Skocz do zawartości

Dlaczego sprzegło ciagnie?


guziq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj odebrałem Jawe od mechanika. Niby wszytko jest cacy ale sprzęgło delikatnie ciągnie i trudno wrzucic luz na postoju. Przed chwilą naciagnąłem troche linke (zlikwidowałem luz na dzwigni sprzegła) i jest troche lepiej (moge wrzucic luz). Dlaczego nie moge ustawic tego luzu na dzwigni sprzegła? Jeśli mechanik zapomniałby włozyc tej kulki miedzy popychacze sprzegłowe byłyby jakis objawy czy nie? Czy wymiana tarcz pomoże? Mechanik mówił że to przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na bank jest kulka

Gdyby mechanik nie wlozyl kulki a popychacz jest dlugosci takiej jak powinien byc z kulką(ktorej rzekomo mialo by nie byc) to chyba wogule nie bylo by sprzegla wiec na moje oko to nie przez kulke, zobacz na silniku czy na koncu linki przy silniku po wcisnieciu sprzegla dochodzi do konca i sprezynka jest na maxa scisnieta, u mnie troche w ogarze pancerz byl jakby za krotki i dalem wiecej podkladek, pomogla tez wymiana oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

orginalnie nie ma kulki, była juz na ten temat dyskusja.

musisz dojsc do porozumienia ze sprzegłem, regulacja nie jest łatwa, ale da sie zrobic. jesli masz kulke mozliwe ze popychacze są lekko uszkodzone (to co u mnie :) ) regulacja:

Regulacja sprzęgła:

- zdjąć prawą pokrywę silnika;

- śrubę regulacyjną linki sprzęgła (znajdującą się w połowie długości linki) wkręcić do końca (rys. 3.10); nastąpi wówczas poluzowanie dźwigni rę­cznej sprzęgła i śruby 2 mocującej linkę sprzęgła;

- odkręcić śrubę 2 mocującą linkę sprzęgła 3 w dźwigni półautomatu 5;

- usunąć zanieczyszczenia z krzywki samoczynnego wyłączania 4 i dźwigni 5 za pomocą benzyny lub oleju napędowego;

- przesunąć dźwignię 5 w kierunku krzywki 4 i z powrotem; niemożność poruszenia dźwigni oznacza brak odpowiedniego luzu na śrubie regulacyjnej; istnieje wówczas niebezpieczeństwo poślizgu sprzęgła, a tym samym spalenie okładzin; w takim wypadku należy odkręcić śrubę regulacyjną 1 w lewą stronę, tak by między rolką dźwigni 5 a krzywką 4 wystąpił niewielki luz;

- właściwą wartość luzu ustawia się likwidując go początkowo przez dokręcenie śruby regulacyjnej 1, w prawo do oporu, a następnie przez odkręcenie jej o 1/3 obrotu ustalając tę wielkość za pomocą sześciokątnego łba śruby 1;

- zamocować linkę (wyciągając ją w lewo do oporu), dokręcając śrubę 2;

- śrubą regulacyjną linki sprzęgła ustawić luz 2 mm przy dźwigni sprzęgła na kierownicy (rys. 3.11);

- nasmarować krzywkę 4 i rolkę dźwigni 5 smarem w miejscu styku;

- zamontować pokrywę prawą silnika.

obrazek:

http://gumpal.republika.pl/index_pliki/grafika/3.8.GIF

 

jesli nie dojdziesz do porozumienia ze sprzegłem po regulacji mozliwe ze tarczki sa juz zuzyte - pomaga tylko wymiana na nowe (komplet mozna dostac za 20-30zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://gumpal.republika.pl/index_pliki/gra...ika/3.12pow.GIF

http://www.mz-b.de/jawa/tecifo/kclutch1.gif

http://www.mz-b.de/638/638-g4.gif

 

czy widac gdzies kulke pomiedzy popychaczami??

patent stosowany gdy nie chce sie wymienic uszkodzonego (rozklepanego) popychacza bądz tarczy sprzegła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje sie do pomyłki. Dawno nie rozbierałem silnik i zapomniałem gdzie jest ta kulka. A na tych rysunkach widać że jest miedzy śrubką regulacji a popychaczem. Mój błąd.

Mam jeszcze taka prośbe (pytanie): czy ktos ma zdjecia kosza sprzęgłowego od CZ-ty? Tego stalowego. Podobno dużo lepszy jest. Co sądzicie o takiej zamianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana na pewno na lepsze w jawoskim gwinty sie rozciągały i lubił sie ukruszyć

 

ehh, to takia obiegowa opinia...

moze i gwynty przeciagały, ale to wina uzytkowników którzy wkrecali stare sruby z zjechanym gwintem. dla mnie wadą orginalnego kosza jest to, ze jest aluminiowy i tarcze sprzegła wybijaja w koszu coraz to wieksze przerwy (nie wiem jak to opisac dlatego foto:

koszsprzeglowy5rb.th.jpg

wybija sie tak jak czerwona kreska na koszu)

takie zuzycie powoduje czasem szarpanie przy ruszaniu. raz postawiłem na koło przez takie szarpanie, i to ruszajac ze swiateł... oczywiscie to nie jakies tak whellie, ale przód uniosło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie stalowy kosz, tylko zabierak jest aluminiowy. I u mnie jest odwrotnie: kosz jest jak nowy, ale za to tarcze sie rozklepuja :)

 

[ Dopisane: 21-08-2005, 14:53 ]

jutro bede zmianiał tarczki sprzęgłowe w mojej Jawci. Na co zwrócic uwage przy zakładaniu nowych zeby nie pozrywać gwintów w zabieraku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest stalowy.

Jedno co mi się nie podobało to to, że zabierak nie wchodził całą długością wielowpustu na wałek główny. Powodem jest konieczność istnienia podkładki dystansowej pod tuleją kosza sprzęgłowego, aby łańcuch nie był przekoszony w stosunku do małej zębatki na wale.

Efekt jest taki, że dochodzi do wybijania wielowpustu na zabieraku z powodu zbyt małej powierzchni styku.

Nic się nie da z tym zrobić, pomołoby osadzenie głębiej zębatki na czopie wału, ale to oznacza jego zeszlifowanie. Ktoś miał podobną sytuację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...