karol1001 Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 No więc kombinuje nad kupnem jakiejś 600 ale wiadomo że kasy za dużo nie ma więc przyszedł mi do głowy pomysł kupienia jakiejś 10-letniej Suzuki DR 650 i wyremontowania tegoż sprzętu. Czy ktoś kiedyś czegoś takiego próbował? Opłaca się czy odpuścić? Pomóżcie! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baron Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Zależy co tam ma być do remontu? Poza tym dziesięcioletnia DR 650 to nie jest aż taki stary motocykl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Taki remont tani nie będzie, 4t to już nie 2t , zawory itp. jeśli sie na tym nie znasz to moim zdaniem nie ma sie co żucać na remont DRki, no i częsci są drogie do XT600 tłok kosztuje 400zł mniemam że do DRki troche wiecej, ale na tłoku sie nie kończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek DT Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 No ale na silniku 4T robisz 5 razy wiekszy przebieg niz na dwutakcie :) Wiec i tak sie oplaca, remont 4T kosztuje wiecej ale rzadziej go robisz. Mysle ze w 600 - 700 zł sie mieści koszt takiego remontu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 heh kompletny kuty tlok z pierscionkami i swozniem ok 900 zl wal raczej nie padnie wiec tam nie ma co szuikac zawory wiem ze nie sa takie drogie uszczlniacze pare zl i zalezy czy walek nie bedzie zajechany ale sadze ze jezcze polata no i oczywiscie szlif do tego lancuszek rozrzadu i ewentualnie lancuszek walkow wyrownowazajacych calosc ok 2 tys cza by liczyc oczywiscie nie wsyztsko musi byc do wymiany :roll: Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 A czy wały w 600tach jednocylindrowych są na panewkach czy na łożyskach igiełkowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek DT Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 heh kompletny kuty tlok z pierscionkami i swozniem ok 900 zl wal raczej nie padnie wiec tam nie ma co szuikac zawory wiem ze nie sa takie drogie uszczlniacze pare zl i zalezy czy walek nie bedzie zajechany ale sadze ze jezcze polata no i oczywiscie szlif do tego lancuszek rozrzadu i ewentualnie lancuszek walkow wyrownowazajacych calosc ok 2 tys cza by liczyc oczywiscie nie wsyztsko musi byc do wymiany :roll: Łooo to nieźle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 A czy wały w 600tach jednocylindrowych są na panewkach czy na łożyskach igiełkowych? na łozyskach koszt korby z lozyskiem i swozniem ok 600 zl ale wal powinien polatac ze 100.000 km wiec mala mozliwosc ze trafisz na taki :roll: edit : panewki ma ponoc aprila elephant czy jakos tak i gosc od ktorego kupowalem kask na moto mowi ze znajomy kupil KTM i okazalo sie ze wal na panewkach do wymiany co mnie zdziwilo ze w takim moto panewki chyba cos mu sie pomylilo :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 A czy wały w 600tach jednocylindrowych są na panewkach czy na łożyskach igiełkowych? na łozyskach koszt korby z lozyskiem i swozniem ok 600 zl ale wal powinien polatac ze 100.000 km wiec mala mozliwosc ze trafisz na taki :roll: edit : panewki ma ponoc aprila elephant czy jakos tak i gosc od ktorego kupowalem kask na moto mowi ze znajomy kupil KTM i okazalo sie ze wal na panewkach do wymiany co mnie zdziwilo ze w takim moto panewki chyba cos mu sie pomylilo :) A łożyska te są do wymiany? Bo wczoraj oglądałem DRke i wyrażnie słychać było tłukący wał :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baron Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 To sprawa silnika jasna, a zawieszenie, elektryka, napęd? :? Nawet głupie plastiki... Inna sprawa jak moto jest pogięte, bo to już hardcore! Jak masz upatrzonego to opisz go troszkę. Troszkę cen do XT 3TB:- akumulator - 140 zł;- gaźnik - jeżeli chciałbyś wymienić cały to kupa kasy; - lusterko - 100 zł x2;- dźwignia sprzęgła i hamulca - 35 zł;- kierunek - 85 zł; - obrotomierz i prędkościomierz - razem ponad 700 zł;- rura nośna przedniego amortyzatora - 600 zł;- zbiornik - ponad 1000 zł;- tłok, sworzeń, pierścienie - około 500 zł;- łańcuch + zębatki - około 450 zł;- komplet klocków (przód i tył) - 150 zł;- tarcze sprzęgła - 190 zł;- komplet zaworów (dwa ssące i dwa wydechowe) - ponad 300 zł;- tarcze hamulcowe - około 650 zł;- moduł - około 500 zł;- świeca NGK - 16 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KML Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Ja robiłem taki remont w swojej XL.Tłok - 360Pierścienie - 180Swożeń - 80Łańcuch rozrządu - 250- 300Koła - 200Napinacz ze swożniem i sprężyną - 180 Ślizgi rozrządu - 250Zawory - 400Uszczelniacze zaw. - 40 Uszczelki Pokrywa zawor. , głowica , cylinder - 200 Ceny przybliżone bo nie pamiętam dokładnie co do grosza, żależy też czy składasz na orginalnych częściach czy zamiennikach.Ja składałem na orginalnych oprucz łańcucha rozrządu, bo orginał kosztował 500 zł. a DID coś koło tego co podałem.Cylinder dałem na pomiar do warsztatu, znikome zużycie więc szlifu nie robiłem.Cały remont wykonałem sam więc odeszły koszta robocizny, myślę że w warsztacie za wymianę tego wszystkiego to z 1000 by krzyczeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Nie no ja sie zakochałem przyznam w DRce 650 R w wersji Dakar :) Interesuje się konkretnie tym moto. Nadal mi nie odpowiedzieliście na pytanie - czy wał można jakoś zregenerować/wymienić łożyska czy coś? Jak ze zużyciem skrzyń biegów w tych sprzętach? Będzie hardcorowo bo rodzice nie zgodzili się na żaden zakup przed maturką, więc będe musiał kase pozbierać sam i kupic bez ich wiedzy :roll: 18-nastka w grudniu wiec kaski troche wskoczy i myśle że po sprzedaży DT będe mógł w kwietniu nabyć jakiegoś jednocylindrowca do remontu. Będę wdzięczny za opinie i rady :) Za wybicie mi tego poronionego pomysłu z głowy również :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 A skąd wiesz , że to wał ? Może sworzeń?Bez rozbiórki ciężko to stwierdzić . A swoją droga czemu kupujesz padakę zamiast poszukać niezajeżdzonego egzemplaża - mozna takie trafić i to za przyzwoite pieniadze - na pewno sumarycznie wyjdzie taniej i jeszcze ze dwa trzy sezony polatasz bez większego wkładu finansowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol1001 Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 No dobrze, ale zakładam że to wał - czy jest możliwość uratowania go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Jezeli jest to wal lozyskowany tocznie to tak - wymieniasz korbe z lozyskiem korbowodowym i lozyska boczne walu, ale tanie to nie jest.Dochodzi jeszcze sprawa wycentrowania i wlasciwego zlozenia walu - nie sadze ze w Polsce jest wiele warsztatow tego typu na ktorych pracy mozna polegac.Ogolnie uwazam ze taniej jest kupic drozszy motocykl w dobrym stanie niz taniego zloma.Jeszcze jednym problemem moze byc glowica - w wypadku zbyt zadkich zmian oleju moze poleciec walek rozrzadu, lozyskowany `na golasa` w glowicy i wowczas glowica do wymiany.Z ludzi na Forum Marlew walczyl z DR - zglos sie do niego na priv, mam wrazenie ze musial robic generalke. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.