :( Bede wdzieczny za jakies narpowadzenia co do oryginalnosci mojej WSK, ale o to bede pytal pewnie w zimie ja kzaczne ja odnawiac, teraz skladam i pasuje/kompletuje czesci. Na razie sezon trwa ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta oś dzielona to składa się z dwóch części. Aby wyjąć koło odkręcasz jedna częsc, a zębatka z zabierakiem pozostaje na miejscu przy wachaczu. To takie ułatwienie dla użytkowników. Zdejmujac koło niemusisz bawić sie z łańcuchem, zostaje on na swoim miejscu z zębatką.

U Ciebie będzie os niedzielona. Tłumik jak był czarny to maluj go na czarno jakaś farbą odpornana wysokie temp.

 

Luk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie znaczy że jak masz takie same otwory w wahaczu to nie masz dzielonej osi. NP. w -W-F-M-ce (starszy typ) też jest dzielona oś mimo że są takie sameotwory w wahaczu. To jest takiego samego typu jak w Junaka. Koło można zdjąć bez odkrecania zębatki. W Junaki oś koła przechodzi przez śrube zębatki natomiast w WSce wkręcasz jedną część w drugą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

Dzieki za odpowiedz, teraz juz chyba kojarze jak to wyglada. Bo jak to wyglada w WFM'ce to akurat wiem, bo takie kolo zastepczo od WFM zalozylem do WSK mojej, coby sie chociaz prezentowala :( Oczywiscie os w WFM'ce nie jest przetykowa, wiec je tylko,,wstawilem" , coby bylo ;) Zawsze to widac postepy pracy, jak sa kola zalozone, ktorych wczesniej nie bylo :D.

 

Pozdrawiam.

 

Na pewno bede mial pare pytan co do rozwiazania tylnego kola w WSK i jak tam zabierak jest zamontowany z zebatka ... Nigdy tego nie rozbieralem, jakos etap ,,weeskowania" w moim zyciu przepadl, nadrabiam zaleglosci. A ze nie mam calego motoru pod reka, to musze sie biedzic w puzzle. Ale w sumie przynajmniej jest co robic, i zawsze jakis emocje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...